A Toyota sokakat meglepett, amikor bemutatta az igencsak bevállalós C-HR-t, ám a japánoknak olyan jól sikerült ez a lépés, hogy viszonylag magas ára ellenére még hazánkban is igazi slágertermék lett az autó. Egy izmosabb hajtásláncot sokan hiányoltak a palettáról, de a frissítéssel ezt a problémát is kiküszöbölték a gyáriak, ugyanis megérkezett a Corollában bemutatott, 184 lóerős, kétliteres hibrid egység, amely már hazánkban is rendelhető a friss C-HR-rel együtt – a kérdés már csak az, hogy mennyiért lehet a miénk?

A gyengülő forintnak, az Európai Unió komoly szigorításainak és az utóbbiból következő várható bírságoknak köszönhetően sajnos a legtöbb gyártó és importőr árakat emelt 2020-ban, és nincs ez másként a Toyota és a C-HR esetében sem – habár a rengeteg hibridet kínáló és eladó japánokat jóval kevésbé érinti érzékenyen a hatóságok bekeményítése. Azon persze nem lepődünk meg, hogy a kétliteres hibridet drágábban kínálják, de minden változatért többet kell majd fizetnünk a frissítés után, ráadásul nem is olyan kevéssel.

Ez a narancs szín csak a legdrágább csomaggal, kizárólag kétliteres hibriddel érhető el

2017-ben a 116 lóerős 1,2 literes turbómotorral szerelt verziót még egy hajszállal 6 millió alatti alapáron hozhattuk el, ehhez képest a frissített változatért ugyanezzel az egységgel már 7,43 milliót kér a Toyota. Persze a forint inflálódása és az árfolyam romlása mellett plusz felszereltséggel is kompenzál ezért a C-HR, de mindezek ellenére is igen nagy az eltérés. Mindenesetre ezért az árért már 17 colos keréktárcsákat, LED-es fényszórókat, tolatókamerát, adaptív tempomatot, Android Autót, Apple CarPlayt és kétzónás automata klímát is kapunk, ráadásul a 270 ezer forintos Business csomagban már a fűthető ülések, az első és hátsó parkolóradarok illetve a deréktámasz is benne van – tehát tulajdonképpen minden, amire szükségünk lehet. Comfort szinten egyébként csak az 1,2-es, elsőkerekes, manuális váltós kivitel, illetve az 1,8-as hibrid elérhető – utóbbi 8,56 millió alapáron a 2017-es 7,925 milliós ár helyett.

Az eggyel magasabb, Style csomagban plusz 480 ezer forintért fűthető ülések és kormány, 18 colos keréktárcsák, esőérzékelős ablaktörlők, parkolóradarok, fényre sötétedő belső tükör, elektromos deréktámasz és magasságában állítható vezetőülés is van. Az 1,2-es automata váltós és összkerékhajtású kivitelek csak ezen a szinten lehetnek a mieink, előbbi 8,46, utóbbi pedig 9,19 milliós áron – az összkerékhajtás mellé természetesen az automata váltó is jár. A kétliteres, 184 lovas hibrid ezen a szinten kezdődik, méghozzá 9,7 milliós alapárral.

Drágább lett, de többet is ad - alapáras lett az Android Auto és az Apple CarPlay

Ennél magasabb felszereltségi szinten már csak a két hibrid lehet a miénk. Az Executive verziókban már minden fényszóró teljesen LED-es, van kulcsnélküli rendszer, légtisztítós automata klíma, félbőr ülések és elektromosan behajtható tükrök is. A teljes biztonsági és vezetéstámogató rendszerek arzenálját a 250 ezer forintos Tech csomag kínálja (holttérfigyelő, automata parkolórendszer, adaptív fényszórók, keresztirányú forgalomfigyelő), míg 345 ezerért JBL prémium hangrendszert kaphatunk. Executive szinten az 1,8-as hibrid 9,45 millióba kerül, míg a kétliteres már 10,11 millió – ez a 660 ezres különbség pedig minden felszereltségnél fix.

A Selection és a Selection Narancs felszereltségek – utóbbi csak a kétlitereshez elérhető 10,86 millióért – kissé kilógnak a sorból, hiszen egyfajta limitált szériákról beszélhetünk, amelyek a Style szintre épülnek, és olyan elemekkel teszik egyedibbé a C-HR-t, mint az amúgy a Tech csomagban lévő adaptív fényszórók és holttérfigyelő, vagy éppen a bőrülések és a fekete tető. A narancs verzió ezen felül matt fekete felnikkel és különleges színnel kínál fokozott egyediséget. A normál Selection az 1,8-as 10,2, a kétliteressel pedig 10,66 millió forint. Az áremelkedés ellenére egyébként valószínűleg nem törik majd meg a C-HR lendülete, noha az új, izmosabb hibrid valószínűleg nem dobja majd meg különösképpen az eladásokat – a legnépszerűbb továbbra is az 1,8-as hibrid lehet majd.