Címkék: bemutató | Suzuki Swift Sport | Tököl | vezetéstechnikai tréning

2018. június 19. kedd, 16:11

 

A Suzuki büszkén mutatta be a tököli reptér vezetéstechnikai pályáján új harmadik generációs Swift Sport verzióját. Az autóval való találkozás és vezetési tapasztalat után elmondható, hogy a fejlesztések adatai jogosan támasztják alá az eredményt, ráadásul igen csinosan néz ki a kis mérges Suzuki.

 

Mérges-e valójában? Széles mosoly, agresszív tekintet – mondja a Suzuki.
Mi okból kéne forszírozni egy autónál az agresszivitást, mivel különösen Magyarországon az ilyen stílusú vezetőkből van bőven elég. Miért lenne kevesebb egy autó tudása, ha arca, tekintete nem agresszív? Én nem látok itt sehol agresszív jelleget az autó tekintetében, látok egy kedves, jó kiállású lendületes embereknek, férfiaknak, nőknek egyaránt való autót, tapasztaltam egy nagyon jól összehozott, pontos beállításokkal, nagyszerű kormányreakciókkal, tapadással bíró agilis járművet, melynek ülése végtelenül kényelmes, pedálkiosztása rendben van, fékje erős, biztonsági felszereltsége és tudása pedig igen hasznos.



Majdnem egy évvel ezelőtt mutatták be az ötödik generációs Suzuki Swiftet, a jelen Sport verzió a harmadik generáció.

Miben változott?
Elődjénél 15 mm-rel alacsonyabbra ültették, tengelytávja 20 mm-rel, nyomtája pedig 40 mm-rel nőtt. Hangsúlyos, hogy míg tömege 80 kg-mal csökkent, a maximális nyomaték 70 Nm-rel lett több, számokban a volt 6,4 kg/Nm helyett, most 4,2 kg/Nm jut. A Vitara S-ből ismert 140 lóerős K14 DITC Boosterjet közvetlen befecskendezéses turbómotor 230 Nm nyomatékot ad le perenként 2500 és 3500 közötti fordulatszámon. Gyorsulása 0-100 km/h-ás sebességre 8,1 másodperc (egy kicsit erősebb robbanékonyság kéne még csak), végsebessége már 195 helyett 210 km/h. A teljesítménynövekedés mellett, a motor nem csak gazdaságosabb, de tisztább is lett, mivel a hétfuratos befecskendező fúvókákkal rendelkező közvetlen üzemanyag befecskendező rendszer nagyobb üzemanyagnyomással finomabb üzemanyagpermetet eredményez, ezáltal az üzemanyag égése teljesebb lesz. Élményfokozónak a kipufogóhang a motor fordulatszámának növelésével együtt lineárisan emelkedik.
A 6 sebességes kéziváltó jó váltási érzetet ad, rövid úton jár, amelyért fejlesztéseket is végeztek a Suzuki mérnökei.
A Sportot is az új generációs Heartect nagyobb merevségű padlólemezre építik. Az új keret sima, íves formája hatékonyan oszlatja el az energiát, evvel növeli az ütközésbiztonságot.
Mind az első, mind pedig a hátsó felfüggesztés az elődökhöz hasonlóan Monroe lengéscsillapítókat kapott. A fejlesztések nyomán nőtt az irányíthatóság és a kezelhetőség, a borulási merevség optimálisabb lett.


Belterét piros elemek és varrások díszítik és teszik sportosabb érzetűre. nem csak hívogatók a félkagyló sportülések, de kényelmesek is. A műszerek a vezető felé fordulnak, kiszolgálva annak kényelmét. A műszereken is a piros szín dominál, a látvány egységes. A váltógomb krómbevonatos, s könnyűfém sportpedálokat építettek be.
A 7 collos érintőképernyő Bluetooth kompatibilis, képes az okostelefon kijelzésének tükrözésére, hozzá 3D térképes SD kártyás navigációt adnak.



Külső megjelenésére jellemző, hogy egy fekete maszk választja el a tető és a karosszéria színét, amely magában foglalja az A, B oszlopot, majd egy vékonyabb csíkban vezet át a hátsó ablakhoz, körülbelül, mint a mosómedvének és hasonlóan jól is áll neki, mint ahogy a feltűnő díszítőelemként is szolgáló 17 collos könnyűfém keréktárcsák. A Swift Sportot 7 színben kínálják, de a kiemelt ikonikus a Champion yellow, magyarul Napsárga megjelöléssel találjuk. Ennek színvilága a Suzuki Works Junior Rally VB-re nevezett autójának színvilágát követi.
Karakteres megjelenését emeli még a kettős kipufogóvég, a tető légterelő szárny és a szénszálas dombornyomások az első hűtőrácson, elöl, alul a spoileren és küszöbspoilereken, illetve a hátsó diffúzoron. A lámpatestek elöl-hátul kombinált, LED-es nappali menetfénnyel.



 
A Suzukinál már többször próbáltuk a hatékony beépített biztonsági rendszereket. Az egylencsés kamera közepes és nagy távolságban észleli a gyalogosokat, sávhatárokat, közlekedés résztvevőit, a  lézerszenzor kis távolságban és éjszaka tudja segíteni mindezt. Ütközési vagy gázolási veszély érzékelésekor a Kétérzékelős fékasszisztens fog közbelépni, a helyzet függvényében figyelmezteti a vezetőt, aktiválja a fékrásegítést, illetve akár automatikusan fékez. Természetesen, a baleset nem áthárítható a rendszerre, a megelőzés a vezető feladata, a rendszer csak segít annak mértékét megelőzni vagy a súlyosságát csökkenteni. Hasonlatosan az ESP is szépen korrigál még kb 50 km/h-ás sebességnél csúszós úton, de ahogy nő a sebesség a fizikai erők már erősebbek, tehát akkor már nem képes a rendszer legyőzni azokat.

Az autó megkapta a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, kormányrezgéssel figyelmezteti a vezetőt, illetve a fáradásra is figyelmezteti a rendszer a vezetőt ez utóbbi 60 km/h-ás sebesség felett működik.
Nagyon hasznos az adaptív tempomat, azaz bizonyos távolságot tartva követi az előtte haladó járművet, illetve ez a kis autó megkapta 40 km/h fölött működő fényszóróvezérlést, amely automatikusan vált a környezetében haladók függvényében a távolsági és tompított világítás között.



Mennyibe kerül?
A Listaár 5.990.000,-Ft, most azonban 500 ezer forinttal olcsóbban 5.490.000,-Ft-ért megvehető.




 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER