szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mintha csak Dávid szállt volna harcba Góliáttal: egy norvég javítóműhely tulajdonosa nem félt megküzdeni az Apple-lel a bíróságon.

Az Apple mindig is kényes volt arra, hogy valóban minőségi termékeit valóban minőségi (azaz az általa erre feljogosított) szervizek javítsák. Ez persze nem jelenti azt, hogy egyéb javítóműhelyek ne vállalnának el iPhone-okat, iPadeket. Hogy mennyire nem örül ennek az Apple, arra jó példa, hogy állítólag az iOS-frissítés „bünteti” azokat, akik nem erre jogosult szervizben javíttatták iPhone-juk kijelzőjét.

Mindezek után cseppet sem meglepő, hogy az Apple jogi lépéseket tett egy kis norvég szerviz vezetője ellen „hamis” iPhone-képernyők használatáért a cserénél – írja a Motherboard. A javítóműhely tulajdonosa, Henrik Huseby Ázsiából szerzett be iPhone 6-hoz és 6S-hez való csereképernyőket. A tech-óriás ügyvédei megkeresték Husebyt, azt ajánlva számára, hogy amennyiben nem használja fel a kijelzőket mint olyan termékeket, amelyek sértik az Apple védjegyét, nem viszik bíróság elé az ügyet. Emellett semmisítse meg a szóban forgó képernyőket és fizessen 3500 dolláros bírságot.

iFixit

Huseby azonban felvette a kesztyűt, és jól tette. Hiába képviselte az Apple-t öt ügyvéd, a bíróság ellenük döntött. Ebben nagy szerepe volt annak, hogy az importált (állítólag hamis) képernyőkön le volt fedve az Apple-logó, Huseby elmondása szerint azért, mert nem volt releváns a piac számára, hogy milyen képernyőről van szó. A bíró úgy vélte, hogy a norvég törvények nem tiltják a honi mobiljavítóknak, hogy ázsiai gyártók olyan kijelzőit használják, amelyek százszázalékosan kompatibilisek az Apple-termékeivel, amennyiben nem alkalmazzák az Apple védjegyét. Mivel az Apple logó ez esetben nem volt látható használat közben, Huseby valójában nem használta fel a cupertinóiak védjegyét. A bíróság azt is elismerte, hogy Husebynek nincs sok más lehetősége arra, hogy minőségi alkatrészeket importáljon.

A férfi azt is elmondta, hogy sosem állították be magukat hivatalos Apple-szervizként, és azt sem állították, hogy a javítás Apple-garanciával járna. Örömmel fogadta a bírósági döntést, elmondva, nagyon jó számára, hogy továbbra sem kell félnie a kompatibilis iPhone-összetevők importjától. Az Apple természetesen fellebbezett. A Mothetboard egyébként arra is rámutat, hogy az ügy jogi sajátosságai csak Norvégiára vonatkoznak.