szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A felújítási sorban felére vágták a költségeket a jövő évi költségvetésben. 20 milliárd jut majd az idei 40 milliárd helyett. Az új utak építése viszont felpörög jövőre.

Megjelent a napokban a jövő évi költségvetés tervezete, amelyből most a közutakat érintő passzusokat vettük át. A Napi.hu gyűjtése szerint az egyik legfontosabb változás, hogy a felújítások 2019-ben alábbhagynak, ami abból is látszik, hogy a jövő évi költségvetési tervben már nem szerepel mindez a hazai forrásból megvalósuló beruházások prioritása között, szemben a 2018-as tervvel. Az is kiderül, hogy 2014–2020-as ciklusban az aszfaltozási és burkolat-megerősítési munkálatok többségére már nem lehet uniós forrást igényelni – írja cikkében a Napi.hu.

Ugyanakkor a közúthálózat fenntartására és működtetésére a tavalyinál többet 90,3 milliárdot (+7 százalékot) költ az állam, mint 2018-ban.

Ha felújítások vissza is esnek, ez az útépítésekről egyáltalán nem mondható el. A kormány 2016-ban elfogadott egy 2575 milliárd forintos útépítési programot, amelyből a központi költségvetés közel 1400 milliárd forintot áll, míg a fennmaradó részt uniós forrásokból fedezik. Ebből mintegy 950 kilométer új út épülhet.

Ennek célja, hogy az autópályákat elvezessék az országhatárig, a régiós központokat bekössék a gyorsforgalmiút-hálózatba. Azt ígérik, hogy ha minden fejlesztést átadnak, akkor az ország bármely pontjáról 30 perc alatt elérhető lesz egy gyorsforgalmi út.

Épülhet az M8-as: a középső szakaszra keresik a tervezőt

A Balatont Dunaújvárossal összekötő szakasz előkészítése zajlik.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.