Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Sajnos minket csak érintőlegesen hat meg a hír a Chevrolet kivonulása óta, de a Camaro köszöni, minden eddiginél jobb formában van. A ZL1-es csúcsváltozat kapott 1LE néven teljesítményfokozó csomagot, melynek hatására 13,56 másodpercet fűrészelt le a Nürburging-Nordschleifén mért köridejéből. Ha ezzel nem is éri utol a Porsche 911 GT3-at, valójában nagyon közel áll hozzá.

Az ár-tempó arány új királya?A 7 perc 16 másodperces köridő brutálisan gyors – néhány éve még nem létezett olyan sorozatgyártású autó, amely ezt a szintet el tudta volna érni a Zöld Pokolban. Erre itt van a Chevrolet Camaro ZL1 1LE, amely a tengerentúlon mindössze 20 millió forintért elvihető, és olyan kört tett le az asztalra, amely vérbeli versenyautóknak is becsületére válna – például az előző Porsche 911 GT2 RS idejét is maga mögött tudja 2 szekundummal.

A teljes igazsághoz hozzátartozik, hogy a ZL1 állítható lengéscsillapítású futóművének beállítását kimondottan a Nordschleife göröngyös aszfaltjára hangolták át a mérnökök – de mivel az utólagos állítás az ügyfelek számára is megengedett, ennyi még belefér. A ZL1-et egyébként a jól ismert 6,2 literes, kompresszoros V8-as erőforrás hajtja, összesen 650 lóerőt felmutatva.

A körülbelül 2,2 millió forintba kerülő 1LE opciós csomag a dinamika fokozására fekszik rá, például 60 kilóval tovább csökkentve a modell tömegét. Az állítható első-hátsó futómű, a Goodyear Eagle F1 Supercar 3R félslick abroncsok, valamint az aerodinamikai csomag adja a pakk gerincét, amely 13,56 másodperces előnyt biztosít a modellnek a Nordschleifén. Máshogy nézve: 3 százalékkal fokozza a tempót, miközben bő 10 százalékkal kerül többe, és még plusz kompromisszumot is jelent – persze, ha versenypályán futunk gyors köröket a modellel, megrendelése így is elengedhetetlen.