Leszavazta a Parlament az MSZP és a Párbeszéd törvényjavaslatát, mely a lex CEU eltörlését kérte. A hosszú ideje húzódó folyamat az ellenzék és a kormány szerint is politikai játszmává vált. Az ellenzéki képviselők szerint Orbán Viktor úgy alakította a törvényeket, hogy a CEU-t kiebrudalják Magyarországról, ennek érdekében minden eszközt bevet. Szabó Szabolcs, jelenleg független képviselő elmondta a PestiSrácok.hu stábjának, hogy szerinte a CEU-ügy egyszerűen annak megnyilatkozása, hogy Orbán európai vezető, vagy pedig az ázsiai diktátorok útját követi. Leegyszerűsítve tehát a lex CEU az ázsiai diktátorok működését idéző törvény a több baloldali pártot is megjárt, jelenleg független országgyűlési képviselő szerint.
Arató Gergely, DK-s képviselő szerint is csupán arról van szó, hogy a Fidesz úgy alakítja a törvényeket, hogy a CEU elhagyja Magyarországot, hiszen az értékrendje nem felel meg a kormánypártnak és Orbán Viktornak. Ezzel szemben Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára, a Fidesz képviselője azt mondta stábunknak, hogy az ellenzék csap le minden olyan témára, melynek segítségével nemzetközi támadást indíthat a kormány ellen, Soros egyeteme is csak ürügy a politikai harcra. Az államtitkár elmondta, hogy a törvény üzenete egyértelmű, a CEU viszont nem teljesíti az abban leírt kötelességeket, ezért ez a történet csupán ennyiről szól. Az ellenzék azonban politikai tőkét akar kovácsolni a helyzetből, bevetve az antiszemita kártyát is, melyet elmondása szerint akkor használnak a kormány ellen, amikor nincs más eszközük.
Nézzék meg videónkat!
A videót készítette: Szabó Gergő és Ragács András
zizu
2018-11-19 at 19:53
Ki az a Szabó Szabolcs?
Az első mondatokból látom hogy független. Vajon kitől, mitől független Szabó Szabolcs?
Nincsen független képviselő. Az mindig gyanús, és tuti kiderül hogy gyáva ballibsi.
Dobos Róbert
2018-11-15 at 13:21
A Cseheknek volt igazuk,hamar megszabadultak Sorostól és bandájától.
csepeli
2018-11-14 at 19:25
Az ügy nagyon világos: 1.: nincs diploma értékű fokozatot nyújtó oktatás az USA-ban, nincs CEU által kiállított USA egyetemi diploma Mo-on sem. Érhető tanár úr?! Ha ezt a tesztet megfejtette, jöhet a 2.: Ismer az EU-ban olyan országot, ahol nem az előző feltételt kell teljesíteni? Ha megvan a megoldás, itt a 3.: a magyarországi diplomák /tanári, orvosi, mérnöki stb. beleértve az önét is!/ társadalmi értékét szabad-e CEU kamu diplomákkal /gender őrület/, ELTE Tt baromságok stb lezülleszteni? E miatt pizzafutár és mosogató Londonban az a sok fiatal: szart ér a diplomájuk! És a 4.: ismeri a diktátorok /keleti-nyugati/ politikai hozzáállását a joghoz? Javaslom hallgasson bele a fenti videóba ismét, és Ld e comment 1. pontja! Fentiekről, és a csepeli/soroksári helyezkedéséről, ténykedéséről talán soha nem fogunk egyet érteni, de jó egészséget a frissüléshez.
László Ferenc
2018-11-14 at 17:15
Bizonyára sokan emlékszenek még rá – sok média foglalkozott vele, sőt bemutatták a levelet is – hogy Soros külön kérte annak idején Magyar Bálint akkori kulturális minisztert, hogy a CEU Magyarországi engedélyezése során, részükre külön engedményeket tegyen – ellentétben a már Magyarországon működő egyetemekkel szemben.
Akkor nyilván meg is kapta a “különleges elbánást” a CEU – mivel Soros köszönő levelet is írt Magyar Bálintnak. Ezt a levelet be is mutatta a média!
Csak a pontosság kedvéért!
