DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 23. péntek

Verstappen 2026-ra még marad a Red Bullnál kedvese bátyja szerint

Bár egyre többen találgatják, vajon Max Verstappen elhagyja-e a Red Bullt 2026-ra, a holland versenyzőhöz közel álló Nelsinho Piquet szerint erre egyelőre nincs sok esély. A háromszoros világbajnok Nelson Piquet fia, aki egyben Verstappen párjának, Kelly Piquet-nek a bátyja is, úgy véli: a címvédő pilóta legalább még egy évig marad Milton Keynesben.

„Max 2026 közepe táján fog dönteni arról, mit szeretne a jövőjével kezdeni” – fogalmazott a Pelas Pistas podcastban a brazil exversenyző. Szerinte a holland sztár nem fog elhamarkodott döntést hozni, hanem kivárja, miként alakulnak az erőviszonyok a radikálisan megváltozó technikai korszak kezdetén. „Tegyük fel, hogy a Mercedes akkorát ugrik, mint 2014-ben, akkor a többi csapatnak két-három év is kellhet a felzárkózáshoz.”

Piquet úgy véli, Verstappen Red Bull-pilótaként fogja végigversenyezni a 2026-os évet, és a szeozn során határoz majd a jövőjéről: „A döntést nyáron fogja meghozni, de csak az év végén jelenti majd be.” Szavai egybecsengenek a Red Bull-vezérigazgató Oliver Mintzlaff legutóbbi kijelentésével, miszerint „meg van győződve róla”, hogy Verstappen jövőre folytatja a közös munkát a csapattal.

verstappen-2025-1

Hamilton nem áll le: új filmek, saját gyártásban

Lewis Hamilton egyre komolyabban építi filmes karrierjét: a monacói F1-es nagydíjhétvégén elárulta, hogy az F1: The Movie csak az első lépés volt – a jövőben saját stúdiójával, a Dawn Apollo Films nevű cégével újabb filmeket tervez. „Nagyon magasra tettem a lécet az első filmmel, magasabbra nem is lehetett volna, de még több produkció jön a következő években” – mondta Hamilton.

A hétszeres világbajnok elárulta, hogy három filmötletet is fejleszt, ezek közül kettő animáció lesz. „Az egyik projekt már a forgatókönyv első szakaszánál tart, izgalmas munka előtt állunk. Még sosem írtam filmet, ezért egy írót is bevonok. Aztán lesznek dokumentumfilmek, egyszer talán sorozat is, de többnyire filmek, mert ezt szeretem a legjobban.”

A brit versenyző az F1 exkluzív vetítésén a többi pilóta reakcióját figyelte, és persze izgult is, hiszen a saját cége logója is feltűnt a vásznon a készítők között: „Hirtelen ott volt az összes versenyző, én pedig ott ültem köztük. Ideges voltam, az járt a fejemben, hogy mindenki most látja először. Nagyszerű volt körülnézni, és látni a reakciókat, különösen a versenyzőkét. Nagyon fontos számomra, hogy jó véleménnyel legyenek róla.

hamilton-monaco

MotoGP: Alex Marquez körrekordot futott, Marc Marquez bukott pénteken Silverstone-ban

Alex Marquez 1:57,295-ös pályarekordjával zárult a MotoGP Brit Nagydíjának pénteki edzésnapja Silverstone-ban. A Gresini Ducati spanyolja a délutáni tréning hajrájában futotta meg az időt, szűk fél tizeddel megelőzve az ismét remeklő Fabio Quartararót. A Yamaha ráadásul ezúttal három motorossal képviselteti magát a top 10-ben és ezáltal a Q2-ben, hiszen a pramacos Jack Miller a harmadik, a gyári csapattárs Alex Rins pedig a kilencedik lett.

