Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az új Honda Civic egyelőre csak két különböző, kizárólag benzines hajtáslánccal érhető el, amiket egyébként már próbára is tettünk, és jól vizsgáztak. A dízelmotorok rajongói azonban örülhetnek, ugyanis a japánok bejelentették, hogy érkezik egy dízel variáns is, méghozzá a korábbi 1,6 literes egység továbbfejlesztett változatával.

Az új öngyulladós egyébként 121 lóerőt és 300 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát majd a sofőr rendelkezésére, aminek köszönhetően 10,4 másodperc alatt teljesíti majd a 0-100-as sprintet. A gyáriak több helyen is hozzányúltak a korábbi verzióhoz: a kipufogógáz-kezelő rendszer nagy fejlődésen ment keresztül, míg a hengerek súrlódását is sikerült csökkenteni a króm-molibdén acél ötvözetből készült dugattyúknak köszönhetően – mindez pedig fokozott hatékonyságot biztosít.

A két benzines mellé végre jön a dízel is

Az új dízel Civic-kel kapcsolatban azonban a legizgalmasabb talán az, hogy ez lesz a piac első erőforrása, amelyet már az új, immár nemzetközi szabványként helytálló WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) módszerrel teszteltek le, ami a jelenlegi európai NEDC-nél jóval közelebb áll a valódi használatban tapasztalható körülményekhez. Ez pedig természetesen azt jelenti, hogy a gyáriak által megadott fogyasztási értékek így valóban elérhetőek lesznek a hétköznapi használatban, vagy legalábbis nem fordulhatnak majd elő akár 1 liternél is nagyobb különbségek.

Mindennek tudatában még lenyűgözőbbnek tűnik a gyáriak által megadott 3,7 literes vegyes fogyasztási érték, amit ezek szerint a valóságban is tud majd produkálni az autó – kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes normakörünkön. Mindehhez egyébként 99 g/km-es szén-dioxid kibocsátás társul. Érdekesség egyébként, hogy a korábbi verzióhoz is 3,7 literes adat tartozott, és normakörünket az is képes 4,2 literből teljesíteni, így nem kizárt, hogy az újdonság valóban képes lehet hozni a jóval 4 liter alatti vegyes átlagot. Nem csak a fogyasztást mérték új módszerrel a gyáriak, ugyanis a károsanyag kibocsátást is az új, RDE (Real Driving Emission) szabvány szerint adták meg – ezt egyébként a Volkswagen botrányának kirobbanása után vezették be.

Ha hihetünk a japánoknak, elképesztően takarékos lesz az öngyulladós

A dízel Civic pedig ezen a fronton is kiváló teljesítményt nyújtott, ami a nagyobb katalizátornak és a magasabb nemesfém tartalomnak (ezüst, platina és neodímium) köszönhet, ezek ugyanis hatékony képesek tárolni a nitrogén-oxid gázokat, amíg azokat újra fel nem használja az erőforrás. A Civic kínálata egyébként nem csak az új dízellel gazdagodik még idén, ugyanis a japánok beszerelik kompaktjukba a kilencsebességes automata váltójukat is.