Címkék: New York | Toyota RAV4

2018. március 31. szombat, 18:58

 

A New York-i Nemzetközi Autókiállításon leleplezésre került a Toyota RAV4 legújabb, ötödik generációja, amely 2019 első negyedévében jelenik meg Európában. A vadonatúj modellre jellemző egyszerre lenyűgöző és robosztus, futurisztikus dizájn és a még tökéletesebb érzékelhető minőség.

 

Ez az első RAV4, amely a Toyota Új Globális Platformjára (TNGA) épül, ami jelentős előnyöket kínál a rugózás, az irányíthatóság, a biztonság és a vezetési élmény terén. Mindehhez vadonatúj fejlesztésű TNGA-hajtások társulnak: a modell elérhető lesz egy 2,5 literes környezetbarát hibrid elektromos hajtással (idehaza és Európában valószínűleg a mostani generációhoz hasonlóan ez lesz a sláger) és 2,0 literes benzinmotorral.



A SUV szegmenst az első generációs RAV4-el 1994-ben megteremtő Toyota március 28-án a New York-i Nemzetközi Autókiállításon mutatta be a RAV4 SUV vadonatúj, ötödik generációs változatát, amely immár a Toyota Új Globális Platformjára épül. Az új RAV4 minden tekintetben méltó elődeihez és ahhoz az imázshoz, amit az SUV-szegmens megteremtésével sikerült felépítenie, ezért az ötödik modellgeneráció nagymértékben továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiákat, dinamikus teljesítményt, intelligens biztonsági megoldásokat és remek terepképességet kínál.

Robusztus formavilág
Az új RAV4 dizájnerei arra törekedtek, hogy az autó formavilága hatásosan tükrözze a világ legnagyobb darabszámban értékesített SUV-modelljének erejét és sokoldalúságát. Ennek leglátványosabb formai megoldása az új RAV4 nagyobb hasmagassága és szélesebb kiállása. A dizájn legfontosabb üzenete, hogy a RAV4 tulajdonosa bárhová eljuthat autójával, amit minden pillanatban igazi élvezet vezetni; mindez tökéletesen egybecseng a célközönség, vagyis a fiatal családok igényeivel, akik mindig élvezni akarják az életet, akár a városon vágnak át, akár kirándulni vagy sportolni indulnak, vagy egyszerűen csak autóznak egy jót, hogy átéljék a hatalmas nyílt terek kínálta szabadságérzetet. A RAV4 mindig is fordulékony, könnyen irányítható autónak számított, és ez alól az új modell sem kivétel. Az ötödik modellgeneráció 4600 mm-es hosszúsága alig különbözik a most kifutó változatétól. Ugyanakkor csökkent az első és a hátsó túlnyúlás, a tengelytávolság pedig 30 mm-rel nőtt, így az utastér még tágasabbá és kényelmesebbé vált. A csomagtér is nagyobb lett, sőt a ledönthető hátsó üléseknek, a két szinten rögzíthető padlónak és az oldalt elhelyezett hálóknak köszönhetően még praktikusabban kihasználható. A jármű szélessége 10 mm-rel, 1855 mm-re gyarapodott, így az utasok még kényelmesebben elférnek a kabinban.

Innovációk a hajtáslánc-technológiában és a menetdinamikában
Az új RAV4 vásárlói két új TNGA-hajtáslánc közül választhatnak, amelyek takarékosabbak és erősebbek a jelenlegi modell hajtásainál. Az új, 2,5 literes környezetbarát hibrid elektromos rendszer nemcsak csekély üzemanyag-fogyasztást, emissziót és zajszintet kínál, hanem magasabb teljesítményt és élénkebb gázreakciókat is. A hibrid elektromos hajtás továbbra is fontos értékesítési előnyt jelent a RAV4 saját szegmensében, s ez a megoldás egyre több vásárló érdeklődését kelti fel: ma Európában és Magyarországon a modell 85%-ban hibrid változatban talál gazdára, és nem kis mértékben járul hozzá ahhoz, hogy a RAV4 hazánkban is magasan vezeti szegmense értékesítéseit. A kínálatban emellett egy új, 2,0 literes benzinmotor is szerepel, amihez egyaránt párosítató manuális és automata sebességváltó.

Az autó menetdinamikája érezhetően javult, ami részint a teljesítmény növekedésének, részint pedig az új RAV4-hez rendelhető összkerékhajtási rendszereknek köszönhető. A hibrid változathoz a Toyota egy teljesen új elektromotoros hajtást tervezett, ami hatékonyan hasznosítja a hibrid rendszer által termelt elektromos áramot, második elektromotorként hajtva meg a hátsó kerekeket, mérsékelve ezzel az energiaveszteséget és természetesen az autó üzemanyag-fogyasztását, miközben kiváló AWD teljesítménnyel ruházza fel az új modellt. A Toyota a 2,0 literes benzinmotorhoz csatlakozó mechanikus AWD-rendszert is továbbfejlesztette, az automata sebességváltós modellváltozatban dupla tengelykapcsolóval és a hátsó tengely leválasztásával egészítve ki a szerkezet működését.




A RAV4 élvezetesebb menettulajdonságaihoz a TNGA-platform mélyebb tömegközéppontja és jobb súlyelosztása is hozzájárul, akárcsak a merevebb karosszériaszerkezet és az, hogy az autó precízebben, kiszámíthatóbban és gyorsabban reagál a vezető utasításaira.

„A mára olyannyira népszerű SUV kategóriát megteremtő RAV4 első bemutatása óta Toyota ikonikus modelljének számít, mostani generációja pedig értékesítéseink egyik legfontosabb alappillére, világ- és hazai szinten egyaránt. Ebben különösen fontos szerepe van annak, hogy a mostani generációs RAV4 elsőként tette elérhetővé a környezetbarát hibrid elektromos hajtást a nem luxus SUV kategóriában (az első hibrid SUV a Lexus RX volt 2005-ben), ami újabb robbanásszerű növekedést hozott a modell értékesítéseiben – mára hazánkban is 85%-ban ezzel a hajtással talál gazdára. A RAV4 fontosságát jól mutatja, hogy 2017-ben a magyarországi Toyota értékesítések 13,3%-át tette ki, a re-exporttól tisztított magyarországi D SUV szegmensben pedig hatalmas előnnyel, 20,8%-os szegmens részesedéssel végzett az első helyen.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Tavaly Magyarországon összesen 1285 db, átlagosan 7 óránként 1 Toyota RAV4 talált gazdára. A modell egyébiránt a flottavásárlók és a magánvásárlók körében egyaránt népszerű, tavaly a hazai RAV4 eladások 50%-át tették ki a vállalati értékesítések. A New Yorkban most leleplezésre került, hazánkba a jövő év első felében érkező ötödik generációs RAV4 várakozásaink szerint még dominánsabb szerepet tölt majd be szegmensében, és még a mostaninál is hangsúlyosabb részt képvisel majd értékesítéseinkből.” – árulja el a szakember.

 


  •  

Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER