Le Mans: Cadillac-vezetés és Toyota-kiesés az első időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/39448
Alex Lynn 3:22,847-es köre révén a #12-es Cadillac volt a leggyorsabb a Le Mans-i 24 órás első, szerdai időmérőjén, amelyen a Hypercar-kategóriában a legjobb tizenöt egység közé kerülés volt a cél. És bizony volt nagynevű búcsúzó már az első nap során is, meglepetésre ugyanis csupán a 17. helyen végzett a #7-es Toyota legénysége (Nyck de Vries, Mike Conway és Kamui Kobayashi). Rajtuk kívül a #99-es Proton Porsche, valamint a két-két Peugeot és Aston Martin esett el a csütörtöki folytatástól. Az élen egyébként változatos a kép, hiszen a leggyorsabb Cadillac mögött a #15-ös BMW (Dries Vanthoor), az #51-es Ferrari (Antonio Giovinazzi) és a #6-os Porsche (Kevin Estre sorakozott).
Az LMP2-es géposztályban – amely csak Le Mans-ban csatlakozik a WEC mezőnyéhez – az AO by TF #199-es egysége zárta az élen az első kvalifikációt, míg a legnagyobb nevű kieső az André Lotterert és Jamie Chadwicket is a soraiban tudó #18-as IDEC Sport volt. Az LMGT3-ban a Valentino Rossi nevével fémjelzett #46-os Team WRT BMW húzta be az első időmérőt Ahmad Al Harthy körével, érdekességképp pedig meg lehet jegyezni, hogy kiesett viszont a női egység, azaz az Iron Dames – ahol Michelle Gatting már a tesztnap során megsérült.
Folytatás csütörtökön 20 órától a további két szakaszból álló Hyperpole-edzésekkel (illetve előtte ma este és holnap délután még két szabadedzéssel). A verseny maga szombaton 16 órakor startol, és szokásainknak megfelelően folyamatos élő szöveges közvetítés formájában tudósítunk majd róla!
A Hypercar kategória első időmérőjének sorrendje:
1. | 12 | Cadillac Hertz Team Jota | A. Lynn, N. Nato, W. Stevens |
2. | 15 | BMW M Team WRT | D. Vanthoor, K. Magnussen, R. Marciello |
3. | 51 | Ferrari AF Corse | A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi |
4. | 6 | Porsche Penske | L. Vanthoor, K. Estre, M. Campbell |
5. | 38 | Cadillac Hertz Team Jota | E. Bamber, S. Bourdais, J. Button |
6. | 50 | Ferrari AF Corse | A. Fuoco, M. Molina, N. Nielsen |
7. | 5 | Porsche Penske | J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet |
8. | 20 | BMW M Team WRT | R. Rast, R. Frijns, S. Van der Linde |
9. | 311 | Cadillac Whelan | J. Aitken, F. Drugovich, F. Vesti |
10. | 36 | Alpine Endurance Team | J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher |
11. | 8 | Toyota Gazoo Racing | S. Buemi, B. Hartley, R. Hirakawa |
12. | 83 | AF Corse | Y. Ye, P. Hanson, R. Kubica |
13. | 101 | Cadillac Wayne Taylor Racing | J. Taylor, R. Taylor, F. Albuquerque |
14. | 4 | Porsche Penske | F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein |
15. | 35 | Alpine Endurance Team | P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi |
Nem jutott be a Hyperpole 1-be: | |||
16. | 009 | Aston Martin Thor Team | A. Riberas, M. Sorensen, R. De Angelis |
17. | 7 | Toyota Gazoo Racing | M. Conway, N. De Vries, K. Kobayashi |
18. | 94 | Peugeot Totalenergies | S. Vandoorne, M. Jakobsen, L. Duval |
19. | 93 | Peugeot Totalenergies | J. Vergne, P. Di Resta, M. Jensen |
20. | 99 | Proton Competition | N. Jani, N. Pino, N. Varrone |
21. | 007 | Aston Martin Thor Team | H. Tincknell, T. Gamble, R. Gunn |
fotó: DPPI/WEC Media
Verstappen nem is nézte az Osztrák Nagydíjat a kiesése után, inkább másra figyelt
https://formula.hu/parc-ferme/39517
Nem érdekelte az F1-es Osztrák Nagydíj a kiesése után Max Verstappent: a holland meglepően nyugodtan konstatálta a nullázást, majd inkább saját GT-csapatát, a Verstappen.com Racinget követte a spái 24 órás futamon.
„Hogy őszinte legyek, nem nagyon követtem a versenyt, a Spa 24-et néztem” – mondta a riportereknek.
fotó: Red Bull Content Pool
Tsunoda és Colapinto büntetőpontokat kapott, de meg is úsztak egy incidenst
https://formula.hu/parc-ferme/39516
Hasonlóságokat találunk Yuki Tsunoda és Franco Colapinto Osztrák Nagydíjában: mindketten büntetőpontot érő incidensbe keveredtek – Tsunoda éppen Colapinto megforgatásáért, Colapinto pedig egy olyan helyzetben, ahol Tsunoda is jelen volt –, de egy másik esetet mindketten megúsztak.
A Red Bull-os a 4-es kanyarban próbálta előzni Colapintót, de a manőver az argentin megforgásával ért véget. A stewardok megállapították, hogy a japán kizárólagosan felelős az ütközésért, mivel első tengelye egyetlen alkalommal sem volt előrébb, mint Colapinto visszapillantójának vonala, azaz az argentinnak volt joga a kanyarhoz. 10 másodperc időbüntetése mellé két büntetőpontot kapott, így négynél jár. Mivel az ütközés után kénytelen volt kereket is cserélni, az utolsó, 16. helyen ért célba.
Korábban a 2-es kanyarban volt egy hasonló esete Lance Stroll-lal, szintén támadó félként koccant az Aston Martinnal: ez esetben azonban a felügyelők vizsgálata szerint a 22-es autó első tengelye a kanyarcsúcspont előtt és közben is Stroll tükrének vonala előtt volt, azaz a most már nyilvánosan is hozzáférhető irányelvek szerint teljesítette az előzést, így nem járt retorzió.
A korábbi esetben áldozat Franco Colapinto elkövető lett a hajrában: megint csak Tsunodával versenyzett, mikor a lekörözésben levő Oscar Piastrit kiszorította a fűre. A stewardok megállapították, hogy a csapat értesítette Colapintót a kék zászlóról, de figyelembe vették, hogy abban a pozícióban az argentin alig láthatta a McLarent. Ezért járt csak öt másodperc büntetés és egy büntetőpont a 15. helyen végzett Colapintónak.
Az Alpine versenyzőjét vizsgálták Oliver Bearman pályáról való kiszorításáért is, de ebben az esetben felmentették, mivel első tengelye az előzéssel próbálkozó Haas tengelye előtt volt végig.
Rövidhír: Fred Vasseur hazautazott Ausztriából
https://formula.hu/parc-ferme/39515
Az Osztrák Nagydíj vasárnapjának délelőttjén rövid bejelentést tett a Ferrari: Fred Vasseur csapatfőnök nem lesz a pályán ma délután, a futam során, mivel személyes okok miatt hazautazott a helyszínről.
A francia csapatvezető feladatait a Ferrari helyettes csapatfőnöke, Jerome d’Ambrosio látja el. A 39 éves belga személyében egykori F1-es pilóta áll a kormányhoz: D’Ambrosio 20 nagydíjat teljesített a királykategóriában pont nélkül. A Ferrarihoz 2024 októberében csatlakozott, előtte a Mercedest erősítette, ahol távollétében szintén helyettesítette Toto Wolff csapatfőnököt, így a szerep ismerős számára.
A Ferrari az eddigi legjobb kombinált rajteredményét szerezte meg az Osztrák Nagydíjra: Charles Leclerc második, Lewis Hamilton negyedik rajtkockából indul.
