Örömünnep ez a mai a klasszikus sportautók szerelmeseinek. Miközben a Pagani a versenypályák új ördögéről rántotta le a leplet, a Lamborghini bejelentette, hogy még az idén rögtön két új V12-es modellt is bemutatnak. Tobzódunk tehát a tizenkét hengeres újdonságunkban, de van egy olyan érzésünk, hogy sokáig ez már nem lesz így.

A jó öreg szívómotor még egy darabig velünk lesz, ha pedig a Lamborghinin múlik, nem is akármilyen formákban. Az idéntől már gyártott Huracán STO a V10-et élteti, miközben a gyártó megerősítette, hogy 2021-ben két V12-es újdonságot is elhoz. De mire számíthatunk?

Valószínűleg az Aventador utódja fut be, amely a Sian lemezei alatt kipróbált technológiát teszi elérhetővé nagyobb példányszámban. A recept így szól: végy egy 6,5 literes V8-ast, amely 9000-ig pörögve közel 800 lóerőt tesz le az asztalra, és párosíts hozzá egy speckó generátort, amely 48 V-os hibridként beleszól a rendszer működésébe. Az eredmény: némi energiavisszanyerés (jelen esetben úgy 30-40 lóerő), ami főleg városi környezetben csökkenti az autó fogyasztását, illetve picit összességében is növeli a hatékonyságot.

Ez az elektromos rendszer a Sianban egyébként csupán 34 kilogrammot nyom, amitől azért páran biztosan szívesen megszabadulnának – de ez még bevállalható kompromisszum az „ősi motortechnika” megmaradásáért. A villanyos rásegítés egyébként 130 km/h-ig működik, ehhez pedig a fékezésekből merít áramot a típus.

Miért ne férne be búcsúzóul egy keményvonalas csúcsmodell az Aventador SVJ fölé?

Az Aventador utódja szerintünk az év végén debütál, addig pedig jut szerep egy limitált szériás modellnek – ezzel el is érkeztünk a második V12-es újdonság kilétéhez. Persze máshogy is alakulhat, mindenesetre mi minden ilyen hírnek örülünk, mióta például az Audi kihúzta a dugót - és amíg még lehet.