Na ez
2018-11-14 at 15:02
MSZP, Párbeszéd csak a részben őket pénzelő és politikai utasításokat adó milliárdos Sorosékkal . Ez jellemzi az összes ellenzéki pártokat. Szervezetet is ,aki nekik fizet azt szolgálják.
kbandi1
2018-11-14 at 14:39
A kretén zsebkommunisták még mindig nem veszik észre saját magukat, mert 30 éve a világmegváltó eszme megbukott, és ők voltak a bukás előidézői is. Nem kell tehát mástól kérdezni, hogy milyenek voltak, csak tükör elé kell állni és bámulni 3D-ben a tudatos önarcképüket.
Zia
2018-11-14 at 12:46
De, hiszen a balosok és a libsik is azért akarnak mindenkit legyőzni, átformálni mert nem felel meg nekik a polgári jobboldal értékrendje!!
Akkor mit is járatják a szájukat?
jámbor lászló
2018-11-14 at 12:29
Mi a francot keres itt a sok libernyák menjetek a népszava honlapjára ott köpködjétek egymást Egyébként a CEU -NGO kiképző zokogva fogok utánna sirni ha netán elmegy Nem akarnak ők elmenni csak arra várnak ,hogy komcsi vezetése legyen az országnak Bármi áron akár a mi életünk árán is Miután ellopták az IMF hitelt pénz az van dögivel a feketére festett kasszába utána jöhetnek a fekete lábuak
Fülöp Ida
2018-11-14 at 11:39
Egyenesen nevetséges, hogy egy magát komoly képzési intézménynek tartó egyetem úgy hirdeti magát amerikai egyetemként, és akar kiadni amerikai diplomát kiadni Magyarországon, hogy nincsen amerikai kampusza. Ez egyszerűen maffia jellegű csalás. A CEU ezen programja támogatói pedig vagy annyira elvakultak, hogy még csak arra sem hajlandóak, hogy felfogják a vita valódi lényegét, vagy ők is galárd csalók.
Amerigo
2018-11-14 at 09:58
Sz.Sz. és a szerencsétlen A.G.folyékonyan (nyálasan)hazudnak, hűen képviselik az “Európai Értékeket”: csalás,hazudozás,lopás!
Mindeközben magukat az igazság egyedüli letéteményeseként próbálják beállítani!
A 3×2/3 azt mutatja, hogy az istenadta nép nem veszi be a maszlagot!
olszal
2018-11-14 at 09:27
Keverik (direkt) a CEU-t és a KEE-t
Az egyik valóban egyetem (mert van róla papírja ami megfelel a magyar törvényeknek) a másik egy janicsárképző, ami a Gyuri bá’ érdekeit képviselő szarháziakat képez.
Ennyi.
De én sem értem,miért is kell ennyit szarakodni ezzel a megyünk, nem megyünk kérdéssel?
Menjetek. Most!
ómió
2018-11-14 at 08:40
Szabó Szabolcs efftárs a “megjárt haladó baloldali” pártokban jól megtanulhatta Lenin efftársuk tanítását: “hazudni, hazudni, hazudni”!
Benedek Károly
2018-11-14 at 01:06
Bár úgy lenne, hogy úgy alakítaná.
Egyúttal Vajnát és társait is távolítsa el, ha meg akarja őrizni a 2/3-ot.
Vízöntő
2018-11-13 at 23:16
Szabó Szabolcs szimplán hülye! Menjen el Észak-Koreába két évre és tanulmányozza milyen egy ázsiai diktátor, aztán emlegesse, de a helyén!
A CEU-val meg mindene tele van a választók 90%-ának, nincs miről beszélni. Szabónak hivatalból tudnia kellene, a törvény- ha kivételt nem tesz a hatálya alól – akkor minden érintett intézményre vonatkozik. Van amerikai egyetem amelyik zokszó nélkül sima menetben igazolta a feltételeket és működhet? Van, de az nem a CEU! Van kínai és más is? Van bizony, több mint két tucat!
