NewsletterHírlevélEventsEsemények
Loader

Find Us

FlipboardLinkedin
Apple storeGoogle Play store
HIRDETÉS

ITB Berlin: a világ vezető utazási showja.

ITB Berlin: a világ vezető utazási showja.
Írta: Euronews
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button
Másolja a cikk videójának embed-kódjátCopy to clipboardCopied

Közel 200 országból 10000-en érkeztek a rendezvényre.

HIRDETÉS

Mindannyian szeretünk utazni, illetve imádunk nyaralni. Az előkészületek pedig már otthon megkezdődnek, hiszen ehhez elég néhány kattintás a laptopon.

A digitalizáció megváltoztatta a turizmust. Könnyebbé vált az új úticélok feltérképezése, a foglalás, a tervezés, sőt, a nyaralás után értékelhetjük is az utunkat -mindezek online történnek.

Hogyan alakítja át a digitális forradalom az utazást és az idegenforgalmat? Ellátogattunk a témával kapcsolatos egyik legfontosabb rendezvényre, az ITB Berlinre. A világ vezető utazási showjára 10 000 kiállító érkezett 186 országból.

Applikációk, közösségi média, virtuális valóság, 360 fokos videók, a hagyományos utazásnak ezekkel befellegzett. A digitális jövő mára megkerülhetetlen témává vált egy ilyen utazási vásáron. Nem számít kivel beszélsz, egyöntetű a vélemény: ez rendkívül fontos téma, és komolyak a változások.

A digitalizáció átalakította az elvárásokat, ehhez pedig az utazási ágazatnak alkalmazkodnia kell.

Seychelle-szigetek

Hogyan lehet ezt a trópusi paradicsomot – amely távol van a potenciális látogatók zömétől – hatékonyan hirdetni, megismertetni a világon?

Az Indiai-óceánnál található szigetcsoport egyre inkább digitális csatornákat használ, ráadásul kiváló kapcsolatokat ápol a social medián belül az influencerekkel. A nemzeti idegenforgalmi bizottság nem fizet nekik, ellenben az ország szépségét használhatják arra, hogy növeljék követőik számát.

Ugyanakkor a turisták is hirdetőkké válhatnak.

Egy versenyen a látogatók lefilmezhették a tapasztalataikat. A győztes román házaspár jutalma: egy újabb út a Seychelle-szigetekre -ezúttal az elnöki villához az Északi-szigeten.
Lehet, hogy nem mindegyik videó tűnik professzionális munkának, de nem is ez a cél, hanem a szigetek ismertségének növelése.

Minél nagyobb a potenciális közönség, annal nagyobbat lehet álmodni.

Egyesült Államok

Az Egyesült Államok nemrég úgy döntött: nem csak egy weboldalt, vagy közösségi felületet indít el, hanem egy teljes ún. “first-of-its-kind” hálózatot Go USA néven.

Ez az on-demand videotartalom számos érdekességet tartogat.

Kazahsztán

Közép-Ázsia legnagyobb országa, Kazahsztán szintén megcélozza különböző alkalmazásokon keresztül is a közönséget. Egy online játékon segítségével például a turisták felfedezhetik a 100 legfontosabb helyet.

A múltban a boldogsághoz elég volt az hogy süssön nap. Az utazók ennél ma már többet akarnak.

A felhasználói élmény javítása, az ajánlatok személyre szabása és proaktivitása. Manapság ezek számítanak.

HIRDETÉS

India

Napjainkban mindenki egyedi tapasztalatokat szeretne. Ebben segítenek a visszajelzések, amik nagyban befolyásolják az emberek döntéshozatalát. Ez igaz a fiatalokra, de ez egy tág mezsgye. Az indiai Odishában igyekeznek kielégíteni a változatos közösségi médiatartalmak iránti igényt.

A kulcsszó a tartalom a digitális csatornákon.

Az utazási célállomásoknak konstansan a lehető legtöbb tartalmat kell előállítaniuk

Csernobil

HIRDETÉS

Az indiai standoktól a katasztrófazónába. Virtuális valóság. A mindennapi életünket megváltoztató technológia az utazási ágazatot is izgatja. És nézzük is az egyik okot: virtuális túrába kezdünk Csernobilban. A ’80-as években mint az köztudott, nukleáris katasztrófa helyszíne volt a város.

A lengyel vállalat projektjében a vizualitás mellett a narráció is fontos szerepet kap.
Többek között hallhatunk az érintett emberek sorsáról is. Ez a reaktortúra meghatározó élmény mindenkinek.

Dominika

Rengeteg az érintetlen rész Dominika tengerpartjain, gyönyörű a kék ég… Úgy tűnik, van mire figyelni a közép-amerikai országban is. Érdekes, mert valójában mindent látunk 360 fokban, és megvan az az érzés, hogy ott állok a helyszínen, és bármikor körbenézhetek. Ugyanakkor kicsit furcsa is, de azt akarod, hogy azonnal ott lehess.

A karibi nemzet a jövőben mégjobban ráfekszik erre a virtuális sávra, ahol most vagyunk, az még csak a kezdet.

HIRDETÉS

Olaszország

Digitalizáció mindenhol. De mi a helyzet azokkal az országokkal, amelyek már idegenforgalmi célpontok, és mindenki szereti? Például a csodálatos Itália. Kell ez az olaszoknak? A válasz: igen. És hogy miért?

A Friuli Venezia Giulia régió például kiváló témául szolgál.

Itt 300 különböző helyi újságíró veszi át a marketingtevékenységet azáltal, hogy az ismertetés mellett a tapasztalataikat is megosztják.

Az utazók közvetlenül beszélhetnek velük a közösségi felületeken.

HIRDETÉS

Malajzia

Az internet – bármilyen furcsa – a vendéglátás területén, és az általa kínált szinte korlátlan lehetőségek ellenére is további innovatív dolgokat rejthet magában.

A platformok, mint például az Air BNB szinte feje tetejére állították az üzletet.

Az Air BNB egy olyan platform, amely valóban óriási lehetőség a piacon való növekedésre. Üdvözölték Malajziában a működésüket. Fontos ez az országnak gazdasági szempontból is, hiszen hozzájárul a növekedéshez.

A délkelet-ázsiai ország évente mintegy 27 millió turistát fogad egy 2016-os adat szerint.

HIRDETÉS

Kína

A digitalizáció valóban globális? Például hogyan lehet Kínát feltérképezni úgy, hogy a nyugati social média szinte nem is használható az országban?

A jövőben sokkal inkább célpontja lehet egy nyugati embernek Kína.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

Zaklattak, majd szakadékba löktek két turistanőt a bajorországi Neuschwanstein kastélynál

Tárt karokkal várják a török turistákat 10 görög szigeten

Megint sztrájkoltak a párizsi Eiffel-torony dolgozói