Hosszasan lehetne vitázni arról, hogy egy márkát mi tesz értékessé, és mi alapján érdemes meghatározni azt, hogy pénzben kifejezve mennyit is ér pontosan. Vannak azonban olyanok, akik megpróbálkoznak beárazni minden gyártót, köztük természetesen az autóipar szereplőit is. Ilyen az Interbrand is, amely nemrég frissítette rangsorát.

Azok, akiket foglalkoztat az autózás világa, biztosan rendelkeznek egyfajta elképzeléssel, hogy nagyjából mi is lehet a sorrend az gyártók között, és valószínűleg néhány ponton jól is tippelnének, de azért számukra is lehetnek meglepetések a listán. Az első helyezés azonban nem ilyen, ugyanis a Toyota foglalja el a képzeletbeli dobogó legfelső fokát a maga 16.874 milliárd forintos értékével, amivel egyébként minden márkanevet figyelembe véve – tehát nem csak az autóipart – is az előkelő hetedik helyet foglalja el. Az első egyébként az Apple 70.272 milliárddal.

A Mercedes-Benz második helye nem meglepő

A második helyen a Mercedes-Benz található, ami annak fényében már meglepőbb lehet, hogy közel sem a csillagosok adják el a második legtöbb autót a világon – de ennek itt nincs akkora jelentősége, és mégiscsak az egyik legismertebb prémium márkáról beszélünk. A Stuttgartiakat 15.250 milliárdra becsülték fel, ami bár elég nagy különbség a Toyotához képest, a teljes listán nem nagy eltérés, így lehet, hogy összetettben is a japánok után következnek a nyolcadik helyen. A bronzot a BMW hozta el, de itt már nagyobb az eltérés, ugyanis a bajorok az összetett tizenegyedik helyen állnak 12.432 milliárddal.

Az igazán nagy lépcsőfok azonban a dobogó után következik, ugyanis a negyedik helyen álló Honda – és igen, talán ők lehetnek az első nagy meglepetés a listán – már „csak” 7327 milliárdot ér. A Honda után is van egy nagyobb űr, ám az ötödik Ford (4298 milliárd) és a tizedik Nissan (3451 milliárd) között már nincs olyan nagy eltérés. Közéjük egyébként a Hyundai (4247 milliárd), a Volkswagen (3876 milliárd), az Audi (3807 milliárd) és a Porsche (3496 milliárd) fért be, de érdemes például azt is számításba venni, hogy utóbbi három egy kézben van.

A BMW is befért az első háromba

Az első tizenötben még a Ferrari (1937 milliárd), a Kia (1928 milliárd), a Land Rover (1757 milliárd), a MINI (1660 milliárd) és egyedül kizárólag motorkerékpárokat gyártó márkaként a Harley-Davidson (1438 milliárd) van benne. A legtöbben egyébként a korábbi eredményükhöz viszonyítva előreléptek: a Toyota és a Mercedes-Benz például 5 %-ot, de a Porsche 9-et, a Ferrari pedig 12 %-ot tud felmutatni. Vannak azonban olyanok is, akik csökkenést mutatnak, mint a Nissan (6 %), a Kia (7 %), a Land Rover (6 %) vagy éppen a Harley-Davidson (7 %). A sorrend talán néhol érdekes lehet – a legmeglepőbb talán a Honda negyedik és a Hyundai hatodik helye –, de néhány kivételtől eltekintve alapvetően olyan márkákat találunk az első tizenötben, amelyeket valószínűleg magunk is oda tippeltünk volna.