Stefano Domenicali

Forma 1-es tapasztalatok építenék a Lamborghinit?

2017.06.23.

A Lamborghini elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali 2014-ben, 23 év után hagyta ott a Ferrarit, hogy az Audihoz, majd két év múlva a Lamborghinihez szerződjön. A Ferrarinál az utolsó években a Forma 1-es csapatot vezette, és most ezt a versenyzői mentalitást szeretné átmenteni a konkurens céghez.

„Amikor a zászló lehull, el kell kezdened a versenyt. Semmilyen késlekedés nem megengedett” – foglalta össze ars poeticáját a szerdai Automotive News Europe kongresszuson. Valami hasonló sürgetést érez most az olasz autógyártó, ezért száll versenybe legnagyobb riválisával, a Ferrarival. Gyártási kapacitását megduplázva a Sant’Agata Bolognese-i gyártósorokon készülő Urusra, a márka első SUV-jára fókuszál. Az első Urus a tervek szerint 2018 közepére fog elkészülni, és kevesebb, mint 200.000 euró lesz az induló ára.

Domenicali, aki 2016 márciusa óta vezeti a céget, 4000-es eladási darabszámban gondolkodik éves szinten, ami meglehetősen merész terv annak fényében, hogy a tavalyi évben összesen 3.457 Lamborghini került értékesítésre. Ha számításai bejönnek, és 2019-ig valóban túllépik a 7000-es határt, veszélyesen meg fogják közelíteni a Ferrarit, mely 8.014 szuperautót adott el tavaly.

A nagyszabású tervhez elengedhetetlen a Sant’Agata-i üzem bővítése, ahol jelenleg az Aventadort és a Huracant gyártják. A jelenlegi 80.000 négyzetméteresről 160.000-re nő a területe, és a következő 4 évben a dolgozói létszám is majdnem a felével, 600 fővel fog emelkedni.

Domenicali a távolabbi jövőről is beszélt a kongresszuson: 2025 és 2030 közöttre egy négyüléses sportautóban gondolkodnak. A cég nyitott a legendás Miura coupé 21. századi interpretációjára is, de „nem a következő 5 évben”. A Lamborghini fő célja a márka imidzsének átformálása: „Nagyon polarizálódtunk. Az emberek vagy imádnak, vagy utálnak minket. Most megpróbálunk lazábbak, fiatalosabbak lenni, de mint mindig, különbözőek.”

Forrás: autonews.com

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....