szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kipróbáltuk mit tud a jelenleg kapható legerősebb Shelby Mustang és a gyárban egy bőven 1 000 lóerő feletti új Mustanggal is találkoztunk.

A közelmúltban volt szerencsénk alaposan kipróbálni a megújult Ford Mustangot, a piaci egyik legjobb ár/teljesítmény arányú élményautóját. Akár már 13,5 millió forint ellenében is lehet új Mustangunk, igaz ennyi pénzért csak egy 270 lovas 2,3 literes turbómotorral szerelt példány lehet a miénk, de a 450 lóerős 5 literes szívó V8-cal felvértezett GT sem nevezhető drágának a maga 15,1 millió forintos alapárával.

A gyári csúcsot jelenleg a 16,9 millió forintos áron kínált és 460 lovas Bullitt jelenti. Akinek pedig egy ilyen erős hátsókerék-hajtású amerikai izomautó sem elég, annak a Shelby háza táján kell körbenéznie. És jó hír, hogy a Ford Solymárnál egy ideje már hazánkban is hivatalosan kapni Shelbyket. És brutális F-150 Raptort is.

A relatíve óvatos duhajoknak szánt Shelby GT350-ban egy 5,2 literes szívó V8-as található, mely egy hatfokozatú kéziváltón keresztül juttatja el 525 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre. És ez az élvezet az USA-ban 59 140 dolláros (17,7 millió forint) áron nyit. A haladók választhatják akár a hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelt Shelby GT500-at is, melynek 5,2 literes benzinmotorját egy 2,65 literes kompresszor segíti a 700+ lóerő eléréséhez.

És akkor ott van még a 123 295 dolláros (37 millió forint) Shelby Super Snake, melynek egyik lényegében 0 kilométeres példányával a gyártó Las Vegas-i központjában sikerült közelebbi ismerettséget kötnünk.

László Ferenc
László Ferenc

Rögtön a lényeg: a motorháztető alatt ezúttal egy kereken 5 literes V8-as rejtőzik, mely a legdurvább kompresszorral megfújva nem kevesebb, mint 825 lóerős teljesítményt ad le.

Így aztán nem csoda, hogy a 0-100-as gyorsulást alig 3,5 másodperc alatt le lehet tudni.

László Ferenc
László Ferenc

A Super Snake-en még bekapcsolt menetstabilizátor mellett is érezni az őrült vadságot, de ilyenkor azért az elektronika megóvja a komolyabb hibáktól a tapasztalatlan sofőrt. Ha viszont kikapcsoljuk a digitális őrangyalt, akkor marad a színtiszta vezetési élmény: üvöltő motor, folyamatosan meginduló fenék, rövid utakon járó 6 gangos kéziváltó, kőkemény futómű és szuperpontos kormány.

Nincs olyan fordulatszám- vagy sebességtartomány, melyben a Super Snake ne adna instant ütést a belső szerveinknek. Ez nem gyerekjáték, sokkal inkább egy közutakra szabadított kőkemény versenyautó.

László Ferenc
László Ferenc

A 20 colos kovácsolt alumínium felnikre húzott szuperpuha sportgumikon gördülő csúcskígyó külseje nem tűnik sokkal agresszívebbnek, mint a normál Mustangé. Vagyis a Shelbynél optikai tuning fronton nem estek át a ló másik oldalára.

Elöl egy szolíd Shelby feliratra lehetünk figyelmesek, oldalt ott figyel a Super Snake logó, hátulra pedig egy egyedi diffúzort és apró kis hátsó szárnyat tervezett a Shelby alelnöke, Vince LaViolette, aki nem mellesleg a cég elsőszámú tesztpilótája is egyben.

László Ferenc
László Ferenc

Az "öreg" LaViolette teszteli a legújabb fejlesztéseket, végletekig petrolhead beállítottságú fia pedig minden egyes legyártott tuningautóval rögtön az összeszerelés után megtesz egy bemelegítő, illetve egy a technika határait feszegető őrültebb tesztkört.

Utóbbi végén a kipufogón keresztül a motor leállítását követően is hosszú perceken át árad egy egyedi szagú füst, ami az ifjabb LaViolette szerint teljesen természetes, az új alkatrészek "összeérésével" jár együtt.

László Ferenc
László Ferenc

Hiba lenne azt gondolni, hogy a Shelbynek esetleg nem lenne 825 lóerőnél erősebb Mustangja. A vegasi különítmény néhány évvel ezelőtt rövidebb ideig forgalmazott egy beszédes típusjelzésű Mustang 1000-est, melynek utódján jelenleg az utolsó finomításokat végzik.

Ottjártunkkor éppen a tesztpadon futott az új csúcsmodell, melynek semmi máshoz nem hasonlíthatóan ordító motorja a grafikonok tanúsága szerint 1101 lóerős, illetve 888 Nm nyomatékú.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

A Shelbynél egy 1 200 lóerős előző generációs Mustangot is láttunk, és a gyáriak szerint ez még messze nem a csúcs. Az erőforrás részéről nézve semmi akadálya nem lenne akár a 2 000 lóerős teljesítmény elérésének sem, a kihívást azonban nem ez, hanem sokkal inkább az ezt tartósan elviselő váltó és kuplung kifejlesztése jelenti.

A Shelbynél nagyon más hangult uralkodik, mint a jelenleg CO2-kvóta által sújtott Európában, és az elektromos Mustangnak már az említése is azonnal gúnyos mosolyt csalt a gyáriak arcára.

László Ferenc
László Ferenc
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.