"Nem akart üzletember lenni, mégis az lett. Nem akar világmegmentő lenni, de lehet, hogy mégis az lesz. Diploma és manírok nélkül. "

lorem iposum dolor

Praesent suscipit aliquam urna. Praesent et velit lorem. Fusce id ligula odio. Aenean feugiat ante ut sapien fermentum mollis.
rendben
 
 

Richard Branson kilenc élete

Nem akart üzletember lenni, mégis az lett. Nem akar világmegmentő lenni, de lehet, hogy mégis az lesz. Diploma és manírok nélkül.

Richard Branson szeret úgy tenni, mintha az üzlet csak a hobbija lenne. Inkább modernkori Willy Foggnak látja magát. Ám őt nem az vonzza, hogy nyolcvan nap alatt körbeutazza a Földet, sokkal inkább az, hogy az utazás nyolcvan izgalmas módját találja meg vízen, földön, levegőben. 1986-ban hajója, a Virgin Atlantic Challenger II a valaha mért legrövidebb idő alatt szelte át az Atlanti-óceánt. 1987-ben a Virgin Atlantic Flyer, a világtörténelem legnagyobb légballonja ugyanezt az utat járta be. A rossz idő és műszaki hibák miatt Branson több kísérlete is kudarcba fulladt, hogy ő legyen az első, aki ballonnal megállás nélkül megkerüli a Földet, a Csendes-óceánt viszont kipipálhatja: 1991-ben Japánból Kanadába repült, ismét rekordgyorsan, több mint 320 kilométer per órás sebességgel.

RICHARD BRANSON
Feltehetően övé a legtöbb, nyilvánosságot kapott halálközeli élmény.

 

Vakmerő rekordok


Feltehetően övé a legtöbb, nyilvánosságot kapott halálközeli élmény. Ötször mentették ki a tengerből, egyszer egy fagyott tóból. Az egyik Föld körüli kísérlete közben ballonja lezuhant az algériai sivatagban. Egy másik alkalommal a kínai légierő megfenyegette, hogy lelövik a Himalája fölött lebegő ballont. Csak a brit diplomácia ászainak segítségével sikerült levegőben − és így életben − tartani. Nem sokkal később belezuhant a Csendes-óceánba. Egyszer megkérdezték tőle, hogy a kísérletek valójában nem a tulajdonában lévő Virgin Atlantic légitársaság reklámfogásai-e. Branson erre azt válaszolta: „a cég pr-esei épp azt mondták, hogy tulajként a lehető legrosszabb, amit tehetek, hogy belefulladok tengerbe”. A marketingesek azért csak kihasználták a főnök baleseteit, az egyik röplapon ez állt: „Ugyan már, Richard. Ennél sokkal kényelmesebb módja is van annak, hogy átkelj az óceánon.”

 

 

Legutóbb idén nyáron, biciklivel hajtott át majdnem a túlvilágra. Szerinte csak a sisakon múlt, hogy túlélte. Lepergett előtte az élete, ahogy nagy sebességgel száguldva felbukott egy buckában. Arccsonttöréssel, ínszalagszakadással, zúzódásokkal és horzsolásokkal megúszta. Megint. Februárban megcsípte egy tüskés rája, azután meg betört a feje, amikor nekiment egy golyóálló üvegajtónak. 

RICHARD BRANSON
1986-ban hajója a valaha mért legrövidebb idő alatt szelte át az Atlanti-óceánt. Egy évvel később a világtörténelem legnagyobb légballonján tette meg ezt az utat.

 

A szerencse, Richard Bransonnak hála, új értelmet nyer. 1977-ben felszállt egy pterodactylushoz hasonlító repülő masinára, amely lényegében egy tricikli volt − hatalmas szárnyakkal és motorral. Előtte még csak egyszer repültek vele, de a feltaláló befektetőket keresett. Branson, ahogy meglátta, felugrott rá, és vadul pedálozni kezdett. Mielőtt észbe kapott volna, már a magasban járt. Máig nem tudja, hogyan maradt életben. A rá következő héten a feltaláló, Ellis is tett vele egy kört, ő azonban lezuhant, és meghalt.

 

A teljes cikk a La femme 2016. téli számában olvasható.

Iván Viktória Iván Viktória cikke 2017. január
címkék:
Üzlet
Lepje meg üzleti partnereit, családtagjait egy különleges, személyre szóló ajándékkal.