A Maserati újabb két modelljéhez készítette el a Levante esetében már bizonyított különleges kivitelt: a Ghibli Trofeo és a Quattroporte Trofeo is az SUV által még két éve megkezdett utat folytatja.

Az erőforrás szép példája az olasz nemzeti együttműködésnek: a Maserati igényei alapján a Ferrarinál, Maranellóban készül a 3,8 literes V8-as. Két turbója 6250-es percenkénti fordulaton 580 lóerős csúcsteljesítményhez, illetve 730 Nm csúcsnyomatékhoz segíti a motort. Sprintben a Ghibli Trofeo nyer: 4,3 másodperc alatt tudja le a 0-100-at. A Quattroporte esetében pici tovább, egészen pontosan 4,5 másodpercig tart a művelet. A végsebesség mindkét típus esetében 326 km/h.

Jó hír a vezetés szerelmesei számára, hogy a magas teljesítmény dacára az olaszok elhagyták az összkerékhajtást. A váltó ugyan automata (legalább a híresen jó ZF nyolcfokozatú egysége kerül az autóba), de szigorúan csak a hátsó kerekeket pörgeti. További kellemes technikai részlet az önzáró differenciálmű.

A Trofeók kettős keresztlengőkaros első, illetve többlengőkaros hátsó futóműve Skyhook adaptív lengéscsillapítókat is kap. Ha úgy hozza az élet, rajtautomatika és különböző vezetési üzemmódok sietnek a sofőr segítségére. Az Maserati Corsa üzemmódnak nevezi a máshol Race-ként emlegetett állást: a gomb megnyomása élesebb reakciókat, illetve hangját jobban kieresztő kipufogót eredményez.

A Trofeo kivitelek függőlegesen tagolt hűtőrácsot, hangsúlyosabb diffúzort, piros díszítőelemeket és a 3200 GT, illetve az Alfieri Concept által ihletett, bumeráng alakú hátsó lámpákat kapnak. Szintén Trofeo-jellemző a 21 colos Orione keréktárcsa, a C-oszlopra felpattintott háromágú szigony és a jobb hűtés érdekében extra nyílásokkal ellátott motorháztető.

Az utastérben hímzett fejtámlák, szénszálas betétek, továbbá valódi Pieno Fiore bőrözés fogadják a járművezetőt. A klasszikus értékek mellett a Maserati a fedélzeti rendszeren is fejlesztett, így immár 10,1 colos érintőképernyő került az autóba, de részben önvezető képességgel is felruházták a szedánokat.

Az összeszerelés helyszíne a Torinóban lévő Grigliasco gyáregység, további részleteket – így vételárakat – pedig a ’megfelelő időben’ kapunk.