Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Polestar tavaly szakadt le a Volvóról, és be is mutatták első „önálló” modelljüket, amely egyszerűen csak az 1 jelölést kapta. A Ford Mustanggal való viszonylagos hasonlóság ellenére (vagy éppen azért?) a vásárlók megőrülnek a Polestar 1-ért - a keresletet egyelőre a várhatóan közel ötvenmillió forintos árcédula sem tompítja.

A Polestar 1-ben a gyáriakon és talán néhány szerencsésen kívül még senki nem ülhetett, vezetni pedig végképp nem tudta senki. Ennek ellenére már most sokszoros a túljelentkezés a 600 lóerős összteljesítménnyel és 150 kilométeres tisztán elektromos hatótávval rendelkező konnektoros hibrid kupéra. Nem csodálkozunk rajta, hiszen az S90 kupé verziójának is tekinthető különlegesség minden tekintetben lenyűgöző, és még Volvo testvérénél is jobb minőséget ígér, igaz, cserébe hazánkban nagyságrendileg ötvenmilliós árcédulát visel majd.

A Volvo gyökerek egyértelműek, de hozza a kellő pluszt a Polestar 1 - galéria

Mielőtt persze azon kezdenénk gondolkodni, hogy miként fordulhat elő az, hogy ilyen túljelentkezés van egy ilyen drága autóra, érdemes tisztázni, hogy a Polestar mindössze évente 500 darabot tervezett eredetileg az 1-ből, ami azért nem sok. Ráadásul először úgy tervezték, hogy csak egy különleges konstrukcióban lehet majd hozzájutni az autóhoz, ami nem biztosít teljes tulajdonjogot, csupán átmeneti birtoklást - de ez a jelek szerint már változott. Időközben már 18 országban lehetett 2500 euró vagy dollár ellenében jelentkezni a modellre, amit már 7000-en letettek az asztalra.

Úgy tűnik azonban még ez az összeg sem riasztotta vissza az érdeklődőket, és a Polestar most már komolyan fontolóra vette, hogy átértékeli az előzetes terveit, pedig a gyártás csak 2019-ben indulhat majd meg – a Chengduban található gyár még nincs is kész, ahol majd készül az autó. Az egyetlen nehézség az lehet, hogy a Polestar 1 lesz a svédek első autója, ami karbonból készül, és ennek a nagyüzemi előállítására még nincsenek teljesen felkészülve, ami gondot okozhat a nagyobb példányszámok esetében. Mindenesetre nagyon bíztató lehet a Polestar számára, hogy már a gyártás megkezdése előtt több mint egy évvel ilyen érdeklődés övezi az új modellt – most már csak abban kell reménykedniük, hogy a piacra kerülésig is megmarad ez a lendület.