szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A rendszer kidolgozására 2021 és 2025 között több mint 3 milliárd forintot irányoztak elő.

A fővárosi önkormányzat nyilvánosságra hozta a 2030-ig szóló Budapesti Mobilitási Tervet, amely priorizálva tartalmazza a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat – szúrta ki az Index. Az egyeztetésre és véleményezésre bocsátott dokumentumban háromféle – alacsony, közepes és teljes – költségkeretben szerepelnek a lehetséges fejlesztések,

ezek mindegyike számol a dugódíj bevezetésével (A fővárosi személyforgalmi behajtásidíj-rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúraberuházások). A projekt költségkerete 2021 és 2025 között 3,3 milliárd forint.

A cikk emlékeztet: Tarlós István 2015-ben jelentette be, hogy a javaslatuk szerint két lépcsőben vezetnék be a dugódíjat. Először piacra dobnák az évente 5 ezer forintba kerülő Budapest-matricát, amely a főváros teljes közigazgatási területére érvényes lenne. A második körben aztán kijelölnék a belvárosi zónát, külön díjjal, amelynek az összegét nem határozták meg.

hvg.hu Autó

Az LMP nekifut a budapesti dugódíjnak

Törvénymódosítást nyújtanak be a Parlamentnek, a befolyt összegből P+R parkolókat építenének és fejlesztenék a tömegközlekedést.