Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egyszerre kapott kisebb és nagyobb ráncfelvarrást a Hyundai i20. Hogy lehet ez? Úgy, hogy az ötajtós, azaz a kisautó változat leginkább csak tudásban fejlődött, míg a „terepes” Active kivitel formailag is modernebb lett.

Azért az ötajtós formai megújulása mellett sem szabad egy legyintéssel elmenni: egy picit változott az első lökhárító és modernebb lett a hűtőrács is. Hátul az Active új lökhárítókat és hátsó lámpákat is kapott, a csomagtartó fedele pedig összenőtt a rendszámtábla tartójával. A 15 és a 16 colos kerekek és a színválaszték is megújult.

Okosabb és színesebb lehetBelül a személyre szabási lehetőségek fokozódtak: kék és vörös kárpitokat és betéteket is kérhetünk, és immár négyféle audiorendszer közül választhatunk. A hétcolos érintőképernyővel megjelenő csúcs egység képes a modern okostelefonos kapcsolódási formákra és természetesen navigációt is kezel. A motorpaletta nem változott, de a 100 és 120 lóerős 1.0 T-GDI turbós háromhengeres benzinmotorokhoz felár ellenében már hétfokozatú duplakuplungos automataváltó is kérhető. Mégis sokan az 1,4-es szívómotorhoz fognak nyúlni, már csak azért is, mert az új idők új szelét fújva a turbós benzines is részecskeszűrőt kapott. Igaz, cserébe a teljes modellkínálat megfelel az Euro 6d előírásoknak.

Fejlődtek az asszisztens rendszerek is – van például sávtartó, amely 60 km/h felett még a kormányzásba beavatkozva is képes sávban tartani a rendszert (önvezetésről még nem beszélhetünk). Ezen felül viszont egészen teljes a Hyundai csomagja.

A megújult i20 modellcsalád a nyár végétől lesz elérhető, az árak pedig várhatóan csak a gazdagabban felszerelt modellek esetében növekednek majd.