szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az USA-ban sosem voltak kedveltek, Európában pedig mostanság jelentősen veszítenek népszerűségükből a gázolajos autók.

Az öngyulladós erőforrással szerelt személyautókat elsősorban a szerény fogyasztás és a nagy nyomaték miatt szoktuk szeretni, azonban a dízelbotrány és a nem túl kedvező károsanyag-kibocsátási mutatók miatt mostanság folyamatosan csökken a dízelautók népszerűsége. A JATO Dynamics legfrissebb adatai szerint 2017 első negyedévében 46 százalékra csökkent a dízelmotoros személyautók európai piacrésze, ami jelentős visszaesést jelent az egy évvel korábbi 50 százalékhoz képest.

Sokáig Németország volt a dízelautók egyik fellegvára, de az elmúlt időkben itt is jelentősen visszaestek az eladások. A dízelmotoros kocsik részaránya tavaly márciusban még 45,8 százazalék volt, idén márciusban viszont már csak 40 százalék, sőt, az áprilisban forgalomba hozott új autóknak már csak 23,8 százaléka volt dízel.

Ez tulajdonképpen nem is meglepő, hiszen több német nagyváros belső részeiről 2018-tól kezdve adott napokon teljesen kitilthatják a dízelmotoros autókat, mely tiltás csak a legmodernebb Euro 6-os modellekre nem fog vonatkozni. Londonban októbertől kezdve alkalmanként 10 fontot kell fizetniük azoknak, akik Euro 4-esnél régebbi dízelautókkal kívánnak behajtani a város központjába, 2025-től pedig várhatóan Párizsba, Madridba, Athénba és Mexikóvárosba sem lehet majd behajtani dízelmotoros járművel.

Norvégiában 2025-től sem gázolajjal, sem pedig benzinnel üzemelő új személyautót nem lehet majd forgalomba hozni.

VW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.