Akkor kezdjük elölről, Szabó a simulékony vigyorával éppen kinél és miért próbálkozott be ezzel az egyértelműen sűrű nyelvcsapásos dumával?
csakafidesz
2018-11-14 at 00:09
Ázsiai diktátor.. Hát ahhoz, hogy valaki diktátor legyen nem kell ázsiainak lenni. Anno volt néhány emlékezetes diktátor Európában is. Nemcsak Hitler, de Rákosi Mátyás is diktátor volt jóval Hitler után. Azonkivül remek diktátorok voltak Dél Amerikában. Kiemelkedő volt a Trudeau által felmagasztalt Fidel Castro aki emberek ezreit gyilkoltatta le. Az afrikai Bokassa császár nem elégedett meg az ellenfelei meggyilkolásával, meg is ette őket..
Netta
2018-11-14 at 01:07
Na, igen… Közel-Keletről is jött néhány diktátor, igaz, kerülő úton…
Netta
2018-11-14 at 01:08
Jajj! :-((
Kata
2018-11-13 at 22:07
Nem értem miért kell ennyit kínlódni ezzel az egyetemnek nem nevezhető tákol-
mánnyal.Vagy betartja a törvényt,vagy nem.Ha nem,akkor a kitartott intézményei-
vel egyetemben ki kell vágni őket innen.Menjenek Isten hírével,eleget rontották
már itt a levegőt,és ártottak ahol tudtak.Egyre szemtelenebbek,hazudoznak,nincs
itt rájuk semmi szükség.A vén gazember minden tevékenységének még az írmagját is ki kell innen tiltani.Okoskodjon azokban az országokban,ahol puszival üdvözlik
a fizetett bérencei.
Ilona
2018-11-13 at 21:18
A CEU folytasson Amerikában egyetemi képzést és ne csak holmi tanfolyamokat és akkor minden rendben lesz.
Tanfolyami képzésekre milyen alapon adjanak diplomát? Jogtalan előnyök alkalmazása a CEU –nál a többi egyetem vonatkozásában nem lenne tisztességes eljárás.
Orbán kiváló európai vezető, hiszen csak a törvény betartását kéri a CEU-tól.
Szabó úr pedig szerintem meglepően nagyon butának tűnik, hogy nem érti meg, hogy aki, csak tanfolyamon diák, annak a diploma nem jár, még akkor sem, ha egy egyetemen bérelnek oktatótermet egy alap vagy középszintű képzésre. Nagy luxus és egyben óriási hiba lenne egy kis tanfolyamot egy komoly egyetemi képzéssel összehasonlítani.
idirablo
2018-11-14 at 09:00
Pontosan. A Bard College ráadásul főiskola (nem University, mint a CEU), így nem adhat egyetemi diplomát, csak főiskolai oklevelet.
Ágnes
2018-11-15 at 05:10
Idirablo—a megfogalmazás így van rendben !!!!!!
Molnár József
2018-11-13 at 20:50
Néhány észrevétel:
Valamilyen papírt beszereztek New York állam oktatási hivatalától, csak az nem azt igazolja amit a törvény előír.
Szerintem a törvény nem lex ceu! Ha csak arra az egyetemre vonatkozna akkor igen, de a többire is érvényes.
Ami a törvénymódosítás előtt volt, az volt a lex ceu, mert nekik privilégiumokat adott a többiekkel szemben.
Körülbelül ez a hozzáállás jelenik meg az ellenzék oldaláról mindenben. Megpróbálnak más értelmet adni a szavaknak.
mérleg
2018-11-13 at 20:39
Induljon már meg a CEU a bezzeg Bécsbe,kétkulacsos vezetőjük tárt karokkal fogadja majd. Semmit nem vesztünk vele,néhány genderszakos fiukától vagy lyánykától?-(maguk sem tudják)-is megszabadulunk egy füst alatt, mert követik a szuperegyetemüket.Rajta!!
Nálunk a törvényeket BE KELL TARTANI.MINDENKINEK.És ez így van rendben!
LACI BACSI
2018-11-13 at 20:16
Adjunk hálát, hogy nekunk ilyen van. Hova valosiak a merkel es juncker? Na latod, gyurcsany is lehetne ugye.
Zsebe László
2018-11-13 at 20:13
CEU nem létezik.
Nem folytat Amerikában egyetemi képzést.
A törvényt 29 külföldi egyetem képes betartani csak ezek nem.
POROSZLAI RÓBERT
2018-11-13 at 20:13
..és mondja és mondja és mondja a saját hülyeségét,és ő el is hiszi….mi nem.