Marc Marquez a délelőtti szabadedzésen még a leggyorsabb volt, ezúttal be kellett érnie a negyedik pozícióval – valamint a gyakorlás elején egy esést is produkált, ahogy amúgy Miller és Franco Morbidelli is. Marco Bezzecchi ötödik helye bizakodásra adhat okot az Apriliánál, s a Q2-be bejutott egy Honda is Johann Zarco révén, azaz a gyártók közül egyedül a KTM maradt le erről. Ai Ogura viszont szinte teljes egészében kihagyta az edzést, miután a délelőtti tréningen nagyot esett.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Álex Márquez Gresini Ducati 1'57.295  
2. Fabio Quartararo Yamaha 1'57.342 0.047
3. Jack Miller Pramac Yamaha 1'57.642 0.347
4. Marc Márquez Ducati 1'57.655 0.360
5. Marco Bezzecchi Aprilia 1'57.667 0.372
6. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'57.699 0.404
7. Francesco Bagnaia Ducati 1'57.703 0.408
8. Johann Zarco LCR Honda 1'57.741 0.446
9. Alex Rins Yamaha 1'57.819 0.524
10. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'57.821 0.526
11. Pedro Acosta KTM 1'57.865 0.570
12. Joan Mir Honda 1'57.917 0.622
13. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'57.999 0.704
14. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'58.062 0.767
15. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'58.103 0.808
16. Luca Marini Honda 1'58.151 0.856
17. Brad Binder KTM 1'58.325 1.030
18. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'58.670 1.375
19. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'58.725 1.430
20. Lorenzo Savadori Aprilia 1'59.102 1.807
21. Aleix Espargaró Honda 1'59.322 2.027
22. Somkiat Chantra LCR Honda 1'59.648 2.353
23. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 3'06.995 1'09.700

motogp-alexmarquez-brit-day1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Stroll rajtbüntetést kapott a Leclerc-rel történt ütközésért az F1-es Monacói Nagydíjra

Egyhelyes rajtbüntetést, illetve egy büntetőpontot kapott Lance Stroll a Formula-1-es Monacói Nagydíj első szabadedzésén történt incidensért, amikor a hajtűkanyar előtt jobbra húzódott, a mögötte érkező Charles Leclerc pedig emiatt hátulról nekiment. Az incidensben mindkét autó megsérült, Stroll nem is tudott részt venni az FP1 további részében.

A felügyelők mindkét versenyzőt és csapataik képviselőit is meghallgatták, valamint átnézték a felvételeket és a telemetriai adatokat, ezek után jutottak arra a döntésre, hogy az ütközésért teljes mértékben az Aston Martin versenyzője tehető felelőssége. A stewardok által kiadott indoklás szerint Stroll elmondta, hogy bár csapata szólt neki rádión a Ferrari érkezéséről, de nem hallotta ezt az üzenetet, és ez vezetett a balesethez. A felügyelők megítélése szerint Leclerc nem tehetett semmit a kontakt elkerüléséért, ezért kapott egyhelyes rajthelybüntetést a kanadai. A szankció a „következő futamra vonatkozik, amelyen a pilóta részt vesz”, azaz amennyiben valamilyen okból kifolyólag vasárnap nem tudna rajthoz állni Monacóban, Stroll továbbvinné magával a büntetést.

Tsunoda korábbi padlólemezt használ imolai autótörése miatt

Hosszabb távon is vannak következményei Yuki Tsunoda múlt szombati időmérős balesetének: a japán a Q1-ben törte össze csúnyán a Red Bullt az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjon, amely után csak a bokszutcából rajtolhatott másnap, viszont mint kiderült, Monacóban emiatt más specifikációjú padlólemezt kénytelen használni, mint Max Verstappen. A Motorsport.com úgy tudja, Tsudonánál egy Miamit megelőző padlólemez-verzióra kellett visszaváltaniuk a Monacói Nagydíjra.

