Egész pályás letámadás – ha ez jutna eszükbe a Peugeot legutóbbi lépéséről, csak helyeslő bólogatással tudnánk reagálni. Nyolc év után nyugdíjazzák az aktuális 308-at, hogy az új generációval friss szelet hozzanak a kissé háttérbe szorult kompakt kategóriába. A formaterv meglehetősen aktuális és trendi, ráadásul az új 308-as megkapja a retrós emblémát és a motorháztetőre biggyesztett típusjelzést is.
A külső további tipikus peugeot-s vonása a függőleges csíkot húzó LED-es menetfény, és már ide is leszivárgott az SUV-ken megismert hűtőrács. A hátsó részről nem maradhatott le az három oroszlánkarmokat formázó világítótest sem.
Akár mátrix LED-technológiás fényszórók is kerülhetnek a kisebb növekedésen (a 4,36 méteres hosszúsághoz 2675 mm-es tengelytáv és a korábbinál 2 cm-rel alacsonyabb, 144 centis magasság társul) átesett ötajtósra – a 0,28-as légellenállási együttható egészen biztató a fogyasztásra és a zajkomfortra nézve egyaránt.
Az utastér talán még a karosszériánál is avantgárdabbra sikeredett. A letisztult, szinte tanulmányautós műszerfalon továbbra sem találunk sok gombot, viszont a franciák újra gondolták a fedélzeti rendszert – ezúttal talán sikerült nem csupán látványos, de ergonomikus megoldást találniuk.
Vezeték nélküli töltőpad, 10 hangszórós Focal hangrendszer, elektromosan állítható ülések, nyolcszínű hangulatvilágítás, Clean Cabin funkció – meglehetősen jól felszerelhető a PSA legújabb üdvöskéje. A csomagtartó minimális mértékben összement, 420 helyett már csak 412 literes, de továbbra is adott az üléshajtogatás lehetősége, illetve a kabinban elhelyezett számos tárolórekesz is.
Az EMP2 padlólemezre épített 308 az 1,2 literes, turbós benzines erősebb változataival (110, illetve 130 lóerővel), továbbá a négyhengeres, másfél literes és 130 lovas dízellel érkezik – ezek a motorok már ismerősek lehetnek más termékekből. A hatfokozatú kézi váltó mellett természetesen elérhető a nyolcsebességes automata is.
Ne feledkezzünk meg a hibridekről sem: kétféle konnektorossal indul a forgalmazás. A közös pontot a nyolcfokozatú automata, a 12,4 kWh-s akkumulátor, illetve a 81 kW (110 LE) teljesítményű villanymotor jelenti. A gyengébb plugin 150 lovas benzinest kap, az erősebb változatba 180 pacis belsőégésű motor kerül. A rendszerteljesítmény rendre 180, illetve 225 lóerő, az e-kilométerek száma 60.
Új zöldes és kékes fényezéssel (és persze további, már egy ideje elérhető színekkel), 16, 17 és 18 hüvelykes átmérőjű keréktárcsákkal, később pedig kombi karosszériával is rendelhető lesz a Peugeot 308, amely a franciaországi Mulhouse-ban készül és az év második felétől érkezik Európába. A gyáriak ambiciózus terveket szövögetnek: szeretnék felülmúlni a Golfot. Belátható időn belül kiderül, mennyire lesz sikeres a projekt.