Vettelnek szokatlan még az Aston Martin F1-es autója - F1VILÁG.HU

Vettelnek szokatlan még az Aston Martin F1-es autója

HIRDETÉS
Az Aston Martin csapatának négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel azt mondja, rengeteg tanulnivalója lesz a 2021-es Forma-1-es idény első versenyein, leginkább azért, mert meg kell szoknia még, hogy csapata autóját teljesen másképp kell vezetni, mint azokat a versenygépeket, melyekkel korábban rajthoz állt a királykategóriában.
Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21

Vettel 6 szezont töltött el a Ferrarinál, az idei évben pedig már az Aston Martin színeiben áll rajthoz a Forma-1-ben.

A német versenyző számára nem a várakozások szerint alakult az előszezoni felkészülés, hiszen műszaki problémák miatt nem körözhetett annyit, mint ideális lett volna.

Vettel a tesztek után elárulta, legalább 100 kör hiányzott ahhoz, hogy felkészülten érkezzen meg a jövő hétvégi szezonnyitóra, a minap egy interjúban pedig arról beszélt, sokat kell még tanulnia csapatáról, illetve az Aston Martin AMR21-es versenygépéről.

„Jobban meg kell ismernem a csapat tagjait, hiszen meg kell értenem, mire gondolnak, és persze az autóval kapcsolatban is sok dologról beszélhetünk. A kormányzása más, hiszen egy másmilyen egységről beszélünk. Nyilván minden autóban van szervo, de mindegyik egy kicsit eltérően van beállítva, és más benyomást keltenek” – mondta a négyszeres világbajnok. „Amikor vezetsz, ott a kormány a kezedben, és így kapsz visszajelzést az autóról.”

Az előszezoni teszteken komoly kihívást jelentett Vettelnek, hogy alkalmazkodjon az autó eltérő tervezési filozófiájához, az Aston Martin versenygépének hátsó hasmagassága ugyanis alacsonyabb, mint a Ferrari, vagy a Red Bull esetében.

„Az autó eltérő filozófiájú. Ez egy más csapat, más autó, szóval másképp is kell vezetni. Máshogy akarja, hogy vezessem, ráadásul más az erőforrás is benne.”

„Anélkül, hogy belemennék a részletekbe – mert nem gondolom, hogy fair dolog nyilvánosan összehasonlítani őket –, ezek a dolgok másmilyenek, és hozzá kell szokni.”

„Más a környezet az autón belül, más a komfortérzet. A pedálok egy kicsit másmilyenek, mint ahogy az ülés is. Apró dolgokról beszélünk, de ha összetesszük őket, érezhető a hatás.”

„Fogalmazzunk úgy, hogy nagyon érdekes volt számomra. Nem arról van szó, hogy mindössze egyetlen dolog van. Szóval nem az a helyzet, hogy a hátsó hasmagasság hirtelen lejjebb kerül, és máris egy Mercedesben találod magad, ha pedig megemeled a hasmagasságot egy Mercedesben, hirtelen Red Bullt vezetsz… Nem így megy, sokkal komplexebb az egész.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!