szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokan szeretnék tudni a választ arra kérdésre, van-e valamilyen titka a biztos üzleti sikernek, és ha van, akkor mi az. A Telekom által szervezett Most Fórum csütörtöki rendezvényének résztvevői ugyan senkinek sem adták kezébe a garantált siker kulcsát, de arról beszélgettek, merre érdemes azt keresni.

Az elmúlt évtized startup-forradalma megmutatta, hogy a digitalizáció és egy jó ötlet akár egy garázscéget is pillanatok alatt a nemzetközi sikerig repíthet. Úgy persze nehéz, ha valaki nem él a rendelkezésre álló eszközökkel: a T-Systems Magyarország megbízásából nemrég elvégzett kutatásának eredményéből az derült ki, hogy a hazai kis- és középvállalkozások 72 százaléka semmilyen informatikai fejlesztést nem végzett az elmúlt két évben. Az adat részben problémát jelez, más szempontból nézve viszont azt mutatja:

óriási versenyelőnyre tehet szert az a vállalkozás, amely idejében, a lemaradottak előtt felismeri a digitalizációban rejlő értékeket.

A Bell Research által végzett felmérés szerint céges honlapja minden második vállalkozásnak van, és csak kevesen (23%) gondolják azt, hogy ennek alternatívája lehetne egy Facebook-oldal. A kkv-s kutatás ráadásul arra is rámutatott, hogy a magyarországi vállalatvezetők a digitalizációt az üzlet- és ügyfélszerzéshez képest sokadrangú kérdésnek tartják, de fontosság tekintetében hátra sorolódik az ügyfélélmény javítása és a termékfejlesztés is.

Magyar Telekom

Az októberi Most Fórum meghívott vendégei ezt máshogy látják: a beszélgetés során lényegében mindenki egyetértett abban, hogy napjainkban a különböző okoseszközöknek és online vállalkozásfejlesztési lehetőségeknek köszönhetően sokkal elérhetőbbé válhat az üzleti siker, mint egy-két évtizede.

[Ha el tudja mondani egy mondatban, hogy mi most a munkája, akkor van egy riasztó hírünk]

Bár a technológia megnyithatja az érvényesülés útjait, a kereteket továbbra is az egyénnek kell feltöltenie tartalommal, s ez most is – ugyanúgy, mint korábban – komoly tudatosságot és elkötelezettséget kíván a vállalkozótól. Ahogy Bogár Márk, a Sárréti Chilifarm tulajdonosa megfogalmazta: a titok az, hogy nem szabad elfelejteni dolgozni. Itt idézhetjük fel a közhelyesen hangzó, de nehezen vitatható igazságot, miszerint

a sikernek nem titka, hanem ára van.

A csütörtöki rendezvényről felvétel is készült, a beszélgetés alább nézhető végig.

A Telekom rendezvénysorozatának következő, novemberi eseménye a gigabites hálózat, a mobiltechnológia és az 5G által megnyitott technológiai és gazdasági fejlődés témáját járja majd körbe.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.