Fotó: Ferrari
Lawson: Ez nem bosszúállás Verstappenen
https://formula.hu/parc-ferme/39514
Szezonja legjobb rajteredményét, a hatodik rajtkockát szerezte meg az Osztrák Nagydíj időmérőjén Liam Lawson, így a Racing Bulls versenyzője egy helyezéssel szezon eleji csapattársa, Max Verstappen elől indul vasárnap délután. Az új-zélandi nem érez elégtételt a négyszeres világbajnok legyőzése miatt, és nem is fűti a bosszúvágy.
„Ez nem bosszúállás, nem is igazán versenyeztem vele. Jó pozícióban vagyunk, kihoztuk a maximumot a mai napból, de arra nem számítok, hogy holnap versenyben leszek vele és a körülöttem levő srácok közül párral. Helyettük a mögülünk indulók közül kerülnek ki az ellenfelek” – nyilatkozta a riportereknek Lawson.
„Szuper érzés, de büszkébb vagyok a csapatra az utóbbi időben elvégzett kemény munkáért, különösen a felém eső oldalra, amely azért dolgozott, hogy komfortosabb legyek az autóban és jobban kedvezzenek számomra a dolgok. Ez a nap ezt tükrözte” – hangsúlyozta Lawson a Racing Bulls által elvégzett munkát, amely lehetővé tette a harmadik rajtsoros eredményt.
Padlólemez-sérülés és fékprobléma vezetett Sainz Q1-es kieséséhez
https://formula.hu/parc-ferme/39513
Yuki Tsunoda mellett Carlos Sainz volt a legváratlanabb búcsúzó az F1-es Osztrák Nagydíj időmérőjének első fázisában. A spanyol a kiesése után a rádióban vezethetetlennek titulálta a Williamst, és sérülést gyanított. Ez utóbbi be is igazolódott: mint azt James Vowles csapatfőnök az istálló közleményében elárulta, Sainz és a 12. rajthelyig jutó csapattársa, Alexander Albon autóján is padlólemez-sérülést találtak, köszönhetően a spielbergi kerékvetőknek.
Sainzot azonban nem csak ez sújtotta: „Új fékeket szereltünk be az időmérőre, mint azt mindig tesszük, és amint kimentem a bokszból, éreztem, hogy amikor keményen fékezek, az autó egyik irányba húz. Túl sok problémánk volt, ki kell elemeznünk a csapattal, mi okozza ezt az időmérős sorozatát és lágy gumis formát” – tette hozzá a spanyol pilóta. A 19. pozícióból startoló pilóta hozzátette: a versenytempójában jobban bízik majd a futamon.
A Mercedes megrovást, Russell figyelmeztetést kapott a bokszutcai incidensért
https://formula.hu/parc-ferme/39512
Megúszta megrovással és figyelmeztetéssel a Mercedes és George Russell-lel azt, hogy nem megfelelő módon fordult ki a brit a garázsból a bokszutcai gyorssávba az F1-es Osztrák Nagydíj időmérőjének utolsó fázisában. Russell mellett többek között a két Ferrari is elhaladt, miközben a Mercedes már várt a besorolásra, ezzel pedig nem feleltek meg a versenyigazgató által a hétvégén elején kiadott útmutatásnak, megfelelő rés hiánya ellenére igyekeztek besorolni.
A stewardok az indoklásukban arról írtak, hogy Russell úgy fordult ki a garázsból, hogy közben autók érkeztek a gyorssávban, majd olyan szögben állt már az autója, hogy ezt a versenyző fejének limitált mozgathatósága miatt nem is láthatta. Ráadásul amikor megpróbált rádiózni a csapattal a történésekről, véletlenül megcsúszott a kuplung, amitől megugrott egy kissé az autója. A Mercedes képviselője a meghallgatáson amúgy elismerte, hogy jobban is kezelhették volna a helyzetet, emiatt maga a csapat megrovást, a brit pilóta pedig figyelmeztetést kapott a felügyelőktől.
