Címkék: Citroën C5 Aircross

2019. február 14. csütörtök, 17:24

 

A Citroën visszatalált a régi útjára, amely sokáig jól működött. A komfort és a kényelem került ismét a célkeresztbe, megspékelve a használhatósággal.

 

Elég nehéz manapság újat kitalálni a SUV műfajban, amely egyre jobban uralkodó válik a hagyományos személyautó formákkal szemben. A műfaj terjedését jelzi, hogy száz fölötti terepjárónak látszó autóból válogathatnak a vásárlók, a méretek az egészen kicsitől, a testes, öt méter fölötti óriásokig terjednek.
Az úttörőknek könnyű volt a dolga, mert anno szinte konkurencia nélküli volt a piac. A gyáraknak mostanság a fő feladata, hogy olyat találjanak ki, amire a vevők egyáltalán felfigyelnek, mert akkora a harc a piacon.



A Citroën az előbb vázolt helyzetet jól oldotta meg, mert visszatért a gyökereihez. Ez több dologban valósult meg a C5 Aircross-nál, az egyik az a karizmatikus külső, ami nem agresszív, és tökéletesen beleillik a márka mai arculatába. A lámpák elöl LED-esek, hátul szintén ezt a technikát alkalmazták. Ott annyival tovább lett gondolva a dolog, hogy a búra alatt 3d-s formák ontják magukból a fényt. A hátsólámpa felkapcsolás nélkül is esztétikus, működésbe lépve az esztétika tovább fokozódik.



A prémium autókban már jó ideje elérhető a személyre szabás lehetősége, ez egy ideje már Citroënnél is megvalósítható. Esetünkben a hét külső színt lehet variálni a három színnel, ezek a ”szín-foltok” a tetősín alsó részén, az első lökhárító betétjeiben és a kocsi oldalán lévő Airbumb műanyag betétben helyezkednek el. A karosszériát 17, 18 és 19 colos könnyűfém keréktárcsák dobják fel. Ezen lehetőségek variálásával lehet harmincféle változatban a külsőt megálmodni.



Ha ez nem lenne elég, ott az ötféle belső hangulat, amely segítségével otthonos, meleg belsőt is lehet varázsolni a 4,5 méteres autóba. Az utastér a C4 Cactus-nál bevezetett, szögletes formavilágot viszi tovább, amit feldobnak a bőrös, utazós világból érkezett elemekkel. A vezető előtt 12,3 colos a kijelző, ami személyre szabható. A középkonzolon 8 colos érintőképernyő található.



Ez már elég jó citroënes hangulatot eredményez, de ezt tudták fokozni. A tervezők felmérések alapján dolgoztak, és azokat az elemeket álmodták az utastérbe, amiket a vevők hiányolnak a mostani szabadidő-autókból. Mivel a SUV-ok előre törése miatt az egyterű eladások a földbe zuhantak és sok típus meg is szűnt, így ez a vonal lett erősítve. Ennek köszönhető a három egyforma hátsóülés, amely külön-külön mozgatható és a háttámlájuk is dönthető. Az első ülések közötti kartámaszban található egy nagy tároló, ami hűthető is.

A Citroën nemrég kezdte el a Citroën Advanced Comfort nevű filozófiáját megvalósítani. Ez annyit takar, hogy nem csak kényelmes rugózást és jó üléseket kínál, hanem a kényelem témát egybe gyúrja, ez volt a vezérelv az autó tervezésénél. Ez az üléseknél úgy jelentkezik, hogy 1,5 centi vastag puha szivacs található közvetlenül a kárpit alatt, ami mögött egy jól tartó, erősebb réteg található. Így a kényelmes ülés, ráadásul hosszabb távon is kényelmes marad és nagyon tartós.



Ezzel át is tudunk kötni a pár kilométeres gyakorlati próbára, amely a budai hegyekben történt. Az ülések elöl-hátul kényelmesek, hátul a 2730 mm-es tengelytávnak köszönhetően magasabbaknak is elegendő a lábtér. A 190 centi körüliek fejteréből hátul a napfénytető elvesz egy kicsit, de az ülés háttámlájának a döntésével és kis fészkelődéssel el fér a fej is. A három, külön álló hátsó ülést vékonyabb emberekre méretezték, a második sorban, téli kabátban inkább 2,5 személy fér el kényelmesen.
A kidolgozottság remek, a barnás színű belső otthonos. A komfort érzet nem csak az ülésekből ered, a rugózás – sajnos – ideális a hazai utakra. A kellemes rugózás a gödröket egész jól kirugózza, így kényelmes az utazás.

Kanyarokban történik dőlés, de túlzásokba nem esik a rendszer: amerikai autós extrém himbálódzás nincs.
A komfort és a sport mód menetállások között váltva nem vettünk észre kanyarodás közben változást a rugózásban, sport állásban a gázpedál és a váltó gyorsabb reakciójú. A csillapítás maradt a régi, kényelmes. A komoly zajcsillapítás ellenére magas fordulaton jól hallatszik motorhang.

A menetpróbán az 1,6-os, turbós 180 lóerős benzinest kaptuk, ami az Aisinnal közösen gyártott nyolcsebességes automatával volt párosítva. Jól együttműködtek, az új váltó bevetése hét százalékos fogyasztás csökkenést jelent az elődhöz képest. A működése remek, és a programozása városi körülmények között jó volt, bizonytalankodás nem volt benne.

A fehér tesztautó külseje piros színekkel volt megbolondítva, egész jól nézett ki, belül pedig barnás belseje volt, amit Mertopolitan Grey-nek hívtak. Fontos megemlíteni, hogy nem igazán tudtuk kipróbálni a vezetési segédeket, nem feltétlenül a nagy számuk miatt (20 db), hanem egyszerűen nem volt idő rá. Ennyi vezetési segéddel a kategória élére került a C5 Aircross.
 
Érdekesség, hogy a beépített fedélzeti kamera képe átvihető okostelefonra, meghatározott lassulás esetén elindul a felvétel készítés. A tükör aljában lévő kamera igen okos, és GPS-el is fel van szerelve, ez balesetnél igen jóljön.



A C5 Aircross 6 millió 790 ezer forinttól indul, két turbós benzin motorral, amelyek 130 és 180 lóerősek. Ezt az erőt 1,2 és 1,6-os hengerűrtartalomból hozták ki. A dízelnél 130 és 180 lóerős motorok kapható, 1,5 és kétliteres változatban.   

Citroen C5 Aircross árlista letöltés


Hajdú Nóra marketingigazgató100 éves a Citroën
2019 a Citroën éve lesz. Párizsban június 13-16 Street Burst Day a 15. kerületben a történelmi  Javel gyár közelében aholis ikonikus Citroën modelleket láthatnak, de ki is próbálhatják – ígérik – az odalátogatók. Megtekinthetnek majd régebbi és újabb tanulmányautókat is.
Július 19-21. La Ferté-Vidame Collectors Day; naponta 30 ezer látogatót várnak, 8 ezer autó és 20 ezer Citroën gyűjtő lesz jelent a rendezvényen.

Citroën C3 Origins és C3 Aircross Origins limitált szériás modell jelenik meg a jeles évfordulóra
Fekete, fehér, szürke és aranybarna színek jellemzik majd felszereltségében automata klíma, érintőképernyő ls Mirror Screen, tolatóradar, ködfényszóró és airbump is lesz.




Citroën Origins

Múzeum és virtuális kirándulás a Citroën 100 éves világába, ahol nem csak 360 fokban lehet megnézni a kocsikat, de a motorjukat is be lehet indítani, nézzék, hallgassák.
www.citroenorigins.hu




A sajtótájékoztató végeztével meleg hangulatban búcsúztatta el a Citroën Kanalas Gergőt, aki a DS
a DS 7 Crossback bemutatója óta a DS márkaigazgatója, Gergő a Citroen és DS Termék- és PR menedzseri tisztét töltötte be új kinevezéséig.

Benedek Attila, MT

 


 


  •  
 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER