Free Music!

A zene nélkül nem lenne Youtube

2019. augusztus 12. - Pléh Dániel

A  szikár pénzügyi adatok alapján a mai napig kijelenthető, hogy a Youtube a digitalis zenei szolgáltatások legjelentősebb pénzgyára, ami alapvetően az üzleti modelljéből, és tulajdonképpeni, a felhasználók által érzékelt  ingyenességéből is adódik.  Pontosan ez utóbbi miatt feszült a viszony a kiadók és a Youtube között.

Mindennek  másik oldalát- azaz, hogy a zene mennyire fontos is a Youtube életében mutatja meg nagyon plasztikusan és jól  Pex cég tanulmánya.  A cég azt vizsgálta, hogy a Youtube-on megtalálható különböző jellegű tartalmak mekkora szeletét teszik ki a teljes tartalomnak illetve, hogy a megtekintések esetében hogyan alakul ez az arány.  

youtube_button.jpg

A Youtube videókat feltöltőik különböző kategóriákba sorolhatják- játék, szórakozás, zene, film stb.- ezeket mérte meg, ezt felhasználva számolta ki  Pex mindazt, amit a következőbe bemutatunk mi is.

Ez alapján a legtöbb tartalom az általános „people and blogs”  kategóriába esik ( ebbe rakja a Youtube a be nem kategorizált videókat is) , de csak éppen megelőzve az üstökösként feltörő gaming kategóriát. Posztunk alanya a zenei videók  a videók száma alapján a legjelentéktelenebb kategória a Youube-on, a feltöltött videók mindössze 5%-át adva. Ez persze így is hatalmas szám, hiszen mintegy 5.2 milliárd videó érhető el az oldalon, azaz csak zene videóból 26 millió közül válogathatunk…

youtube_pex.jpg

A valódi népszerűséget értelemszerűen nem a feltöltött videók száma, sokkal inkább  nézettség mutatja. Ebben pedig, ha szoros versenyben is, de a zenei videók  a dobogó legalsó fokára  küzdötték fel magukat, azzal, hogy minden ötödik megnézett Youtube videó, zenei videó!

Lehet azonban még ezt is fokozni, már ami a zenei videók fontosságát jelzi a Youtube ökoszisztémájában! A long tail jelenség a közösségi média megjelenésével érte el a digitális területet. Lényege a sok területen érvényes és használt Pareto elv átültetése a közösségi tartalmakra. A Pareto elv alapján a közösségi tartalmak nézettségét az elérthető tartalmak 20%-a generálja.

A Youtube esetében ez az arány ég brutálisabb, mindösszesen a videók 0.64%-a az, amely elérte, eléri élete során a 100 ezer megtekintést. Ez amúgy lényegében annyit jelent, hogy a Youtube tartalmainak 99%-át kidobhatná anélkül, hogy bevételei érdemi veszteséget szenvednének…

youtube_genre_views.jpg

Ez az arány az egyes kategóriák esetében más és más.  A „people and blogs”  kategória videóinak közel fele 1000 alatti nézettséggel bír, míg a gaming, az enteratiment vagy a film kategóriába eső tartalmak eloszlása meglehetősen egyenletes. érdemben más a helyzet ugyanakkor a zenei videókkal ,amelyek  szinte kisajátították a 100 millió illetve az 1 milliárd megtekintés feletti szinteket.

Bármennyire szeretnék egyesek,nem hagyható ki a Youtube a digitális zenéből

A Youtube kapcsán az elmúlt években sok minden elhangzott. A szikár pénzügyi adatok alapján a mai napig kijelenthető, hogy a Youtube a digitalis zenei szolgáltatások legjelentősebb pénzgyára, ami alapvetően az üzleti modelljéből, és tulajdonképpeni, a felhasználók által érzékelt ingyenességéből is...

 

A zenei videók tehát szinte az egyetlen olyan videó kategóriát jelentik, amelynek a nézettsége  megbízhatóan hatalmas. A magas nézettség pedig magas hirdetői értéket jelent. A Youtube számára terhét a relatíve kevés zenei videó mind a megtekintések  száma ,mind  a reklám érték szempontjából messze-messze a legjövedelmezőbb  tartalom típus. nem véletlen, hogy minden erővel védi a Youtube…

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr5714926928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása