szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A cél, hogy az Európai Unió elvárása szerint csökkenjen az új autók szén-dioxid-kibocsátása.

A jövő évtől hibrid motorokkal gyártja két legnépszerűbb járművét a Suzuki az esztergomi gyárában, ezzel csökkentve a jelenlegi 109 gramm/kilométer szén-dioxid-kibocsátását, és eleget téve az Európai Unió által megszabott elvárásoknak – jelentette be Tóth Péter, a Magyar Suzuki Zrt. értékesítési igazgatója - a Világgazdaság beszámolója szerint. Az unió korábban úgy határozott: a gyártóknak 2020-ra új autóik szén-dioxid-kibocsátását 90,3 grammra kell csökkenteniük kilométerenként, míg 2030-ra újabb 37,5 százalékkal kell mérsékelniük ezt az arányt.

A Suzuki a hazai paradigmaváltását nem a fogyasztók körében megfogalmazódó igények alapján viszi végbe. Ezt bizonyítja a vállalat nemrégen készült felmérése is, amely rávilágított arra, hogy sok vásárlónak fogalma sincs mit takar pontosan a hibrid meghajtás kifejezés – hívta fel a figyelmet Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője. A kutatásból kiderült, hogy vannak, akik azt gondolják, hogy a hibridek egyet jelentenek az elektromos autókkal, és számos negatív hiedelmet is társítanak hozzájuk. A megkérdezetteknek ugyanakkor szinte egyáltalán nem volt tapasztalatuk az ilyen motorokkal kapcsolatban, ennek ellenére a kétharmaduk hajlandó lenne többet fizetni érte.

Ez akár jó hír is lehet a gyártónak, hiszen a magyarok körében jelenleg a legkedveltebb márka a Suzuki. Ahogyan azt Tóth Péter kifejtette, a szokatlanul nagy szeptemberi visszaesés ellenére sikerült az összes nagy autógyártó értékesítési adatait túlszárnyalniuk, idén január és szeptember között összesen 20 391 járművet értékesítettek, a piaci részesedésük pedig 17 százalékra nőtt. Ezzel a Suzuki maga mögé utasította a Fordot (10 342 darabos értékesítés), az Opelt (9446 darabos értékesítés), valamint a Skodát (9133 darabos értékesítés).