Elsőre elutasíthatta Briatorét, mégis az Alpine élén köthet ki a veterán F1-es szakember
https://formula.hu/parc-ferme/39511
A The Race értesülései szerint közel jár ahhoz az Alpine, hogy kinevezzék Steve Nielsent a kvázi csapatfőnöki posztra. Az enstone-i F1-es istálló azóta keres új csapatvezetőt, hogy május elején személyes okokra hivatkozva távozott Oliver Oakes. Nielsen neve nem először merült fel, néhány hete is ő tűnt a befutónak, az idézett szaklap azonban arról ír, hogy elsőre elutasította a szakember a vezetői szerepet ideiglenes átvevő Flavio Briatore ajánlatát, mivel nem akarta feladni jelenlegi F1-mentes életét. Csakhogy Briatore pedig Nielsen szerződtetését nem adja fel, s a The Race úgy tudja, hogy egy átalakított pozícióra neveznék ki, amelyben nem konkrétan csapatfőnök lenne, mint Oakes, hanem az F1-es alakulat működéséért felelne – igaz, ahogy végleges megállapodás nincs, úgy ennek a posztnak a konkrét elnevezése sem ismert még.
Nem véletlen, hogy Briatore nagyon szeretné megszerezni Nielsent, hiszen elképesztően rutinos szakemberről van szó – és ami ennél is fontosabb: dolgoztak együtt a Benettonnál és a Renault-nál, ahol Nielsen sportigazgató volt a Fernando Alonso-féle sikerkorszak idején is. Emellett megfordult a Lotusnál, a Tyrrellnél, a Hondánál, az Arrowsnál, a Caterhamnél, a Toro Rossónál és a Williamsnél is, rendszerint sportigazgatói vagy csapatmenedzseri szerepkörben, de volt magának az F1-nek is a sportigazgatója, sőt szűk egy éven keresztül az FIA-nál is betöltött hasonló vezető szerepet 2023-ban.
fotó: DPPI
Marko szerint sokkal kisebb a különbség Verstappen és a McLarenek között, mint hinnénk
https://formula.hu/parc-ferme/39510
Az F1-es Osztrák Nagydíj pénteki napjának végén elmaradt a McLarenek tempójától Max Verstappen a Red Bullban. A fejlesztésekkel támadó bikások sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko szerint azonban nem tükrözi a valóságot az a három tizedmásodperces lemaradás, amiben Verstappen volt a leggyorsabb Lando Norrishoz képest – ezt pedig a mclarenesek is így gondolják.
„Nincs messze lemaradva. Nem hiszem, hogy ez három tizedmásodperc lenne. Nem raktunk be új motort, szóval ez nem változtat semmin, de szerintem megtöltött tankkal olyan fél tized lehet a különbség” – mondta Marko a média képviselőinek a helyszínen.
Marko azt is elárulta, hol veszít időt a McLarenekhez képest a Red Bull Ringen a holland világbajnok.
„A négyes kanyarból kifelé, és emiatt az ötös bejáratánál is veszít némi időt. De csak pár századról beszélünk. Nagyon szoros a mezőny. Ami világos, hogy a McLarenek nagyon könnyen tudnak korrigálni, ha megcsúszik oldalra az autójuk. Könnyebben irányítható, mint a miénk. Nem az van, hogy a mi autónk azonnal elúszik oldalra, de sokkal nehezebb kontrollálni” – magyarázta a főtanácsadó.
Fotó: Red Bull Content Pool
A McLaren vezető pozíciójában folytatja a Ferrari korábbi vezére
https://formula.hu/parc-ferme/39509
A McLaren Csoport igazgatójaként folytatja Luca di Montezemolo, aki sokáig a rivális Ferrarinál töltött be vezető szerepet – írja a RacingNews365. Az olasz még az 1970-es években került a maranellóiakhoz, akkor Niki Laudával értek el nagyszerű sikereket, majd az 1990-es évektől kezdve elnökként irányította az alakulatot, amely később Michael Schumacherrel a volán mögött tarolta le a mezőnyt.
Montezemolo 2014-ben távozott a Scuderiától, most pedig a Companies House brit oldalán megjelent dokumentumok alapján a McLaren Group Holdings Limited igazgatójává nevezték ki június 27-ével. Ezzel a szakember elsősorban a brit vállalat autóipari részéért lesz felelős. Hivatalos bejelentés egyelőre nem történt.
