Kormánypropaganda

5,9 milliárd forintot költhet a kormány a most kezdődött, Sargentini-ellenes reklámhadjáratra

A Sargentini-jelentés megszavazásának napján a Miniszterelnöki Kabinetiroda szerződést kötött Balásy Gyula két reklámcégével “Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” tárgyban. Hat nappal később megjelentek, és azóta is futnak a Sargentini-ellenes kormányzati hirdetések.



Társadalmi célú hirdetés

Az Európai Parlament 2018. szeptember 12-én Judith Sargentini EP-képviselő jelentése alapján kétharmados többséggel megszavazta, hogy az Európa Tanács indítson eljárást az Európai Unióról szóló szerződés hetes cikkelyének megsértése miatt. Ez azt jelenti, hogy az EP többsége szerint fennáll a veszélye annak, hogy a magyar kormány súlyosan megsérti az Európai Unió alapvető értékeit.

A Fidesz a tartózkodásokra tekintettel nem fogadja el az EP-szavazás eredményét, és Gulyás Gergely kancelláriaminiszter bejelentette, hogy megtámadják azt az Európai Unió Bíróságán. Közben Orbán Viktor miniszterelnök egy rádióinterjújában antiszemitának nevezte Judith Sargentinit, és a képviselőnő jelentésének megszavazását a bevándorláspárti erők, valamint az Európai Unió és Soros György összeesküvésével magyarázta.

Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy Sargentini Soros embere, és a Fidesz hivatalos Facebook-oldalán is azt tették közzé, hogy a jelentés megszavazása Soros György bosszúja azért, mert a magyar kormány bevándorlásellenes.

Hat nappal az EP-szavazás után, szeptember 18-án a kormánypárti Magyar Időkben jött ki a hír, hogy a magyar kormány plakátkampányt indít a Sargentini-jelentés miatt.

“Széles körű tájékoztató kampányt indít a kormány, hogy mindenki előtt nyilvánvalóvá tegye: a Sargentini-jelentés hazugságokon alapul és politikai nyomásgyakorlás céljából, a szabályokat felrúgva szavazta meg az Európai Parlament.”

Már aznap este meg is jelent a magyar kormány hivatalos Facebook-oldalán egy videó, amelyben egy montázson Judith Sargentini, Soros György, és Guy Verhofstadt belga EP-képviselő, Orbán Viktor egyik legnagyobb kritikusa szerepel. Hármójuk képe alatt pedig az a szöveg, hogy “Az Európai Parlament bevándorláspárti többsége el akar hallgattatni minket, mert kerítéssel védjük hazánkat és Európát.” A videó fő üzenete az, hogy “Ne engedjünk a zsarolásnak! Védjük meg Magyarországot!”

Nem sokkal később megjelentek a kormánypárti lapokban is a Sargentin-Soros-Verhofstadt triót ábrázoló hirdetések:

Sargentini-ellenes kormányzati hirdetés a Magyar Időkben, 2018. október 4. (fotó: Átlátszó)

Erre a jelenleg is futó Sargentini-ellenes kampányra közel 6 milliárd forintot költhet a magyar kormány az adófizetők pénzéből.

A Miniszterelnöki Kabinetiroda szeptember 12-én, a Sargentini-jelentés megszavazásának napján adott megbízást “Az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása” tárgyban. A szerződés értéke nettó 5,9 milliárd forint, aminek 70 százalékát, nettó 4,13 milliárdot mindenképp kifizetnek. A maradék 1,77 milliárd forint csak opció, tehát nem biztos, hogy felhasználják.

Mivel az ilyen tárgyú szerződések eddig is a kormányzati kampányokat takarták, és ezt a szerződést is a korábbi propagandahadjáratokat levezénylő cégek kapták, erős a gyanú, hogy ez a megállapodás a most futó Sargentini-ellenes reklámokra vonatkozik. A Miniszterelnöki Kabinetiroda a feladattal Balásy Gyula két cégét, a New Land Media Kft.-t és a Lounge Design Kft.-t bízta meg.

A szerződést korábban a 24.hu is kiszúrta, és Ferjancsics László, a Vácért Lokálpatrióta Egyesület képviselője kérte ki Rogán Antal minisztériumától. Korábban szintén Ferjancsics adatigényléseinek köszönhetően került nyilvánosságra a váci OLAF-jelentés, és az igazságügyi miniszter ügyvédi irodájának Pakssal kapcsolatos szerződése is.

Erdélyi Katalin

Megosztás