Egész pályás letámadás – ha ez jutna eszükbe a Peugeot legutóbbi lépéséről, csak helyeslő bólogatással tudnánk reagálni. Nyolc év után nyugdíjazzák az aktuális 308-at, hogy az új generációval friss szelet hozzanak a kissé háttérbe szorult kompakt kategóriába. A formaterv meglehetősen aktuális és trendi, ráadásul az új 308-as megkapja a retrós emblémát és a motorháztetőre biggyesztett típusjelzést is.

A külső további tipikus peugeot-s vonása a függőleges csíkot húzó LED-es menetfény, és már ide is leszivárgott az SUV-ken megismert hűtőrács. A hátsó részről nem maradhatott le az három oroszlánkarmokat formázó világítótest sem.

A padlólemezt és a hajtásláncokat más modellekben érlelték, de a 308-ba is jutott újdonság

Akár mátrix LED-technológiás fényszórók is kerülhetnek a kisebb növekedésen (a 4,36 méteres hosszúsághoz 2675 mm-es tengelytáv és a korábbinál 2 cm-rel alacsonyabb, 144 centis magasság társul) átesett ötajtósra – a 0,28-as légellenállási együttható egészen biztató a fogyasztásra és a zajkomfortra nézve egyaránt.

Az utastér talán még a karosszériánál is avantgárdabbra sikeredett. A letisztult, szinte tanulmányautós műszerfalon továbbra sem találunk sok gombot, viszont a franciák újra gondolták a fedélzeti rendszert – ezúttal talán sikerült nem csupán látványos, de ergonomikus megoldást találniuk.

Prémium törekvésű kompaktként érkezik az új 308

Vezeték nélküli töltőpad, 10 hangszórós Focal hangrendszer, elektromosan állítható ülések, nyolcszínű hangulatvilágítás, Clean Cabin funkció – meglehetősen jól felszerelhető a PSA legújabb üdvöskéje.  A csomagtartó minimális mértékben összement, 420 helyett már csak 412 literes, de továbbra is adott az üléshajtogatás lehetősége, illetve a kabinban elhelyezett számos tárolórekesz is.

Az EMP2 padlólemezre épített 308 az 1,2 literes, turbós benzines erősebb változataival (110, illetve 130 lóerővel), továbbá a négyhengeres, másfél literes és 130 lovas dízellel érkezik – ezek a motorok már ismerősek lehetnek más termékekből. A hatfokozatú kézi váltó mellett természetesen elérhető a nyolcsebességes automata is.

Ezt a belsőt sem sablonos elemekből építették

Ne feledkezzünk meg a hibridekről sem: kétféle konnektorossal indul a forgalmazás. A közös pontot a nyolcfokozatú automata, a 12,4 kWh-s akkumulátor, illetve a 81 kW (110 LE) teljesítményű villanymotor jelenti. A gyengébb plugin 150 lovas benzinest kap, az erősebb változatba 180 pacis belsőégésű motor kerül. A rendszerteljesítmény rendre 180, illetve 225 lóerő, az e-kilométerek száma 60.

Új zöldes és kékes fényezéssel (és persze további, már egy ideje elérhető színekkel), 16, 17 és 18 hüvelykes átmérőjű keréktárcsákkal, később pedig kombi karosszériával is rendelhető lesz a Peugeot 308, amely a franciaországi Mulhouse-ban készül és az év második felétől érkezik Európába. A gyáriak ambiciózus terveket szövögetnek: szeretnék felülmúlni a Golfot. Belátható időn belül kiderül, mennyire lesz sikeres a projekt.