Öt év múlva nem lesznek zsákos bringafutárok

Legalábbis Sinya szerint midnenki át fog állni a cargobringára

2017.10.11. 22:55

Eredetileg urbanistás színekben mentem el ma az Akváriumba a Forbes Flow konferenciájára, hogy meghallgassam Finta Sándor, korábbi főépítész, és Pálfy Sándor, a BME egykori urbanisztikai tanszékvezetőjének vitáját. A téma természetesen a magasházak voltak a múlt héten bemutatott Mol Campus kapcsán, vagyis hogy kell-e felhőkarcoló Budapestre vagy sem.

Nem voltak rosszak az érvek pro és kontra, de a felvezető diákkal és a bemelegítő kérdésekkel együtt is csak 25 perces beszélgetésben nem nagyon került elő olyan új elem, amit ne érintettünk volna már korábban a blogon.

Elszontyolodni azonban nem volt okom, ugyanis az ugyanebben a szekcióban megszólaló Sinya, vagyis a Critical Masst és a Hajtás Pajtást is felépítő Sinka Károly mondott pár érdekeset!

Na jó, már a bemelegítés is erős volt. Bánlaki D. Stella moderátor kérdésére, hogy mit szól a segwayekhez és más buliturista szörnyszülöttekhez, előbb udvariasan visszakérdezett, hogy a hivatalos vagy a személyes véleményét mondja-e, s miután az utóbbira voltak kíváncsiak, kibökte:

a tököm tele van velük.

Igaz, azért azt is megjegyezte, hogy ő aztán nem az a betiltós, túlszabályozós fajta, csak egyszerűen zavarják ezek a járművek. Felhasználni szerinte nem nagyon lehet őket semmire, de

ha sok pénzem lenne és el akarnék hízni, akkor vennék egyet.

Aztán válaszolt néhány kérdésre, hogy mégis hogyan tudnak versenyben maradni a piacon (például, hogy adnak a futárjaik kinézetére, mert ma már az is elég fontos egy küldeménynél, hogy ki adja át). Na de a legérdekesebb a jóslata volt:

öt éven belül eltűnnek a bringafutárok.

Legalábbis a ma ismert zsákosok. A többség ugyanis át fog állni teherbringákra. Egyszerűen megváltoztak az ügyféligények, és muszáj lesz lépést tartani. Húsz, de még akár tíz éve is rengeteg  cédét és más adathordozót, grafikai munkát kellett hozni-vinni. Ma már ezeket mind áttolják neten. Sinya szerint mára csak a termékminták maradtak meg jellemző fuvarnak ebben a kategóriában.

Ezzel szemben a nagyobb áruk előtérbe kerültek, nem beszélve az egyen dobozokról, amelyekkel egy csomó levegőt kell szállítani: könnyűek, viszont nagyok. A nagy mennyiségben kihordott ebédeket sem feltétlenül zsákban a legjobb vinni, és a sort lehetne folytatni. (Egészen a gyerekig.)

Extrém teherszállítás cuki gyerekkel

A jövőt tehát a cargo bringák jelentik, kiváltképp az elektromos rásegítéssel működők, amelyekkel simán el lehet 250-300 kilót is vinni. Ideális terepe ezeknek a Belváros, itt tulajdonképpen verhetetlenek. A Hajtás Pajtás egy nagyobb céggel együttmödve terít küldeményeket így az ötödik kerületben, ahol sokkal gyorsabbak a kisteherautóknál, egyszerűbben tudnak parkolni, elboldogulni a dugókban és a helyiek is szeretik őket.

Mindig leszen persze öreg matadorok,

akik nem akarnak változtatni, de a többség öt éven belül át fog állni - fogalmazott Sinya.

És ti hogy látjátok? Írjátok meg itt, vagy a Kerékagy Facebook-oldalán: