Címkék: bemutató | Peugeot 208 | teszt

2019. november 22. péntek, 18:54

 

Bemutatkozott Magyarországon az új dögös Peugeot 208 kisautó. Dízel, benzin és elektromos motorral, is rendelhető lesz. Figyelemre méltó, hogy megkapja az 508 választható vezetősegédei nagy részét.

 

Az új Peugeot 208-as tervezési elvei árulkodnak a fogyasztói szokások változásairól. A vásárlói felmérések azt mutatták, hogy a vevők nem akartak külön elektromos modellt és furcsa formájú elektromos autót, ezért kapható az újdonság háromfajta meghajtással, azonos dizájn és felszereltségi lehetőségek mellett.



Az elektromos változat első példányai 2020 januárjában érkeznek meg a kereskedésekbe.
A valósághoz közelítő WLTP szabvány szerint 340 kilométeres a hatótáv, a hajtásról 136 lóerős villanymotor gondoskodik, amely sport módban 8,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ás sebességre az autót. Az új 208-as padlólemezében elhelyezett akkucsomag 50 kWh-ás, hogy a hűtés és a fűtés minél kevesebb energiát vegyen el, itthon szériában járt a hőszivattyús fűtés. Ezt hatékonyabbá teszi a My Peugeot applikáció, amivel távolról is lehet indítani a fűtést és a töltést szabályozni. A 8 éves akku garanciával egész bizalomgerjesztőnek látszik a felvonultatott technológia.
Az állami támogatásos ára a zöld autónak 9.990.000 Ft, ez szerencsére alatta marad a lélektani határnak számító tíz milliós küszöbnek.
A 11 kW-os falitöltőt a Peugeot akcióban ajándékba fogja kínálni, ez 5 órás feltöltési lehetőséget kínál.


Itthon valószínű egyenlőre a hagyományos meghatású modellek lesznek a fókuszban. A kereskedésekbe november végén érkező új Peugeot 208-asok háromféle benzinmotorral rendelhetőek. A belépő szintet a szívó, 1,2 literes 75 lóerős jelenti, a következő a 100 lóerős turbóváltozat. Ebben a ligában a csúcsmodell a 130 lóerős kivitel. A takarékos és sokat menő autósoknak még mindig a dízel lesz a nyerő: a 100 lóerőt és 250 Nm-t tud az 1,5-ös gázolajos.
Az alapmotorhoz ötsebességes, kézi kapcsolású váltó tartozik, fölötte már hatsebességes ez a fajta váltó, a középső motorhoz választható nyolc sebességes automata, illetve a 130 lóerőshöz ez rendelhető. A dízelmotor 6 sebességes manuális váltóval kínálják.



Az új 208-as hosszúsága 9 centit nőtt az elődjéhez képest (4055 mm), a magassága 3 centit csökkent (1430 mm), ez a méretváltoztatás sportosabb kiállást eredményezett. Az autó 1755 milliméteres szélessége nem változott.
Az alap a teljesen új CMP és e-CMP padlólemez. Ezt már úgy tervezték, hogy a padlóban elférjen a 220 literes teret elfoglaló akkucsomag. Az új technikának köszönhetően 26 literrel emelkedett a csomagtér, 265 liter. A merevebb és könnyebb lemezeknek köszönhetően csendesebbé, biztonságosabbá vált az újdonság. A friss 208-as 30 kilóval könnyebb az elődjénél.



A beltér ékköve a teljesen vezető felé forduló izgalmas műszerfal az eddig már ötmillió példányban elkelt i-Cockpit legfrissebb változata, a megszokott klassz kisméretű kormánnyal. A dögös kinézetet Active felszereltségtől turbózza a szénszál mintás burkolat.
A kormány fölötti műszeregység felszereltségtől függően 3D-s tulajdonságokkal is rendelkezhet. A térbeli elhelyezkedés nagyon látványos. A figyelemfelhívó jelek megjelenítésére is szolgáló megoldás fél másodperccel gyorsabb észlelést is eredményez, ez 100 km/óránál 15 méteres távolságot jelent, ennyivel hamarabb lehet észlelni a vészhelyzetet, amit jelez a műszer.
Aki nem szereti a billenőkapcsolókat, az alapfelszereltség hagyományos gombokkal szerelt. Az érintőképernyő kiviteli szinttől vagy opciótól függően 5, 7 vagy 10 colos.



A 208-as belseje négy felnőttnek nyújt elegendő teret, de a középső ülés sem kényelmetlen. Hátul a lábtér a magasabb embereknek is megfelelő.
Az autóban töltött kellemes hangulatunkon tovább javíthat a rendelhető világításcsomag, ne hagyják ki.

A belépő szintű motorú alapváltozat 3.990.000 forint bevezető áron kerül forgalomba, figyelemre méltó felszereltséggel, amelyben szerepel a sávtartó automatika, a vészfékező-, és táblafelismerő- és éberségfigyelő rendszer. 5 colos érintőképernyőt és a Bluetooth kihangosítót is tartalmaz.

A felszereltségi szintek a Like-tól indulnak, amelyet az Active, az Allure és a GT Line követnek.

Figyelemre méltó, hogy a kisautóban az 508-ban megtalálható összes vezetéstámogató rendszer elérhető az éjjellátó kivételével!



Tesztautónk különleges Faro sárga színben pompázott, a kínálatban egyébként további két új különleges szín a Vertigo kék és az Elixir vörös is megjelent.
A menetpróbán az 1,2-es 100 lóerős motorral szerelt változatot próbáltuk, kézi kapcsolású váltóval és Allure felszereltséggel.
A kis turbómotor meglepetésünkre és megelégedésünkre igen dinamikusan mozgatta az autót a három termetes emberrel. Előzésekhez és a dinamikus közlekedéshez teljesen megfelelő, a váltó nem a Honda Civic Type R színvonala, de az átlag felhasználónak tökéletes. Az autó úttartása is jó a kis kormánnyal továbbra is élvezetes telelgetni a kis Peugeot-t.
Megújult sportos kinézete, belső szépsége, modern fejlett technikai kínálata és fürge, de takarékos motorjai miatt maximálisan ajánlható autó. Minden korosztály meg fogja benne találni az örömét!

Új Peugeot 208 árlista letöltés (xlsx)


 


  •  

Újabb cikkek a témában:
Korábbi cikkek a témában:

 

Hozzászólások

Folyamatban....
Befejezve
Sikertelen

e-mail

Hírlevél


ADATVÉDELEM  |  IMPRESSZUM  |  MÉDIAAJÁNLAT

  OBSERVER