szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kevesen gondolnánk, hogy a szovjetek hidegháborús fejlesztésű terepjárója még 2018-ban is jelen van az új autók piacán. Például hazánkban is.

A Lada 1977-ben dobta piacra a kisebb-nagyobb változtatásokkal mind a mai napig forgalmazott Nivát. A 41 esztendős múltra visszatekintő modell aktuális hazai alapára 2,4 millió forint.

Egy Lada Niva azonban még mindig sokkal újabb fejlesztés, mint egy UAZ-469, amit még 1971-ben, tehát idestova 47 éve dobtak piacra. És a legszebb az egészben, hogy még ez a modell is mind a mai napig gyártásban van, sőt, Magyarországon is hivatalosan forgalmazzák.

UAZ

A modernizált UAZ-469 jelenleg UAZ Hunter néven kelleti magát, és csak Gyöngyösre kell elugrani a vadonatúj 0 kilométeres példányokért. A régi-új UAZ-ok Euro 6-os benzin- és dízelmotorokkal kaphatók. A benzines egység 128 lóerős és 210 Nm nyomatékú, a gázolajos TDI változat pedig 113,5 lóerős és 270 Nm-es produkciót ad elő.

UAZ

A hidraulikus szervokormánnyal és kapcsolható összkerékhajtással rendelkező UAZ Hunternek alaposan megkérik az árát, ugyanis a legolcsóbb Classic változat is 5,4 millió forintba kerül. Ez még akkor sem kevés, ha a tehergépkocsiként vizsgáztatott autó ÁFA-ja visszaigényelhető. A metál fényezés felára 78 ezer forint, a regisztrációs adó pedig 185-400 ezer forint.

A legjobban felszerelt, dízelmotoros Jungle Edition Trophy - tessék megkapaszkodni - 9,78 millió forintba kerül ÁFA-val együtt. Az UAZ Hunterre 2 év vagy 80 ezer kilométeres garanciát vállalnak.

UAZ
UAZ
--- voting control ---Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.