„Ami a csomagot illeti, őszintén szólva eddig nem is mentem a teljesen új csomaggal, még Imolában is kicsit eltért. Nem hiszem, hogy itt lesz egy teljes új csomagunk, úgyhogy egyet vissza kell lépnem az én hibámból” – fogalmazott maga a versenyző. Tsunoda amúgy megjegyezte: az imolai bukása annak volt betudható, hogy még nem ismeri a Red Bull autójának határait.

f1-tsunoda-monaco-day1-1

Hivatalos: Megvan a befektető, elkerülte a csődöt a KTM

Az előző napok sajtóértesülései után csütörtökön a KTM hivatalosan bejelentette az örömhírt, hogy elkerülték a csődeljárást annak köszönhetően, hogy az indiai Bajaj Auto – amely eleve részvényese volt eddig is az osztrák gyártó anyavállalatának – 600 millió eurós hitelt biztosít a KTM AG és a Pierer Mobility AG felé, és ezáltal el tudták fogadni az újrastrukturálási terveket is. A KTM tavaly év vége óta küzd anyagi nehézségekkel, több milliárdos tartozást halmoztak fel, a mostani lépés azonban biztosítja a gyártó jövőjét, hiszen így ki tudják fizetni a hitelezőiket.

A KTM közleménye megerősíti, hogy ezzel folytatódik a cég története, és továbbra is a régió meghatározó munkaadói maradnak. A kommüniké azonban nem tesz említést a motorsportos szerepvállalásukról, így a MotoGP-projektről sem, amely kapcsán ugyan rendre hangsúlyozták, hogy folytatni tervezik, de a The Race arról ír, hogy feltehetőleg még nem született döntés arról, hogy a KTM a 2027-es új szabályciklusban is rajthoz áll-e a motoros királykategóriában.

A nap másik fontos MotoGP-s híre, hogy az Aprilia közleményt adott ki a Jorge Martinnal kapcsolatos pletykák okán, amelyben hangsúlyozták, hogy mindkét fél számára kötelező érvényű a 2026 végéig szóló megállapodás – bővebben minderről és egyéb MotoGP-s hírekről a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban írtunk.

ktm

Privát vetítésen nézte meg a mezőny az F1 című filmet – Verstappen inkább streamelt…

Bár a nagyközönség majd csak egy bő hónap múlva, június végén tekintheti meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című mozifilmet, a Monacói Nagydíj előtti szerda este privát vetítést tartottak a Formula-1 mezőnye számára, ahova a pilótákat és a csapatvezetőket is meghívták. Az F1 Instagram-oldalára feltöltött fotók tanúsága szerint a 20 versenyzőből 18 meg is jelent az eseményen: a két kivételt Lance Stroll és a regnáló világbajnok Max Verstappen jelentette – utóbbi ráadásul a vetítéssel egy időben éppen Twitchen streamelt, Franz Hermann néven

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Mindeközben egy másik F1-es alkotás, a Netflix nagysikerű, de sokat kritizált sorozata, a Drive to Survive (magyarul Hajsza a túlélésért) hatodik – azaz nem a legutóbbi, hanem a 2023-as idényt feldolgozó – évada Emmy-díjat nyert „Kiemelkedő sportos dokumentumfilm-sorozat” kategóriában. Ez a második alkalom, hogy ezzel a díjjal jutalmazták az alkotást, 2022-ben ugyancsak elnyerte az Emmyt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

„Monaco sokkal rosszabb lehet” – Marko

Működnek a Red Bull imolai fejlesztései, ezt szűrte le Helmut Marko, a csapat Formula-1-es tanácsadója Max Verstappen vasárnapi győzelméből. A szakember ugyanakkor figyelmeztet rá magához a pilótához hasonlóan, hogy a soron következő monacói helyszín sokkal kevésbé passzolhat az RB21-eshez:

