Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW M divíziója mindig is komolyan vette a hagyományokat, és csak szükséghelyzetben szegi meg azokat. A vadonatúj M5 összkerékhajtása pontosan ilyen volt, ugyanis a 600 lóerős teljesítményt már nem tudták volna csak a hátsó kerekeken útra vinni, de azért így is biztosítanak egy olyan menetprogramot, amelyben csak a hátsó tengelyt hajtja a motor. Azt azonban leszögezték, hogy elsőkerékhajtású M-essel soha nem találkozhatunk majd.

A témában maga Dirk Hacker, az M GmbH alelnöke szólalt meg: „Érezned kell az autót a kormányzáson és a gázpedálon keresztül. Jelenleg nincs megoldás, hogy ez megoldható legyen az elsőkerékhajtáson keresztül.” Ez azonban annyira nem meglepő információ, ám az már annál inkább, hogy a jövőben egyáltalán nem készül majd manuális váltós M-es BMW, ami a vezetés szerelmesei számára bizony szomorú hír – még, ha számíthattunk is rá, hogy előbb-utóbb ez megtörténik majd.

A jövőben csak automatával találkozhatunk majd

Ezzel kapcsolatban szintén nyilatkozott Hacker úr: „Nagyon szeretem a manuális váltót, de az M2-őt leszámítva egyre kevesebb vásárló választja ezt a megoldást. Tény, hogy a duplakuplungos váltó jobb teljesítményt és nagyobb hatékonyságot biztosít.” A következő generációs M3-ról és M4-ről is szó esett, melyek ezek alapján jó eséllyel nem kapnak majd kézi váltót, de összkerékhajtást sem: „Növeljük majd az autók teljesítményét, de nem szeretnénk tovább növelni a súlyukat. Csak akkor használunk összkerékhajtást, ha szükség van rá” – mondta a vezető.

Noha a következő generációs 1-es BMW már elsőkerékhajtású lesz – akárcsak a 2-es Active és Grand Tourer illetve az X1 –, a bajorok leszögezték, hogy a 2-es Coupé és Cabrio továbbra is hátsókerékhajtással érkezik majd, ami örömhír a rajongók számára. Sőt, mi több, a két eddig is meglévő változat mellé csatlakozik majd egy négyajtós Gran Coupé kivitel is – előbbiek 2020-ban, utóbbi pedig 2021-ben érkezhet majd meg.