Az új Honda Civic egyelőre csak két különböző, kizárólag benzines hajtáslánccal érhető el, amiket egyébként már próbára is tettünk, és jól vizsgáztak. A dízelmotorok rajongói azonban örülhetnek, ugyanis a japánok bejelentették, hogy érkezik egy dízel variáns is, méghozzá a korábbi 1,6 literes egység továbbfejlesztett változatával.
Az új öngyulladós egyébként 121 lóerőt és 300 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát majd a sofőr rendelkezésére, aminek köszönhetően 10,4 másodperc alatt teljesíti majd a 0-100-as sprintet. A gyáriak több helyen is hozzányúltak a korábbi verzióhoz: a kipufogógáz-kezelő rendszer nagy fejlődésen ment keresztül, míg a hengerek súrlódását is sikerült csökkenteni a króm-molibdén acél ötvözetből készült dugattyúknak köszönhetően – mindez pedig fokozott hatékonyságot biztosít.
Az új dízel Civic-kel kapcsolatban azonban a legizgalmasabb talán az, hogy ez lesz a piac első erőforrása, amelyet már az új, immár nemzetközi szabványként helytálló WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) módszerrel teszteltek le, ami a jelenlegi európai NEDC-nél jóval közelebb áll a valódi használatban tapasztalható körülményekhez. Ez pedig természetesen azt jelenti, hogy a gyáriak által megadott fogyasztási értékek így valóban elérhetőek lesznek a hétköznapi használatban, vagy legalábbis nem fordulhatnak majd elő akár 1 liternél is nagyobb különbségek.
Mindennek tudatában még lenyűgözőbbnek tűnik a gyáriak által megadott 3,7 literes vegyes fogyasztási érték, amit ezek szerint a valóságban is tud majd produkálni az autó – kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes normakörünkön. Mindehhez egyébként 99 g/km-es szén-dioxid kibocsátás társul. Érdekesség egyébként, hogy a korábbi verzióhoz is 3,7 literes adat tartozott, és normakörünket az is képes 4,2 literből teljesíteni, így nem kizárt, hogy az újdonság valóban képes lehet hozni a jóval 4 liter alatti vegyes átlagot. Nem csak a fogyasztást mérték új módszerrel a gyáriak, ugyanis a károsanyag kibocsátást is az új, RDE (Real Driving Emission) szabvány szerint adták meg – ezt egyébként a Volkswagen botrányának kirobbanása után vezették be.
A dízel Civic pedig ezen a fronton is kiváló teljesítményt nyújtott, ami a nagyobb katalizátornak és a magasabb nemesfém tartalomnak (ezüst, platina és neodímium) köszönhet, ezek ugyanis hatékony képesek tárolni a nitrogén-oxid gázokat, amíg azokat újra fel nem használja az erőforrás. A Civic kínálata egyébként nem csak az új dízellel gazdagodik még idén, ugyanis a japánok beszerelik kompaktjukba a kilencsebességes automata váltójukat is.