„Az autó most újra azt csinálja, amit Max akar. Ez a fejlesztéseknek köszönhető, amelyek hála istennek működtek. De ez csak Imola volt: a kövezkező nagydíjon nagyon másképp nézhetnek ki a dolgok. Monaco egy teljesen más pálya csak lassú kanyarokkal. Sokkal rosszabbak lehetnek ott a dolgok” – nyilatkozta az OE24-nek Marko, aki hozzátette: Verstappen az első kanyaros manőverével Oscar Piastri ellen ismét megmutatta, hogy jelenleg ő a legjobb, csak ő tudta így kihasználni a megnyíló rést.

f1-verstappen-redbull-imola

Távozott a Penske csapatelnöke és további két vezérfigura az Indy 500-botrány után

A Team Penske szerdán bejelentette, hogy távozik tőlük az IndyCar-csapatuk elnöke, Tim Cindric, valamint Ron Ruzewski ügyvezető igazgató és Kyle Moyer általános igazgató. Minderre azok után kerül sor, hogy a hétvégén az autósportos szezon egyik legkomolyabb botránya pattant ki a patinás alakulat körül azzal, hogy illegálisan módosított alkatrészt találtak a csapat két autóján, a Josef Newgarden és Will Power által vezetett #2-es és #12-es versenygépen az Indy 500 kvalifikációjának vasárnapi szakasza előtt. A két autót a rajtrács végére sorolták – az ügy részleteiről és a további szankciókról itt írtunk bővebben.

„Semmi sem fontosabb, mint a sportunk és a versenycsapataink tisztessége. Voltak szervezetei hibáink az utóbbi két évben, és szükséges változtatásokat hajtottunk végre. Elnézést kérek a rajongóinktól, a partnereinktől és a szervezetünktől, amiért cserbenhagytuk őket” – olvashatók a csapattulajdonos Roger Penske szavai az istálló közleményében. A balhé azért is pikáns, mivel Penske a tulajdonosa az IndyCarnak mint versenysorozatnak. A fent említett három távozó közül Cindric 1999 óta volt tagja a gárdának, de a vasárnapi Indy 500 előtt már amúgy is felfüggesztették Newgarden stratégájaként a kihágás után.

penske

Várható-e eső az F1-es Monacói Nagydíjon?

Az előttünk álló hétvégén rendezik a Formula-1 egyik legikonikusabb, legtörténelmibb versenyét, ha pedig a címben feltett kérdésre akarunk válaszolni: elképzelhető, de nem valószínű – s ha mégis, akkor sem igazán fontos eseményen. A RacingNews365.com által közölt előrejelzés szerint ugyanis a legnagyobb esélye pénteken van annak, hogy csapadék képződjön Monte-Carlo utcái fölött: az időjósok szerint a késő délutáni második szabadedzésre nem kizárt, hogy lecsaphat egy vihar. Szombaton is van minimális esélye az esőnek, de valószínűbb, hogy száraz időmérőnk, majd vasárnap száraz futamunk lesz. A hőmérsékletek amúgy kellemesnek ígérkeznek, valamivel 20 Celsius-fok fölötti levegő várható a hétvégén.

f1-monaco-eso

A hat éve elhunyt Laudára emlékeznek egykori F1-es csapatai

Hat éve ezen a napon, 2019. május 20-án hunyt el a Formula-1 egyik legnagyobb legendája, a háromszoros világbajnok Niki Lauda, aki 1976-ban a Nordschleifén rendezett Német Nagydíjon életveszélyes égési sérüléseket szenvedett – majd alig pár héttel később máris visszatérjen a versenypályákra.

A szomorú évfordulóról több egykori csapata is megemlékezett, így például a McLaren, amelynek színeiben utolsó, 1984-es vb-címét szerezte: „Hiányzol, Niki” – írták az alábbi poszthoz.

A Mercedesnél nem versenyzőként, hanem a vezetőségben vállalt kulcsfontosságú szerepet a 2010-es években, az Ezüst Nyilak pedig a mai napig viselnek egy háromágú vörös csillagot az autóik festésén, amellyel Lauda előtt tisztelegnek. „Hat év telt el, de mindig a szívünkben maradsz. Hiányzol, Niki” – posztolta a Mercedes.

