Megkezdődött a balatoni hajózási szezon

Balatonfüred, 2019. április 20. A Szent Miklós-hajó, amely a 173. balatoni hajózási idényben elsőként futott be Siófokról a balatonfüredi kikötőbe 2019. április 20-án. MTI/Bodnár Boglárka
Vágólapra másolva!
A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) tulajdonos önkormányzatai és a cég vezetése is nagy reményeket fűz az állami tulajdonszerzéshez a társaságban - mondták el a 173. balatoni személyhajózási szezon alkalmából megrendezett ünnepségen Balatonfüreden, miután befutott a Siófokról indult idei első személyhajó.
Vágólapra másolva!

Kollár József vezérigazgató, aki az idén is jó szezonra számít, hangsúlyozta: több évtizedes lemaradást kell behozni a fejlesztésekben, modernizálásban, ami állami szerepvállalás nélkül elképzelhetetlen.

A Szent Miklós-hajó, amely a 173. balatoni hajózási idényben elsőként futott be Siófokról a balatonfüredi kikötőbe 2019. április 20-án Forrás: MTI/Bodnár Boglárka

Elmondta: a cég hajójáratainak száma a tavalyi évhez képest érdemben nem változik.

Zömmel a már kiforrott, keresett tematikus programok, - buli-, varázs- gyerekhajók szerepelnek a kínálatban.

Június 1-2-án rendezik meg a Nemzeti Regattát 50 település részvételével. Nem váltak be, így elmaradnak az operett és stand up programhajók.

Újdonság lesz ugyanakkor a Balatoni KÖR Gasztro Piknik programjába való bekapcsolódás egy kompprogrammal,

valamint egy szintén kompon tartott zumbarendezvény.

A cég minimális, 100-200 forinttal emelte tarifáit az idei szezonban.

Kollár József emlékeztetett arra, hogy

Az elmúlt négy évben a komp utasforgalma 27,6, a gépjárműforgalma 32, a szállított kerékpárok száma 34 százalékkal emelkedett. A 2015-ös bázisévhez képest a személyhajózásban az utasok száma tavaly 13,5 százalékkal, 750 000 fölé nőtt.

A menetrendi járatok esetében 5,5 százalékos,

a séta- és programhajóknál 36,4 százalékos volt az utasforgalom-növekedés.

A Bahart 11 egységes vitorláskikötő-lánca mára gyakorlatilag megtelt.

Bóka István, Balatonfüred polgármestere (Fidesz) szerint a gőzhajózás beindulásához hasonló léptékű változások várhatók a balatoni hajózásban az állam résztulajdonossá válásával a Bahartban.

- tette hozzá.

Balassa Balázs, a régió önkormányzatait tömörítő Balatoni Szövetség elnöke arról beszélt, komoly felelőssége és feladata az üdülőrégió önkormányzatainak, hogy meghatározzák a Balaton jövőképét.

Megjegyezte, túl kellene lépni a szezonnyitó rendezvényeken, ha

az a cél, hogy 12 hónapos turisztikai célpont legyen a Balaton.

Néptáncosok műsora a 173. balatoni hajózási idény indulása alkalmából rendezett ünnepségen a balatonfüredi hajóállomáson 2019. április 20-án Forrás: MTI/Bodnár Boglárka

Ruzsics Ferenc, Keszthely polgármestere (Fidesz) arról beszélt, hogy

a Balatont mint természeti kincset meg kell őrizni úgy, hogy a fejlődésnek se legyen akadálya.

Az MTI kérdéseire válaszolva Kollár József elmondta a 2016-os balatoni kormányhatározatban az Bahart fejlesztéseire nevesített 12,6 milliárd forintos állami támogatásról még nem írtak alá támogatási megállapodást, de tudomása szerint már zajlik annak előkészítése.

- tette hozzá.

Beszélt arról is, hogy vita tárgya, mennyi vitorlás kellene a Balatonra, de annyi bizonyos,

szükség lenne további kikötőkre, kikötőbővítésekre.

Az is tény, hogy más európai tavakon kétszer-négyszer ennyi hajó jut egy négyzetméternyi vízfelületre - jegyezte meg.

A 4 milliárd forintos törzstőkéjű hajózási társaság a kétezres évek elején állami vagyonjuttatással került a tóparti, kikötővel rendelkező 21 önkormányzat tulajdonába bizonyos feltételekkel.

Idén év elején az összes érintett önkormányzat aláírta azt a szerződést a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel, amely alapján

ingyenesen átadnak az államnak közel 35 százaléknyi részvénycsomagot az 1,42 milliárd forintos tőkeemelési kötelezettségük elengedéséért.

Az államhoz visszakerült részvénycsomag tulajdonosi jogait a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. gyakorolja.