Verstappennek jól ment a munka új mérnökével
https://formula.hu/parc-ferme/39508
Max Verstappen hosszú idő után először nem Gianpiero Lambiase versenymérnöki irányításával vesz részt egy F1-es hétvégén, ugyanis a Red Bull hazai futamáról személyes okok miatt hiányzik a szakember, aki 2016 óta minden versenyen ott volt a holland pilóta oldalán. Lambiasét a csapat tapasztalt mérnöke, Simon Rennie helyettesíti, aki korábban többek között Daniel Ricciardóval és Alex Albonnal is dolgozott. Rennie nevét sokan egy legendássá vált rádióüzenet miatt is ismerhetik, hiszen ő volt az, akinek Kimi Raikkönen 2012-ben Abu Dhabiban odaszólt, hogy „Hagyjatok békén, tudom, mit csinálok”.
Verstappen elégedetten nyilatkozott Rennie beugrásáról: „Jól ment a közös munka Simonnal, hiszen régóta ismerem őt a garázs másik oldaláról és a szimulátoros munkákból. Rengeteg tapasztalata van, gyorsan képbe került, jó volt vele dolgozni.”
A spielbergi hétvége első napját összességében problémamentesnek nevezte a világbajnok, ugyanakkor megjegyezte, hogy az autó alulkormányozottsággal küzdött, ami mind a rövid, mind a hosszú etapokon érezhető volt – ezen igyekeznek javítani a hétvége további részére.
MotoGP: Hatalmas bukások és Quartararo-elsőség pénteken Assenben (videók!)
https://formula.hu/parc-ferme/39507
Óriási balesetek tarkították a Holland TT pénteki edzéseit a MotoGP-ben. A délelőtti gyakorláson Marc Marquez ducatis karrierje talán legnagyobb esését jegyezte – igaz, végül így is ő zárta a legjobb köridővel az FP1-et:
Far from ideal for @marcmarquez93
— MotoGP (@MotoGP) June 27, 2025
A big whack for the Championship leader but glad to see he got back up#DutchGP pic.twitter.com/hX6uoLvJtt
A délutáni edzés első perceiben bukott Alex Marquez, Fermin Aldeguer, Johann Zarco, Franco Morbidelli, Enea Bastianini és Aleix Espargaro, a leglátványosabb incidenst azonban Ai Ogura szenvedte el, akinek a motorja ki is gyulladt az esés következtében. Emiatt a piros zászlók is előkerültek, ahogy a tréning utolsó negyed órájában újra Lorenzo Savadori highside bukása miatt.
FIRE @AiOgura79 suffers a MASSIVE CRASH! And the session gets red-flagged#DutchGP pic.twitter.com/N1I6XyuOJw
— MotoGP (@MotoGP) June 27, 2025
Ami az eredményeket illeti, az utolsó pillanatokban Fabio Quartararo futott 1:31,156-os kört a Yamahával, ezzel megelőzte a gresinis Alex Marquezt, a KTM-es Brad Bindert és az apriliás Marco Bezzecchit – azaz négy gyártó motorosai sajátították ki az első négy helyet. A gyári Ducatik az 5-6. helyeken Francesco Bagnaia, Marc Marquez sorrendben: a spanyol vb-éllovas a hajrában egy második kicsúszást is begyűjtött. Rajtuk kívül a VR46 duója, valamint Maverick Vinales és Johann Zarco jutott be a top 10-be és ezáltal a másnapi időmérő második felvonásába.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
1. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'31.156 | |
2. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'31.258 | 0.102 |
3. | Pedro Acosta | KTM | 1'31.349 | 0.193 |
4. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'31.352 | 0.196 |
5. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'31.410 | 0.254 |
6. | Marc Márquez | Ducati | 1'31.455 | 0.299 |
7. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'31.528 | 0.372 |
8. | Maverick Viñales | Tech3 KTM | 1'31.604 | 0.448 |
9. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'31.748 | 0.592 |
10. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'31.776 | 0.620 |
11. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'31.777 | 0.621 |
12. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'31.805 | 0.649 |
13. | Alex Rins | Yamaha | 1'31.831 | 0.675 |
14. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'31.942 | 0.786 |
15. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'31.953 | 0.797 |
16. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'31.992 | 0.836 |
17. | Joan Mir | Honda | 1'32.023 | 0.867 |
18. | Brad Binder | KTM | 1'32.366 | 1.210 |
19. | Lorenzo Savadori | Aprilia | 1'32.452 | 1.296 |
20. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'32.617 | 1.461 |
21. | Somkiat Chantra | LCR Honda | 1'33.114 | 1.958 |
22. | Aleix Espargaró | Honda | 1'33.249 | 2.093 |
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Kihagyja az Osztrák Nagydíjat Verstappen versenymérnöke
https://formula.hu/parc-ferme/39506
Nem a megszokott hangot hallhatjuk majd Max Verstappen rádióüzeneteiben az Osztrák Nagydíjon, ugyanis a holland megszokott versenymérnöke, Gianpiero Lambiase kihagyja a mostani versenyhétvégét személyes okok miatt. A hírt az Autosport szaklapnak erősítette meg a regnáló világbajnok csapata, a Red Bull.