Új, fehér Ferrari-overallt mutatott be a Monacói Nagydíjra Leclerc

A hazai futamára készülő Ferrari-pilóta fehér szerelést mutatott be a hétvége előtt:

Először fog részt venni F1-es nagydíjon az Aston Martinnal Adrian Newey

Még március elején állt munkába technikai ügyvezető partnerként az Aston Martinnál Adrian Newey, mostanáig azonban nem láthattuk új munkaadója színeiben Formula-1-es nagydíjon. De csak mostanáig: amire már a múlt héten publikált első astonos interjújában is utalt a tervezőzseni, azt most a RacingNews365.com szakoldal megerősítette, azaz a hétvégi Monacói Nagydíj lesz az első F1-es futam, amelyre a silverstone-i istálló alkalmazásában látogat ki a szakember.

Az eddigi távolmaradása persze abszolút érthető, hiszen Newey gyakorlatilag maximálisan az új szabályok szerint tervezendő 2026-os autóra koncentrál az Astonnál. Az említett interjúban is utalt rá, hogy csak érintőlegesen foglalkozott az egyébként eléggé problémás idei konstrukcióval: „Lawrence [Stroll, a tulajdonos – a szerk.] érthető módon azt akarja, hogy a lehető legjobban teljesítsünk 2025-ben, ezért egy kis csapat még dolgozik az idei autón is aerodinamikai szempontból. Volt néhány beszélgetésem ebédidőben ezzel a kis csapattal, átbeszélve az autót és hogy mit lehet csinálni vele” – fogalmazott Newey.

f1-newey-alonso-aston

„Fejezzétek be a családom zaklatását!” – Doohan

Komoly érzelmeket váltott ki a szurkolókból az Alpine azon döntése, hogy mindössze hat futam után Franco Colapintóra cserélték Jack Doohant. Amikor pedig az argentin az F1-es Emilia-romagnai Nagydíj időmérőjén összetörte az autóját, a közösségi médiában elkezdett terjedni egy kép, amelyen az volt látható, hogy Doohan apja, az ötszörös motoros világbajnok Mick Doohan röhögős emojik kíséretében annyit írt a Colapinto-baleset képe mellé, hogy „nagyon lenyűgöző”. Mindez azonban álhír volt – noha korábban az idősebb Doohan arról tényleg posztolt Instagramon fia lefokozása után, hogy milyen eredményeket ért el az ausztrál és a csapattárs Pierre Gasly –, s emiatt Jack Doohan hétfő este Instagram-sztorit is tett közzé:

„Mint világosan láthatjátok, a terjedő sztori teljesen hamis. Argentin szurkolók találták ki, hogy megpróbáljanak engem és a családomat negatív fényben feltüntetni. Úgy szerkesztették az eredeti tartalmat, hogy úgy tűnjön, apám posztolta, ami teljes hazugság. Kérlek, hagyjátok abba a családom zaklatását. Nem hittem, hogy el kell jutnunk erre a pontra” – írta a pilóta, megosztva a parodisztikus formulafakers Twitter-oldal eredeti bejegyzését (ők egyébként ugyancsak elnézést kértek és elismerték, hogy hiba volt a Mick Doohan-poszt). Később aztán annyit pontosított, hogy nem argentin volt az eredeti forrás, de argentin lapok is újra megosztották a sztorit.

Hétfő este emellett az Alpine is kiadott egy kommünikét: „Mint minden F1-es csapat, hisszük, hogy szerencsések vagyunk, hogy egy globális sport részesei lehetünk, amely komoly szenvedélyt és érzelmeket vált ki, folyamatosan növekvő rajongótáborral, akik lelkesen követik kedvenc versenyzőjük minden megmozdulását, legyen szó egy bátor előzésről a pályán vagy arról, milyen stílust viselnek a paddockba megérkezve. Mindenkit arra bátorítanánk, hogy emlékezzenek rá, hogy a szuperhősök sisakrostélya mögött egy ember rejlik. Egy személy érzésekkel, családdal, barátokkal és a szeretteivel. Csapatként nem tűrhetjük az online zaklatást, és arra buzdítjuk imádott sportunk összes rajongóját, hogy legyenek kedvesek és tisztelettudók.”

