szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A hagyományos nyomógombokat lényegében szinte teljesen száműzik a hamarosan érkező új kompaktból.

A Volkswagen 2012-ben leplezte le a hetedik generációs aktuális Golfot, ami ugyan még mindig Európa legnépszerűbb új autója, de egy egy picit már eljárt felette az idő. Ezzel természetesen a gyártó is tisztában van, ennek megfelelően egy ideje már javában fejleszti az utódmodellt, melynek első példányai az ígéretek szerint 2019 júniusában érkeznek majd meg a kereskedésekbe.

Német lapértesülések szerint fedélzeti elektronika fronton a 8-as Golf utánamegy a nemrégiben debütált és általunk is alaposan letesztelt szupermodern A-osztályos Mercedesnek. Ennek jegyében az új VW húzómodell várhatóan már alapáron teljesen digitális műszerfallal fog rendelkezni, amelyről szinte teljesen eltűnnek a hagyományos nyomógombok.

Az érintőkijelzők nyomkodásán kívül kézmozdulatokkal, gesztusokkal is vezérelhető az autó, melyből a fejlett hangfelismerés sem hiányzik. Elég annyit kimondani szóban, hogy "fáradt vagyok", mire a fedélzeti számítógép azonnal felajánl egy közeli pihenőhelyet, illetve rákérdez arra, hogy foglaljon-e a közelben szálláshelyet. A mesterséges intelligenciát is használó rendszer hatékonysága folyamatosan javul, vagyis a számítógép tanul a sofőrtől és az utasoktól.

A Volkswagen ezenkívül jelentősen továbbfejleszti a szélvédőre vetítő HUD-ot, illetve beveti az AR technológiás navigációt, mely elmossa a határt a valós és a virtuális tér között. Amennyiben a kocsit időről időre több sofőr is vezeti, az egyes vezetőkhöz saját VW azonosítót lehet hozzárendelni, és ezekkel akár egy okostelefonon is be lehet majd jelentkezni. Ennek hatására pedig mindig a megszokott környezet (kijelzők, üléspozíció, hőmérséklet stb.) fogadja a kocsi bal első ülésében helyet foglalót, akár akkor is, ha adott esetben nem a saját Golfjába ül bele.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.