Az additív gyártásnak egyértelműen hatalmas lehetőségei vannak a polgári légi közlekedésben. Egyre több az alkalmazás, a legnagyobb alkatrész-beszállítók (GE Aviation, Honeywell, MTU, Rolls-Royce, Safran) mindegyike használja a technológiát.
A SmarTech Analysis 2019-es beszámolója alapján a terület 7 milliárd dolláros üzletté válik a következő 10 évben. A bevételek minden szinten (hardver, anyag – fémek, műanyagok, kompozitok –, termékek és szolgáltatások) növekedni fognak.
Az előrejelzés mélyelemzések és más módszerek kombinációja, a SmarTech hardver- és anyagértékesítésekre vonatkozó masszív adatbázisát, a piacot monitorozó cégek információit, a 3D Printing Üzleti Címjegyzéket stb. használták fel hozzá. A repülőszektorról készült elemzés üzleti szereplőkkel folytatott beszélgetéseken alapul. Végül közös nevezőre hozták a két (bottom-up, illetve top-down) megközelítést.
A top-down az additív gyártás repülőipari cégeken belüli elfogadását, alkalmazását, a bottom-up az additív gyártócégek repülőipari potenciálját vizsgálja. A kettő következtetései szinte tökéletesen összecsengenek.
Az additív gyártás alkalmazásával a vezető szolgáltatók, beszállítók nyomást gyakoroltak kisebb vállalatokra, hogy kövessék a példájukat. Sokuk így is tett, növelve a technológiát adaptáló cégek és a tesztelt alkalmazások számát.
Az anyag behatóan vizsgálja e trendek üzleti lehetőségeit. Szinte csak végfelhasználói darabokra (munkaeszközökre, alkatrészekre) összpontosítva, 10 éves távlatban (tucatnyi felhasználásra figyelve) részletesen vizsgálja a hardver, az anyagok és a szolgáltatások által generált bevételeket. A vezető cégek két csoportba oszthatók: váz- és motorépítőkre, illetve alkatrész-beszállítókra.
Az elemzés alapján a légi ipar e szegmense megváltoztatja stratégiáját, és a fémnyomtatás elmúlt években tapasztalt alkalmazásával, minőségjavulásával közelebb kerültünk az automatizációhoz. A trendek egyértelműen folytatódnak, begyorsulnak, mert ne felejtsük el, hogy az additív gyártás kereskedelmi és általános repülési hasznosulásának a kezdetén járunk csak.