Az ügyben még az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem is megszólalt, aki kiállt Colapinto és az argentin szurkolók által egy szabadedzéses incidens okán szintén célba vett Yuki Tsunoda mellett, megköszönve nekik, hogy felszólaltak a témában, és hangsúlyozva, hogy senkit nem szabad fenyegetéseknek, gyűlöletnek vagy diszkriminációnak érnie.

f1-doohan-alpine_1

„Ez a szezon még messze nem ért véget” – Brown

Míg szombaton a McLarené volt a leggyorsabb autó, vasárnap Max Verstappen győzni tudott Imolában – Zak Brown szerint a bajnoki csata még messze nem lefutott.

A Red Bull világbajnoki címvédője, Max Verstappen már a rajtnál kemény manőverrel megelőzte a pole pozícióból induló Oscar Piastrit, és végül a futamot is magabiztosan megnyerte.

„Nagyszerű húzás volt” – értékelt Zak Brown a Viaplay kérdésére, amikor Verstappen előzéséről kérdezték. „Most nem tudtuk legyőzni őket, gyorsak voltak. Hosszú az év, sok van még hátra, és azt hiszem, ez a verseny is azt mutatja, hogy ez a szezon még messze nem ért véget.”

Brown szerint Verstappen végig kontrollálta a futamot, és nem igazán volt esélyük ellene: „Max a verseny elejétől a végéig gyors volt. Úgy érzem, az egész futamon gyorsabb volt nálunk. Nagyjából hasonló köridőket futottunk, de ő tökéletesen uralta a helyzetet.”

A McLaren főnöke azt is megerősítette, hogy a csapat szabad kezet adott a két versenyzőnek a küzdelemben: „Hagytuk őket versenyezni. Ez volt a boxfal döntése, és jó lépés volt, amit Lando tett.”

„Szükségtelenül próbáltam hősködni a Q1 első körében” – Tsunoda

Egy ponttal távozhatott az F1-es Emilia-romagnai Nagydíjról Yuki Tsunoda azok után, hogy a szombati időmérő első szakaszában csúnyán összetörte az autóját, majd a bokszutcából kellett nekivágnia a futamnak Imolában. „Annak örülök, hogy legalább visszaadhattam valamit a csapatnak azért a munkáért, amit éjszaka beleöltöttek, különösen a szerelők” – nyilatkozta a Red Bull japánja a tizedik helye után. „Szóval legalább adtam valamit cserébe. Ugyanakkor még mindig roppant frusztrált voltam az időmérő miatt, nem igazán tudtam sokat aludni előző éjjel. De tovább kell lépnem, ez van.”

Tsunoda arról is beszélt, hogy pénteken még kifejezetten biztatónak tűnt a tempója, ezért is volt különösen bosszantó és fájó a kvalifikációs hibája: „Az egykörös tempó elég jó volt, különösen a második edzésig voltam meglehetősen közel Maxhoz. Az FP3-on nem volt lehetőségem sok kört megtenni. Úgyhogy rendben volt az önbizalmam a kvalifikációhoz érve. Emiatt még rosszabb volt, hogy talán túl magasak voltak az elvárásaim magammal szemben, és hős próbáltam lenni a Q1 első körében, ami tényleg szükségtelen. Az ilyeneket kell átgondolnom és jobban csinálnom legközelebb.”

