Az idő csak úgy repül: már közel két éve, hogy a McLaren bejelentette, hogy BP23 kódnéven egy új hiper-GT-t fejleszt, amely az elképesztő sebesség mellett a luxusra is nagy hangsúlyt fektet majd, és ezzel a legendás F1 méltó utódja lesz – amit a középre tolt vezetőülése is jól példáz. Most pedig már csak napok kérdése, hogy végre teljes valójában megcsodálhassuk az autót, amelyről egy ízelítőt és néhány érdekességet is megosztottak velünk a gyáriak.

A Speedtail minden porcikája úgy lett kifejlesztve, hogy a valaha volt leggyorsabb utcai McLaren legyen, és ezúttal nem a versenypályás köridőket tartották szem előtt a mérnökök, mint a Sennánál, hanem a végsebességet. Az ízelítőn az autó hátulját csodálhatjuk meg, amelyen jól látszik, hogy mennyire nyúlánk és letisztult lesz az újdonság, de néhány aktív aerodinamikai elemet is felfedezhetünk. A McLaren F1-gyel tehát nem csak a középre tolt vezetőülés, hanem az elképesztő sebesség is közös lesz, és szinte biztosak lehetünk benne, hogy a Speedtail ha nem is dönt rekordot, de a 400 km/h-s határt könnyedén átlépi majd – az F1 391 km/h-ig tudott száguldani.

A sebességről és a luxusról szól majd a Speedtail - galéria

Ez még mindig nem minden, hiszen akárcsak legendás elődjéből, a Speedtailből is 106 darab készül majd el, és mindegyiket a McLaren Special Operations csapata fogja személyre szabni a vásárlók igényei alapján. Ezzel kapcsolatban azt is elárulták az angolok, hogy még az autó emblémáját is személyre szabhatják a vevők: a birminghami Vaughtons ékszerészet közreműködésével akár 18 karátos fehéraranyból is készülhet a logó, karbon berakással. Ezek a jelvények 100 grammot nyomnak majd, de ha valaki ezt sokallná, úgy könnyebb verzió is elérhető, de lesz platina és normál alumínium változat is.

Fehérarany és karbon, értő kezekből - galéria

Az igazán letisztult, hibrid hajtással érkező, több mint 1000 lóerős hiper-GT tehát nem csak villámgyors, de kiemelkedően exkluzív is lesz, így akár olyan ellenlábasokkal is egy szinten emlegethetjük majd, mint a Bugatti Chiron – és persze árban is hozza majd azt a szintet, hiszen magyar adókkal számolva több mint 940 millió forintról beszélhetünk. A bemutató pedig éppen nemzeti ünnepünkön, október 23-án fog bemutatkozni, ami így a McLaren rajongói számára is egy igen fontos dátummá lép majd elő.