Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A legendás Dodge Viper gyártásának befejezését már több mint egy éve bejelentették az amerikaiak, és azóta mindenki – beleértve minket iselbúcsúzott már a sportautótól. Talán ez az oka annak, hogy az utolsó példány legyártásának már nem kerítettek olyan nagy feneket, pedig talán ez lett volna az az alkalom, amikor igazán szépen meg lehetett volna „ünnepelni” a szép pályafutást maga mögött tudó modellt.

Ennek ellenére az utolsó Viper talán kissé dicstelenül gurult le a gyártósorról tegnap, noha az FCA főtervezője, Ralph Gilles azért ott volt, hogy elbúcsúzzon a nyersségéről ismert sportautótól. A megható pillanatról azonban csupán egy Instagram bejegyzést tett közzé Gilles néhány fotóval, amin az utolsó két autó és néhány legendás példány szerepel, melyek a gyár múzeumában kaptak helyet – a kezdőképen az úriember egyik fotója látható. A vezető a kommentek között néhány érdekességet is megosztott a rajongókkal: elmondta, hogy az 5. generáció sikeres 5 évet tudhatott maga mögött, míg a szinte végig változatlan platform már 25 éve szolgálja ki kiválóan a sportautót. Az eladásokra sem volt panasz, az utolsó 15 hónapban pedig a normál és az ACR típusváltozatok voltak a legkelendőbbek.

A Viper pályafutásának végét egyébként egy új szabályozás pecsételte meg, ami a jövőben kötelezővé teszi a függönylégzsákokat, ez pedig nem megoldható a sportautó esetében – illetve túl nagy befektetéssel járna, amit már nem vállalt a gyártó. Az utolsó Viperek egyébként egy elképesztő, 8,4 literes V10-essel voltak szerelve, mely 654 lóerővel és 814 Nm-es csúcsnyomatékkal állt a sofőrök rendelkezésére. Ezzel egyébként egy újabb V10-estől kell elbúcsúznunk végleg.