A szakember helyét erre a hétvégére Simon Rennie fogja átvenni. Rennie korábban a Renault és a Lotus csapatánál is dolgozott, 2013-tól kezdve pedig már az energiaitalosokat erősíti. Az évek során Mark Webber és Daniel Ricciardo versenymérnökeként is dolgozott.
A bikások arra számítanak, hogy a silverstone-i Brit Nagydíjra már visszatérhet Verstappen eredeti mérnöke, a GP becenévre hallgató Lambiase.
Fotó: Red Bull Content Pool
Verstappen tudta, hányat nyert Ausztriában – de nem hittek neki!
https://formula.hu/parc-ferme/39504
Az F1-es Osztrák Nagydíj első hivatalos sajtótájékoztatóját Tom Clarkson a következő kérdéssel nyitotta Max Verstappen felé: „Max, kezdjük veled. Hihetetlen eredménylistád van itt, a Red Bull Ringen, eddig négy győzelmet szereztél. Mennyire bízol egy ötödikben ezen a hétvégén?”
Ezt követően egy érdekes párbeszéd alakult ki:
Verstappen: Négyet? Ötöt.
Clarkson: Most mész az ötödikért.
Verstappen: Ötöt nyertem.
Clarkson: Mennyire magabiztos vagy egy újabb sikerben!
A holland tehát nem tudta meggyőzni Clarksont az igazáról, akit valószínűleg az zavart meg, hogy bár tény, hogy Verstappen „csak” négyszer nyerte meg az Osztrák Nagydíjat, ám az ugyanezen a pályán rendezett Stájer Nagydíjat is behúzta 2021-ben – azaz a hollandnak volt igaza.
Verstappen: Vettelnek mindig lesz helye a Red Bullnál
https://formula.hu/parc-ferme/39503
Max Verstappen is megszólalt a Sebastian Vettel jövőjét övező találgatások kapcsán a Red Bull hazai versenye, az F1-es Osztrák Nagydíj sajtónapján. A német klasszis, aki mind a négy bajnoki címét a Red Bull színeiben szerezte, az utóbbi időben újra kapcsolatba került az energiaitalos alakulattal, és maga is utalt rá, hogy lehetséges a visszatérése – persze már nem versenyzőként, hanem Helmut Marko utódaként.
Verstappen világossá tette: szívesen látná Vettelt újra a csapat kötelékében, bármilyen formában is térne vissza. „Teljesen természetes, hogy valakinek, aki annyi mindent elért a Red Bull-lal, akit a Red Bull nevelt fel, mindig van helye nálunk” – fogalmazott. „Seb mindig nagyon jó kapcsolatban maradt Helmuttal, még azután is, hogy elhagyta a csapatot. Nem tudtam, hogy most beszélnek, de biztos vagyok benne, hogy mindig lesz helye Sebnek, bármilyen szerepben is.”
