DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

A Renault még éveket éhezhet a sikerre

Visszatérésétől számított harmadik F1-es évét kezdi a francia gyártó, ám pilótájuk szerint a Lotus romjaira felhúzott csapat még évekre van attól, hogy visszakerüljön az élmezőnybe.

Amióta újra gyári kézben van a Renault csapata, megállás nélkül zajlanak náluk a bővítések és az építkezések. A franciák istállója 2006-ban még a konstruktőri világbajnoki címét ünnepelhette, ám ezt követően évekig a trófea közelébe sem tudtak kerülni. Alulfinanszírozottság miatt végül 2012-re húzta le a rolót, mindenét eladva a Lotusnak. A brit márka azonban nem sokáig maradt a Formula-1-ben, mindössze négy év után mindent visszaadott a franciáknak, akik most azon dolgoznak, hogy az évek alatt elavult gyárral újra versenyképesek legyenek.

renault_gyors_f1



„Roppant időigényes arra a szintre kerülni, ahol a Red Bull és a Mercedes operál” – nyilatkozott az előttük álló útról egyik pilótájuk, Nico Hülkenberg. „A frissen felújított és modernizált épületeinkből még két-három évig nem sok hasznunk lesz – addig nem válnak előnyünkre, amíg mindennel el nem készülünk. A lényeget mindig ilyen hosszú készülődés előzi meg, ezt az élmezőny tagjai is végigcsinálták. Nézzék meg a Mercedest: évekig közepesek voltak, aztán most hol tartanak. A Red Bull szintén. Rendkívül összetett sport ez, így szezonokba telik mindent a helyére illeszteni, ráadásul a szabályváltozásokkal a játék is folyamatosan módosul. Megállás nélkül alkalmazkodni kell, új emberekre és ötletekre mindig szükség van” – magyarázta az Autosportnak.

A korábban elmondottak alapján kivonulásakor a Lotus elég gyatra állapotokat hagyott maga után. Ezt Hülkenberg szavai is alátámasztják. „Szem előtt kell tartanunk, honnan kezdte újra a márka. Borzasztó állapotok uralkodtak, amikor a Renault úgy döntött, hogy visszavásárolja a csapatot. Legszívesebben két hét alatt mindent a kellő szintre hoznánk, de ez nem lehetséges – időre van szükségünk.”

hulkenberg_action_2017

A Renault jelenlegi iránya biztatónak tűnik, tavaly ugyanis egy szép hajrát bemutatva a Toro Rossót és a Haast is átugrotta, így a konstruktőri hatodik helyen zárta az idényt. „A Silverstone-ban bevetett fejlesztések hoztak igazán nagy változást” – tért ki erre a témára a német. „Attól a ponttól kezdve tudtunk rendszeresen a top 10-be érni. Azért volt sötétebb oldala is annak az időszaknak, sok olyan problémával kellett szembesülnünk, amit a lemaradásunk okozott. Idén felül kell kerekednünk az akadályokon, és rendesen oda kell tennünk magunkat – a tavalyi, időszakos sikerektől idén többre lesz szükségünk” – zárta gondolatait.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: