Dögösen néz ki a legolcsóbb Ferrari is

Ferrari Portofino
Vágólapra másolva!
A Californiát váltó Portofino megtartotta a lehajtható keménytetőt és a V8-as turbómotort is.
Vágólapra másolva!
A Portofino 16 mm-rel hosszabb, 28 mm-rel szélesebb, és 4 mm-rel alacsonyabb, mint az elődje, a California Forrás: Ferrari

Bár 2018-ban, amikor piacra kerül, a Ferrari legolcsóbb modellje lesz az egy olasz faluról elnevezett Portofino, a százas sprint neki sem tart tovább 3,5 másodpercnél, és a végsebessége is meghaladja majd a 320 km/h-t. Soha rosszabb belépő modellt.

Mintha gonoszul mosolyogna Forrás: Ferrari

Az előre beépített 3,9 literes V8-as turbómotor a California T-ből ismert blokk továbbfejlesztett változata új dugattyúkkal, hajtókarokkal, szívórendszerrel, leömlővel és kisebb ellenállású kipufogóval.

Ez a világ legerősebb keménytetős kabriója Forrás: Ferrari

560 helyett 600 lóerőt ad le a motor, a 760 Nm-es nyomaték az alsó sebességfokozatokban korlátozva van, hogy olyan érzés legyen vezetni a Portofinót, mintha egy lineáris erőleadású szívómotor hajtaná.

Szépek az oldalsó légbeömlők, és a kocsi hátulja sem túl magas a belehajtogatott tető dacára Forrás: Ferrari

Az új kabrió állítólag sokkal könnyebb és merevebb karosszériát kapott, mint a California, de a konkrét adatokat még nem árulták el, csak a tömegeloszlását: 46 százalék jut előre, és - nyilván a bonyolult és nehéz tetőmechanizmus miatt - 54 százalék hátra.

10,2 colos a központi érintőképernyő, a hátsó ülés csak gyerekeknek elég tágas Forrás: Ferrari

Hidraulikus helyett elektromos szervót kapott a kormánymű, és 7 százalékkal közvetlenebb az áttételezése, de ez állítólag nem megy a nagy sebességnél mutatott stabilitás rovására. Hátul a Ferrari legújabb elektronikus sperrdiffije, az E-Diff 3 osztja el a nyomatékot a két kerék között, a mágneses elven működő, adaptív lengéscsillapítás alapáron jár.

A Portofino világpremierje a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz.