Mostani posztunk alanyai közül egyet sem kell bemutatnunk az olvasóknak. Hiszen az Egyesült Államok és a tengerentúli zenei piac mai napig egyik legnépszerűbb szereplőjéről illetve a legtöbbször csak a zene Youtube-jaként emlegetett underground streaming szolgáltatásról lesz szó.
A Pandora és a Soundcloud- hiszen róluk van szó- kapcsolata nem új keletű. A két cég 2018-ban létrejött együttműködés révén ugyanis a tengerentúli piac legjelentősebb online zenei hirdetési platformja jön létre! A két szolgáltatás együttes tengerentúli elérése bőven meghaladja a 100 millió főt.
Akkor, azt írtuk :a két cég együttműködése a világ legnagyobb zenei piacának lett ezzel a vezető ereje a hirdetők számára. És ez bizony akkor, amikor majd esetleg lelassul vagy megáll az előfizetés alapú streaming szolgéltatások növekedése bizony nagyon fontos lehet!
Egy másik, hosszabb távú, messzebb mutató lehetőséget ugyanakkor nem feszegettünk: ez pedig az, hogy a Pandora és a Soundcloud bizony nagyon sok tekintetben tökéletes kiegészítői egymásnak! A berlini cég elsősorban Európában rendelkezik erős hadfőállásokkal, nagyon komoly szerepet játszik az ismeretlenebb előadók életben, ugyanakkor (egyelőre) küszködik a monetizációval, azaz, hogy az a előadók számára bevételeket termelő platform tudjon lenni. A Pandora ezzel szemben tipikusan amerikai cég, nagyon erős és profi hirdetésértékesítéssel, ugyanakkor minimális nemzetközi jelenléttel.
A kért cég közeledés, integrációja tehát teljesen logikus lépés lenne, és ez a jelek szerint nem csupán a mi fejünkben fordult meg…A Pandora tulajdonosa, a Liberty Media ugyanis 75 millió dollár értékben részesedést vásárolt a Berlini cégben!
Hogy ennek fejében pontosan mekkora részesedést kaptak, azt nem közölték a cégek, de a Soundcloud legutóbbi értékelése valahol 500 millió dollár körül mozgott, így 15% körüli részesedést vásárlásáról lehet szó.
A cégek által kiadott közlemény szerint a befolyt összeget a Soundcloud elsősorban termékfejlesztésre fordítja majd, és ne lepődjünk meg, hogyha ezek elsősorban az előadók kiszolgálását illetve a hirdetés kiszolgálást érintik majd, melyeknek köszönhetően a Soundcloud sokkal inkább lesz egy underground rádió, mint streaming szolgáltatás, ahogyan azt 2015-16-ban az előző menedzsment szerette volna.
A legnagyobb online rádió a podcastingot is forradalmasítaná
Lassan 2 éves lesz az a bejegyzésünk, amelyben arról irtunk, 2017 lehet a Podcasting áttörésének az éve. 2017 még nem az az év volt, de 2019 minden valószinűséggel már valóban az lesz, lehet majd. Egyrészt mert maga a Podcast hallgatottság is egyre inkább emelkedik. Az elmúlt 5 évben lényegében...
A zenén felül még egy témakörről szólhat a két cég együttműködése, ez pedig 2020 sztárja, a podcasting. A Pandora saját mag is komoly podcast tartalmi fejlesztésekbe fogott- melynek célja nem kevesebb volt, mint megteremteni ugyanaz a podcastok világában, mint amit a zene számok kapcsán 10 év alatt létrehoztak- de a Soundcloud is a meghatározó podcast lelőhelyek közé sorolható! A Pandora tulajdonos, ugyancsak Liberty Media tulajdonos Sirius XM számára pedig fontos feladat, hogy a forrongó podcast piacon maga is meghatározó szereplővé váljon, ne csak hazai piacén ,az Egyesült Államokban, hanem globálisan is. A tét ugyanis nem kicsi, és az ellenfelek sem akárkik!