Kereken egy tucat új autót vizsgált meg töréstesztjein az EuroNCAP, közöttük pedig nem egy több tízmilliós tétel is akadt. A mezőnyből kiemelkedik a teljesen elektromos Tesla Model X és Porsche Taycan, de nem csak ötcsillagos eredmény született.

Kezdjük az elektromos modellek párharcával! A Porsche Taycan és a Tesla Model X is ötcsillagos minősítést kapott a teszteken, de nagy különbségek érdekes módon ezen belül is akadtak. A felnőttek védelmét például az intézet 85 százalékra értékelte a zuffenhauseni és 98 százalékra az amerikai modell esetében – előbbinél a hátsó utas mellkasának közepes sérülési kockázata és a közepes mértékű ostorcsapás elleni védelem okozta a szerényebb értéket. Mivel a biztonsági segédrendszerek tekintetében is sokkal jobb a Tesla alapfelszereltsége, ezért azt kell, hogy mondjuk, a Model X biztonság tekintetében rendesen maga alá gyűrte a Taycan-t – és itt érdemes lenne felhívni az EuroNCAP figyelmét, hogy egy tízpontos skálával sokkal jobban lehetne szemléltetni a különbségeket.

A Tesla több tekintetben is biztonságosabb, mint a Porsche

Az utasok védelmét tekintve ráadásul egy kivételével az összes többi tesztelt autó jobb eredményt ért el: a friss Audi Q7, az új Renault Captur, az új Subaru Forester, az új Skoda Octavia, a Ford Mondeo és Kuga is ügyesebb ezen a téren, és magától értetődően ötcsillagos minősítést kaptak. Alapfelszereltséggel a Peugeot 2008 csak négy csillagot ért el, az öthöz kell az opcionális biztonsági csomag, és a Volkswagen Sharan/Seat Alhambra páros is hasonló okok miatt kapott csak 4-et az elérhető maximális ötből.

A Renegade három csillagot kapott, de ez nem jelenti azt, hogy veszélyes

Marasztaló eredményt csak a friss Jeep Renegade kapott, de ez sem az általános biztonság szerény szintje indokolja. Végtére is a felnőtt utasokat 82, az aprókat pedig 84 százalékosan védő modell ez alapján 4-5 csillagot is elérne, ám gázolásnál nem túl barátságos a motorháztető (55%) és a széria asszisztensek sem éppen teljes körűek (58%), így pedig csak három csillagra futotta a modell esetében, amely éppen lemaradt a 4-es értékelésről.

További részletek az EuroNCAP hivatalos weboldalán találhatók.