Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogyan az várható volt, a PSA nem várt sokat azzal, hogy a Citroën Berlingo után bemutassa a következő azonos alapokra épülő testvért. Ezúttal a konszern legújabb márkájának iterációjáról lebbentették fel a fátylat, ugyanis másodikként a friss Opel Combo érkezett meg. A villámosok dobozosának esetében nem állíthatnánk, hogy újdonságot jelentenek a kölcsönzött alapok, ugyanis a németek korábban a Fiat Doblóra építették a Combót.

Hátulról és oldalról egyértelmű a rokonságA mérnökök nem voltak restek teljesen áttervezni az autó orrát, ami így megkapta az Opel új, jellegzetes formanyelvét, noha hazudnánk, ha azt mondanánk, hogy a Combónak állnak a legjobban ezek a vonások. Mindenesetre kétségtelenül teljesen más stílusú lett az Opel modellje, mint a Berlingo, még akkor is, ha profilból és hátulról gyakorlatilag változatlanok maradtak a vonások – leszámítva persze a Citroën Airbump elemeit, amit az Opelnél egy színre fújt műanyag egységgel helyettesítettek.

Belül persze már közel sincs akkora különbség: a kormányt és az üléshuzatokat leszámítva gyakorlatilag minden változatlan maradt. Akárcsak a Berlingo, a Combo is kétféle hosszban mutatkozik be: az kisebbik méret 4,4 méter hosszú, a nagyobbik pedig 4,75 – a tengelytávok 2,78 és 2,97 méteresre nyúlnak. Mindkét változat elérhető hétüléses kivitelben, és míg a kisebbhez alapáron 60:40 arányban dönthető hátsó ülések járnak, felárért három különálló széket is kérhetnek a megrendelők. A csomagtér kapacitását a rövidebb változatnál 597, a hosszabbnál pedig 850 literben adták meg – az eltérés oka a Berlingóhoz képest valószínűleg az, hogy az Opelben csak a kalaptartóig mérték ezt az értéket. Mindenesetre a maximum 2126 és 2693 liter.

Hangulatos az utastér - galériaTechnológiai téren is ugyanazt hozza a Combo Life, mint a Berlingo, persze a sajtóanyagban igyekeztek Opel-nyelvre fordítani ezeket a képességeket, de a lényeg ugyanaz. Így például head-up kijelző, sávtartó, fáradtságfigyelő, táblafelismerő, megállásra is képes adaptív tempomat, holttérfigyelő, kulcsnélküli rendszer, tolatókamera, vészfékrendszer, automatikus parkolósegéd és adaptív fényszórók is elérhetőek lesznek – többek között. A multimédiás rendszer az Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel is megbirkózik majd, míg a komfortot olyan megoldások növelik, mint a fűthető ülés, a vezeték nélküli mobiltöltő vagy éppen a 230 Voltos csatlakozó.

A praktikum ugyancsak dicséretes lesz, ami a korábban bemutatkozó Berlingo képességeit tekintve nem is csoda. Az Opel sajtóanyagában mindenre már nem is térnek ki, de a 1,5 literes palackokat is elnyelő középső tárolórekesz vagy éppen a tetőbe épített 36 literes rekesz sokat elárul – a jó hangulatot pedig a méretes tetőablak biztosíthatja.

A hajtásláncokról egyelőre nem esett szó a sajtóanyagban, de azt hiszem nem okoz majd meglepetést, ha ugyanazzal a motorpalettával találkozunk, mint a Berlingo esetében. Így benzines fronton az 1,2 literes háromhengeres turbóssal, míg dízelek terén az új 1,5 literes egységgel számolhatunk. Minden bizonnyal a Combóban is alapáron öt- és hatfokozatú kézi váltók lesznek beépítve, míg felárért nyolcfokozatú automata is elérhető lesz. Az újdonság a Genfi Autószalonon lesz majd látható először élőben, ahol a Berlingót és a jó eséllyel még ezen a héten bemutatkozó harmadik testvért, a Peugeot Partnert is láthatjuk majd.