f1-tsunoda-crash-imola

fotó: DPPI

„Nem kezeltem a legjobban” – Antonelli a hazai F1-es nagydíj tanulságairól

Formula-1-es karrierje során először versenyzett hazai pályán Andrea Kimi Antonelli, az imolai produkciója azonban elmaradt a várakozásoktól: az időmérőn már a Q2-ben búcsúzott, a futamon pedig műszaki probléma miatt kiállni kényszerült. Az ifjú olasz nem tagadta, hogy komoly tanulságokat tudott levonni az Emilia-romagnai Nagydíjból:

„Rendkívül intenzív hétvége volt, mentálisan és érzelmileg is, és szerintem a magam részéről nem kezeltem a legjobban a dolgokat. Úgy érzem, különösen olyan téren, hogy próbáljak energiát spórolni: nem végeztem jó munkát ebben, és ennek a hatását kicsit éreztem a vezetésben, mert éreztem, hogy nincs annyi energiám. Határozottan jó lecke volt ez a következő hazai futam előtt.”

Antonelli arról is beszélt, milyen műszaki hiba okozta a kiesését: „Egyértelműen nem a legboldogabban alakult a vége. Nehéz volt, először is az, hogy beragadtam a DRS-vonatba, ami nyilván megviselte a gumikat, szóval csak próbáltam kitartani. Aztán szerencsések voltunk a VSC-vel és a közepesre váltással. Nagy reményeim voltak, de aztán pár kör után elkezdett megjelenni a probléma a gázadással, ami aztán végül teljesen el is szállt.”

„Természetesen sajnálatos, de előfordul ilyesmi, és szerintem összességében nem volt annyira rossz a tempó. Nem tudom, mennyivel lett volna jobb a probléma nélkül, de éreztem, hogy motorerőből sokat veszítek. De nem tudtam többet tenni, és így jó lecke volt a hétvége.”

f1-antonelli-mercedes-imola

Marko: Kicsit idegesek lettünk

Max Verstappen magabiztos győzelemmel zárta az Emilia-romagnai Nagydíjat, de a hajrában még Helmut Markóban is felébredt egy kis idegesség. A csapat tanácsadója a Sky Deutschlandnak elárulta: a késői biztonsági autós fázis alatt kissé megijedtek, amikor Max Verstappen 18 másodperces előnye semmivé foszlott: „Kicsit idegesek lettünk, de aztán Max lenyűgözően újra ellépett” – mondta megkönnyebbülten Marko.

Verstappen a rajtnál mutatott látványos külső íves manőverrel előzte meg Oscar Piastrit, majd az élre állva kontrollálta a versenyt. A holland bajnok hibátlanul teljesítette köreit, és a frissítések is beváltak, amit Marko külön is kiemelt: „Úgy látjuk, hogy a fejlesztések most már teljes hatásukat kifejtik. A gumikezelésben is legalább olyan jók voltunk, mint a McLaren.”

A Red Bull számára idén nem mindig sikerül a kettős pontszerzés, de Imolában ez is összejött: Yuki Tsunoda a bokszból rajtolva végül a tizedik helyen ért célba, miután a csapat gyakorlatilag új autót épített neki a kvalifikációs baleset után. „Yuki is nagyon jól ment, pontot szerzett, összességében teljesen elégedett vagyok” – zárta értékelését Marko.

imola-rajt-2

Bokszutcai rajt Tsunoda jutalma hatalmas törése után

Nem meglepő módon a bokszutcából kényszerül rajtolni a mai Emilia-romagnai Nagydíjon Yuki Tsunoda. A Red Bull versenyzője a tegnapi időmérő Q1-es szakaszában törte össze nagyon csúnyán az autót, ami után alapból is az utolsó helyről indult volna a délutáni versenyen. 

Tsunodát tegnap a baleset után a pályakórházba vitték, ahol megállapították, hogy a japán jól van a hatalmas becsapódás után, autóján viszont hét kulcsfontosságú alkatrészt is ki kellett cserélni. A szabályok értelmében ennek bokszutcai rajt az eredménye. 

