Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Korábban beszámoltunk róla, hogy bár a Tesla vadonatúj, teljesen elektromos kamionja elképesztő képességekkel lett felruházva, a sofőröket mégsem nyűgözte le annyira az újdonság – mondván nem a teljesítmény a legfontosabb ebben a kategóriában. Már akkor is megemlítettük, hogy bár a vezetők véleménye fontos lehet, a végső döntést úgyis a cégek hozzák meg, akik megveszik majd a járművet, és az Anheuser-Busch – ami többek között a Budweiser sör gyártója – már döntött is: 40 kamiont rendelt a Teslától.

Ez a szám persze a teljes flottájukhoz képest nyilván apróságnak számít, és a Tesla sem fog ennyiből megélni, de ebből is jól látszik, hogy a cégek számára fontos lehet a környezettudatos arculat kialakítása, erre pedig kiváló eszköz az amerikai gyártó új kamionja – és ki tudja, akár be is válhat a gyakorlatban. Az Anheuser-Busch egyébként annak a programnak a keretében vásárolt be az újdonságból, amelytől 2025-re azt várják, hogy 30 %-kal csökken majd az ökológiai lábnyomuk.

Egyelőre kérdéses, hogy beválik-e, de hírverésnek mindenképpen jó

„Az Anheuser-Buschnál folyamatosan keressük azokat a lehetőségeket, amelyeknek köszönhetően fenntarthatóbbá, hatékonyabbá és innovatívabbá tehetjük az ellátási láncunkat. A Tesla kamionjaiba való befektetés segít nekünk elérni ezt a célt, miközben növeli a közúti biztonságot és csökkenti környezetre gyakorolt negatív hatásainkat” – fejtette ki a cég logisztikai stratégiájáért felelős igazgatója, James Sembrot. A cégnek egyébként nem ez az első olyan lépése, amellyel a modern technológiák felé nyit, hiszen tavaly az Ottóval közösen indítottak útjára egy teljesen önvezető kamiont, amely egy 200 kilométeres utat tett meg sikerrel.

A Tesla kamionja egyébként 800 kilométeres hatótávot ígér teljes terhelés mellett, amivel még nem lenne gond, azonban sokan inkább a töltési nehézségek miatt aggódnak és kételkednek az újdonság sikerében. Az Anheuser-Busch azonban úgy tűnik, hogy bízik a gyártóban, és ezzel talán példát is mutathat majd másoknak – igaz, ez a 40 darab egyelőre inkább csak arra jó, hogy hírverést csapjanak vele, de a későbbiekben ez is változhat.