Lexus

Rejtélyes típussal bővíti kínálatát a Lexus

2018.06.25.

A Lexus amerikai képviselete a napokban levédette az LM típusnevet. Egyelőre rejtély, hogy pontosan milyen modellt takarhat, de akármi is az, jó eséllyel gyártani fogják.

Alig néhány héttel azután, hogy felmerült az LQ típusnév lehetősége a Lexus portfoliójában, most újabb kódnevek kerültek terítékre a japán luxusgyártónál. A cég a napokban levédette az Egyesült Államok szabadalmi hivatalánál az LM350 és LM300h elnevezéseket – a kérdés csak az: mire fogja használni?

Az L előtagú típusnevek hagyományosan a Lexus felsőkategóriás típusaira utalnak, az M utótag viszont eddig nem szerepelt a márka kifejezéstárában. Mivel a gyártó szeret beszédes neveket adni típusainak, az M a minitől kezdve a mobilitáson át a multipurpose (többcélú) kifejezésig sok mindent takarhat.

Ha az utóbbi bizonyul helyes tippnek, a már ismert elképzelések közül a hamarosan szériaérett kivitelében is színre lépő LF-1 Limitless tanulmányra illene leginkább a leírás. Csakhogy ez jó eséllyel a fent említett, kétségtelenül emelkedettebb és kifinomultabb hangulatú LQ jelzéssel kerül majd gyártásba. A buszlimuzin opcióját kizárhatjuk: bármilyen meghatározó is az észak-amerikai egyterű-piacon a Toyota, a prémium szegmensben nem volna érdemi kereslet egy hagyományos többcélú, variálható belső terű típusra, ráadásul ezt a szerepkört tökéletesen lefedi a Lexus hamarosan öttagúra bővülő szabadidőjármű-kínálata.

A mobilitás már valószínűbb javaslat. A tavalyi Lexus LS+ technológiai tanulmány egy sor olyan fejlett vezetőtámogató funkciót vonultatott fel, amelyek már a gyártó ambiciózus autonóm közlekedési terveit készítik elő. A márka 2020-tól Japán közútjain teszteli a vezetői beavatkozás szükségességét minimalizáló, ám számos versenytárssal ellentétben a biztonságot mindennél fontosabb tényezőként kezelő, tanulóképes autonóm technológiai csomagját.

A harmadik opció a mini. Hamarosan megérkezik a Lexus eddigi legkisebb típusa, az UX városi crossover – ám senki nem mondta, hogy a jövőben ne kínálhatna ennél is kisebb autót a márka. A 2015-ös Lexus LF-SA koncepciójármű (képeinken) pontosan egy méterrel volt rövidebb (3449 milliméter) az UX szabadidőjárműnél, és bár a törpe luxusjárműveknek a hagyományos piaci struktúrákban nemigen volt létjogosultsága, napjainkban rohamléptekben alakul át a közlekedés szerkezete. Az előtérbe lépő új, egyre erőteljesebben érvényesülő irányzatok: a közösségi autómegosztás, az integrált mobilitási szolgáltatások, a környezettudatosság és nem utolsósorban a városi és távolsági közlekedési megoldások közötti, egyre nagyobb különbség – amely az autonóm járművek megjelenésével csak még mélyebb lesz – azt jelenthetik, hogy néhány éven belül beköszönthet a luxus városi kisautók kora.

Ez utóbbi a legvalószínűbb – annál is inkább, mert a mobilitás és a multifunkcionalitás koncepciója is érvényesülne benne. Az persze továbbra is rejtély marad, hogy hogyan illeszkedne a három koncepció közül bármelyikhez is a típusjelzés számsorozatából következő 3.5 literes benzinmotor (350), illetve a 2.5 literes benzinmotorra épülő hibrid (300h) hajtáslánc. Városi miniautónak ugyanis túlzás, fényűző luxusjárműnek pedig kevés volna az ezekből nyerhető teljesítmény, ami pedig az autonóm modellt illeti, ahhoz – a bevezetés távoli dátumát is figyelembe véve – leginkább hidrogén üzemanyagcellás technológiát tudnánk elképzelni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....