Szintén autót tört a tegnapi időmérőn Franco Colapinto, aki a 15. helyen zárta volna a kvalifikációt, azonban egyhelyes rajtbüntetést kapott, mivel túl korán hagyta el az Alpine garázsát a Tsunoda balesete miatt érkező piros zászlót követően. Arról egyelőre nincs hír, hogy az argentinnak is a bokszutcából kéne indulnia az autó összerakását követően. 

Az Emilia-romagnai Nagydíj teljes rajtrácsa ezen cikkünkben megtekinthető

Alonso: Elégedett vagyok az ötödik rajthellyel, de jövőre Ausztráliában nyerni akarok

Fernando Alonso idei legjobb időmérős teljesítményét nyújtotta az Emilia-romagnai Nagydíj szombatján: az Aston Martin spanyol versenyzője az ötödik helyet szerezte meg a kvalifikáción, míg csapattársa, Lance Stroll a nyolcadik pozícióból várhatja a rajtot.

„Ez egy nagyon jó nap volt – mindkét autóval ott vagyunk a Q3-ban, ami nagy megkönnyebbülés a csapat számára” – értékelt Alonso.

„Realistának kell maradnunk, szerintem a pálya karakterisztikája most kicsit nekünk kedvezett. Majd meglátjuk Monacóban és Barcelonában, hogyan állunk a valós tempóval.”

A kétszeres világbajnok ugyan örül az eredménynek, de nem tagadja: célja továbbra is a győzelem, még ha ez jelenleg elérhetetlennek is tűnik. „Azért vagyok itt, hogy győzzek. Boldog vagyok az ötödik hellyel, és örülök, ha pontokat szerzünk holnap – de jövőre Ausztráliában nyerni akarok” – fogalmazott a spanyol, jelezve, hogy hosszú távon továbbra is a dobogó legfelső fokát célozza.

A vasárnapi futam kapcsán a 43 éves pilóta úgy látja, a rajt és a stratégia döntő tényező lesz: „Imolában nagyon nehéz előzni, szóval a rajt kulcsfontosságú lesz. Utána pedig egy stabil versenytempót kell hoznunk. Lehet, hogy az autó valójában nem elég jó ahhoz, hogy az ötödik helyet megtartsuk – fel vagyok készülve rá, hogy pozíciókat veszítünk, de remélhetőleg nem túl sokat.”

Colapinto egyhelyes büntetést kapott, félreértette az Alpine utasítását

Ahogyan az várható volt, Franco Colapinto egyhelyes rajtbüntetést kapott Imolában a stewardoktól, amiért túl korán hagyta el az Alpine garázsát a Q1-ben Yuki Tsunoda piros zászlóját követően.

Az argentin, aki a pályára való visszatérésekor maga is balesetet szenvedett, a 15. helyett a 16. helyről indulhat, a Racing Bulls versenyzője, Liam Lawson pedig egy hellyel előrébb kerül.

Colapinto a boxutca gyorssávjába hajtott be, mielőtt a versenyirányítás közölte volna a hivatalos újraindítási időt. 

A Mercedes a Bahreini Nagydíjon két autójával is ugyanebbe a szabálytalanságba esett, és ugyanilyen egyhelyes büntetést kapott.

Az ügyben hozott ítéletükben a stewardok elárulták, hogy Colapinto „félreértette” a csapat utasításait.

„A csapat képviselője azt állította, hogy ő adta az utasítást, hogy az autó kússzon ki, de ne engedjék ki teljesen” – állt a stewardok ítéletében.

„A versenyző félreértette az utasítást, és a versenyigazgató versenykiírását megszegve a gyorsítósávba hajtott, mielőtt az újraindítás időpontját hivatalosan megerősítették volna. 

„Miután ez megtörtént, már túl késő volt visszafordulni, és a csapat utasította a versenyzőt, hogy haladjon a boxutcában.”

colapinto1

fotó: Alpine F1 Team