Az exkluzív autógyártók számára különös jelentőséggel bíró Pebble Beach Concours d’Elegance autós szépségversenyre a Lamborghini sem érkezik üres kézzel: az olaszok bemutatták az erősen limitált Aventador SVJ 63 Roadster (tehát nyitott) változatát. Az újdonság a szintén ezen az eseményen, de tavaly leleplezett Aventador SVJ alapjaira épül.

Az Aventador SVJ 63 Roadsterből a ‘keménytetős’ Aventador SVJ 63-hoz hasonlóan csupán 63 példány lát napvilágot; a 63-as számmal a Lamborghini 1963-as alapítása előtt tiszteleg a modell. Technikai fronton nincs különbség a ‘sima’ Aventador SVJ Roadster és az SVJ Roadster 63 között, vagyis továbbra is a gyártó történelmének leggyorsabb szériagyártású nyitott modelléről beszélhetünk, amely egyben a Nürburgring egyik királya is. Az erősen limitált 63-as széria lényege különben alapvetően egyedi külső-belső konfigurációja, amit galériánkban tudnak megcsodálni. És akkor jöjjenek a technikai részletek!

Minden szögből nézve brutális jelenség a Lamborghini Aventador SVJ 63 Roadster – galéria

Az SVJ alapjait az Aventador SV adja, ám a tervezők minden tekintetben továbbléptek, hogy megalkossák a gyártó valaha készült leggyorsabb autóját. Az ülések mögé például az olaszok által valaha készített legerősebb motor került: a 6,5 literes szívó V12-es 770 lóerőt présel ki magából, amelyhez nem mellesleg 720 Nm nyomaték társul. Csúcsteljesítményét egyébként 7700-as fordulaton adja le az akár 8500-ig pörgő erőforrás, de a nyomaték oroszlánrésze is felül jön meg, a csúcspont 6750-nél érkezik. Az 1575 kg-os üres tömeg nem változott, a tömeg-teljesítmény arány kivételes: 2,05 kg/lóerő.

Az összkerékhajtású csúcs-Roadster így mindössze 2,9 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet (ez mindössze egy tizeddel rosszabb a kupénál), de álló helyzetből 200 km/h-ig is csak 8,8 szekundumra van szüksége (+0,2 s). A 350 km/h körüli végsebesség mellé megnyugtató adat, hogy a potens gumik és fékrendszer jóvoltából 100 km/h-ról megfelelő tapadás esetén akár 31 méteren belül is képes állóra fékezni a modell.

Az SVJ 63 Roadsterből is csupán 63 példány készül – a szénszálas tetőelemeket persze ki lehet venni

A Lamborghini Aventador SVJ egyébként a stuttgarti modell finomhangolásáig megdöntötte a Porsche 911 GT2 RS Nürburgringen autózott csúcsát a sorozatgyártású négykerekűek kategóriájában: az olaszok újdonsága 6 perc 44,97 másodperc alatt végigszáguldott a legendás pályán – ennél már csak a rosszabb aerodinamika miatt is lassabb a Roadster, ami viszont így is villámgyorsnak mondható, ugyanis éppen az aerodinamika teszi igazán gyorssá az SVJ-t: az SV-hez képest 40 százalékkal nagyobb a leszorító erő, miközben a fejlesztők 1 százalékkal tudták csökkenteni a légellenállást is.

Egyedi külső-belső konfigurációval büszkélkedhet az erősen limitált SVJ 63 modell – galéria

A javulás 30 százalékát a módosított padló hozza meg, míg a szélesebb orr, az apró légterelők, valamint a hátsó átalakítása adja az előrelépés oroszlánrészét. A futóművet is alaposan áthangolták: a rugózás 15 százalékkal lett keményebb, a lengéscsillapítók keménysége pedig 50 százalékkal nőtt. Továbbá az összkerékhajtás az SV-hez képest 3 százalékkal több erőt küldhet hátra, amit vadonatúj, kimondottan a típushoz fejlesztett Pirelli P Zero Corsa abroncsok visznek át a talajra – opcionálisan Pirelli P Zero Trofeo R abroncsok is kérhetők, amelyekkel utcára is kimerészkedhetünk, de alapos melegítés nélkül és esőben érdemes velük kesztyűs kézzel bánni!

Félelmetes, lapos és gyors; nagyon gyors... – galéria