szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Úgy tűnik, most volt a fordulópont a digitális vs. televízió hirdetésversenyben.

Mindenki tudta, hogy bekövetkezik majd, csak az időpont volt bizonytalan. Most azonban - legalábbis a Magna Global kutatói szerint - megtörtént: a hirdetők világszinten többet költöttek digitális platformokon, mint a televíziókban. És úgy tűnik, innen nincs megállás: az olló csak nyílni fog. Az előrejelzések szerint a televíziós hirdetések értéke nagyrészt stabil marad: míg 2017-ben a hirdetők globálisan 178 milliárd dollárt költöttek el erre, öt év múlva is kicsengetnek 183 milliárdot.

Ehhez képest a digitális hirdetések értékét már 2017-ben is 209 milliárd dollárra becsülik, ez az összeg 2022-ben 347,7 milliárd lehet.

Arról pedig, hogy ez a fordulat mennyire várható volt, elég megemlíteni, hogy 1999-ben  a televíziós hirdetések értéke 94 milliárd dollár volt, míg a digitális 4,8 milliárd.

A költések alakulását a statista.com portál grafikonján követheti. (Arról, hogy miként alakult ebben az időszakban a nyomtatott sajtóban elhelyezett hirdetésekre szánt összeg, nincsenek adatok.)

Infographic: Digital (Finally) Killed the TV Star | Statista You will find more statistics at Statista