A nyilatkozat nem sokkal azt követően hangzott el, hogy Vettel az ORF-nek adott interjújában elismerte: eszmecserét folytat Helmut Markóval a jövőről, de még nem jutottak el komoly döntésekig. A visszatérés lehetősége tehát nem csak spekuláció, hiszsen maguk az érintettek is reális lehetőségként kezelik azt.
„Hamiltonnak kiemelkedő autó kellene már”
https://formula.hu/parc-ferme/39502
A Ferrari korábbi versenyzője, Rene Arnoux szerint Lewis Hamiltonon már érződik a kora: úgy látja, hogy a hétszeres világbajnok már csak kiemelkedő autóval tudna versenyképes lenni.
„Hamilton nagyon keményen próbálkozik, de a kora csak egy hátrány” – mondta Arnoux.
„40 évesen hihetetlenül nehéz beletenni azt az erőfeszítést, amit ezek az autók megkövetelnek. Ahhoz, hogy tartani tudja a tempót, olyan autóra van szüksége, ami jelentősen gyorsabb, mint bárki másé, és ez most egyszerűen nem így van.”
A La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában azt is kiemelte, hogy Charles Leclerc viszont minden problémát megold, az autó minden gondját felülírja a vezetési tudásával.
fotó: Scuderia Ferrari HP
Hadjar: Hamilton minden idők legjobbja, de Senna a valaha volt leggyorsabb
https://formula.hu/parc-ferme/39501
Isack Hadjar szerint a teljes versenyzői csomagot illetően Lewis Hamilton minden idők legjobb Formula-1-es pilótája, nyers tempó tekintetében viszont Ayrton Senna jelenti az etalont. A Racing Bulls francia újonca a Beyond the Grid podcast adásában osztotta meg ezzel kapcsolatos véleményét:
„Ha megnézzük Hamilton vasárnapjait a tavalyi évig… Számomra ez a versenytempóról szól: ahogy a rajtrács végéről indulva kerül harcba George-dzsal, aki előrébb startolt. Amilyen előnye van versenytempóban a csapattársaival szemben. Ahogy előz, amikor a mezőnyben van, mindig más volt a hozzáállása: más ívek, elkerüli a felkavart piszkos levegőt.”
„Számomra Senna minden idők leggyorsabbja” – tette hozzá Hadjar. „Úgy gondolom, minden idők legjobb versenyzője a Formula-1-ben Lewis Hamilton, ő jelenti a teljes csomagot. De a leggyorsabb egyértelműen Ayrton. Akár esett, akár száraz volt, akár vegyesek a körülmények: mindig Ayrton Senna.”
Sainz, Gasly és Hamilton: ők lehetnének színészek Brad Pitt szerint
https://formula.hu/parc-ferme/39500
Brad Pitt szerint Carlos Sainz és Pierre Gasly az a két F1-es pilóta, akiből akár professzionális színész is lehetne – ezt mondta a sztár az F1 című film londoni premierén.
A vörös szőnyegen az ABC-nek adott interjújában azt kérdezték tőle, hogy szerinte kik azok az F1-es pilóták, akik színészként is megállnák a helyüket, amire így válaszolt:
„Azt mondanám, hogy Carlos Sainz, ő egyértelműen. És azt mondom, hogy Pierre Gasly, neki van hozzá érzéke. Persze Lewis bármit meg tud csinálni” – tette hozzá a producerként a filmben is közreműködő Lewis Hamilton nevét.
fotó: Williams
„Hat évet fizettek” – Perez a Red Bull-éráról
https://formula.hu/parc-ferme/39499
A mexikói Desde el Paddock podcastnek adott interjújában arról is kérdezték Sergio Perezt, hogy hogyan kezdődött a Red Bull-os időszaka – ami egy vicces elszólást is eredményezett:
„Amikor először találkoztam és beszéltem Christiannal személyesen, azt mondta nekem: ’Nézd, két autóval versenyzünk, mert annyival kell, de őszintén szólva elégedettek lennénk csak Maxszal is.’ Akkoriban Alex (Albon) volt a másik versenyző és tudtam, hogy nagyszerű pilóta, amit azóta bizonyít is. Szóval azt mondtam, hogy na, akkor versenyezhettek kettővel is, igazoljatok le engem – és nevetett” – emlékezett vissza Perez.
„Aztán amikor megérkeztem, a történelem egyik legjobbja ellen versenyeztem, aki mélyen beágyazott volt már ott akkoriban, a mérnökeim pedig ugyan nagyon tehetségesek voltak, de nulla tapasztalattal rendelkeztek. De nem panaszkodtam, azt mondtam, hogy ez van, erre kell koncentrálnom. A második hétvégén Max elé kvalifikáltam, az ötödiken futamot nyertem. Jó jövőt láttam ott, és végül hat évig maradtam” – fogalmazott.
A kérdező itt közbevetette, hogy az igazából csak négy volt, mire Perez így felelt:
„Nos, hatot fizettettem ki velük” – nevetett.
Marko: Lindblad akár már F1-es versenyen is vezethet
https://formula.hu/parc-ferme/39498
Ahogy arról korábban beszámoltunk, Arvid Lindblad a Motorsport Világtanács döntése értelmében korengedménnyel megkapta az F1-es szerepléshez szükséges szuperlicencet – így a Red Bull fiatalja immár akár versenyhétvégén is lehetőséget kaphat.
Helmut Marko a német Sky kérdésére elmondta, hogy bármikor beültethetik az autóba a fiatal tehetséget: „Lindblad mostantól már F1-es versenyen is vezethet. Még csak 17 éves és minden versenykategóriában nagyon gyors volt, valamint mentálisan is erős. Hihetetlenül lelkes a tanulás iránt.”
„Ayumu Iwasa személyében eddig csak egy tartalékversenyzőnk volt, neki azonban kötelezettségei vannak a Super Formulában. Fontos volt tehát számunkra, hogy legyen valaki más is. Lindbladnak minden tulajdonsága megvan ahhoz, hogy igazán nagyszerű versenyző legyen.”
Lindblad egyébként nemrég tesztelt Imolában egy 2023-as AlphaTaurit – azaz a mai Racing Bulls tavalyi autóját –, a teszt részletei elérhetők ide kattintva.
„A McLaren eldöntötte, hogy Piastrira fókuszál” – Ralf Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/39497
Ralf Schumacher szerint Lando Norris legutóbbi, kanadai hibája után eldönthette a McLaren, hogy Oscar Piastrira fog koncentrálni a világbajnoki versenyfutásban. Bár a wokingiak F1-es csapatfőnöke, Andrea Stella állította a montreali ütközés után is, hogy továbbra is maradnak a „papaja szabályok”, azaz szabad a versenyzés a két pilóta között – ami már csak azért is logikusnak tűnik, mivel összességében úgy fest, Max Verstappen is csak ideig-óráig tudja majd tartani velük a lépést, azaz kettejük között dől majd el a vb-cím sorsa –, a korábbi többszörös nagydíjgyőztes ex-F1-es szerint a konstruktőri címvédő dönthetett:
„Úgy hiszem, csapaton belül mostanra eldöntötték, hogy Piastri az ember, akire fókuszálni fognak a világbajnokságot illetően” – elemezte a helyzetet Ralf Schumacher a Sky Germany kamerái előtt. „Lando túl sok gyengeséget mutat és túl sok hibát követ el, beleértve azt, ahogy értelmetlenül belement hátulról Oscarba Kanadában. Elnézést kért érte, ami megmutatja, mennyire remek ember. De ennek nincs haszna, mivel remek emberek ritkán nyernek címeket.”
„Ez most a mélypont, mert kissé elveszítette a higgadtságát. Egy dolgot meg kell adni neki: ismét gyorsabb volt Piastrinál. Az időmérőn nem tudta ezt összerakni, de a futamon csökkentette a hátrányát és egyszerűen jobb volt. Még mindig megvan a sebessége, főleg futamon. Norrisban megvan ez az érzékenység, ami a gumik terhelését illeti. Prost idejében professzornak hívták volna. Az egyetlen probléma Lando fejében van.”