szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nagyvárad tértől egészen Újpest-Központig pótlóbuszok szállították az utasokat péntek reggel, de a hibát még fél 9 előtt elhárították. Úgy tudjuk, felújított szerelvény döglött be.

Az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedett a Nagyvárad tér és Újpest-Központ között járműhiba miatt – közölte a BKK péntek reggel 8 órakor.

Nem sokkal később közölték, hogy a metrók újra járnak.

A hvg.hu-nak az egyik metrón utazó ezt mesélte: "Az Arany János utcánál szálltam fel, reggeli csúcsban, mozdulni alig lehetett. De csak a Nyugatiig jutottunk el. Ott viszont nem nyílt az ajtó. Először néhányszor bemondták, hogy az utasok türelmét kérik, utána azt mondta be a sofőr, hogy nem nyílnak az ajtók. Utána megpróbált hátra menni, onnan kinyitni, de az sem sikerült. Ezen a ponton már 15 perce álltunk a megállóban. Végül bemondta, hogy nem tud mást, mint végigmenni a kocsin és egyesével mechanikusan kinyitni az ajtókat. De ezt már nem vártuk ki, hanem elkezdtük kifeszíteni az ajtókat. Utána még 20 percet vártam a metrópótlóra, majd úgy döntöttem, hogy feladom és átmentem 4-6-oshoz. Csodás volt."

Utasok a BKK Facebook-oldalán érdekes adalékokat szolgáltattak a metróleálláshoz. Egyikük azt írta:

"Megállt az új metró a nyugati megállóban kb. 7.45-kor, bent ragadtunk és nem tudták kinyitni az ajtókat. Majd kb. mikor már 10-szer bemondta hogy kis türelmet kérünk, az utasokkal megbeszéltük, hogy megpróbáljuk a vésznyitót. Elfordítottam a vésznyitót, mert én álltam a legközelebb hozzá, utána pedig húztuk szét az ajtót belülről, aztán mikor látták a kint állók, hogy nem megy, mert mindig visszacsukódott, akkor segítettek kívülről is, és végre kijutottunk."

Egy másik utas azt írta, "konkrétan sírtak a metrón, kiabáltak. Kifeszítették az ajtót az utasok. Borzalmas volt."

Az Index munkatársa is ezen a metrón utazott. Beszámolója szerint 10-12 percig állt a szerelvény zárt ajtókkal, eközben a metró vezetője többször elnézést kért a hangosbemondóban. A lap munkatársa szerint a hangulat hamar feszült lett a forró és zsúfolt kocsiban, többen a Fideszt és Mészáros Lőrincet kezdték emlegetni, na meg a stadionokat. Két metrókocsiban felfeszítették az ajtót, bár ezt a biztonsági rendszer elvileg nem teszi lehetővé. Végül a vezető ment végig a szerelvényen, és mechanikusan kinyitotta a többi ajtót. A metró még ez után is sokáig állt a Nyugatiban.

A főpolgármestert csütörtökön munkatársunk arról kérdezte, miért van újra és újra gond az orosz Metrovagonmas által 69 milliárd forintért felújított szerelvényekkel. Tarlós István válaszképpen a főváros előző, 2010 előtti vezetésére mutogatott: