DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő

Horner reagált a távozásáról szóló híresztelésekre

A Red Bull teljesítményének idei visszaesése miatt egyre több olyan híresztelés lát napvilágot a nemzetközi sportsajtóban, miszerint Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke távozni szeretne a bikásoktól – vagy éppen az istálló szeretné látni a szakember távozását. A csapatfőnök most Montrealban reagált ezen pletykákra.

„Nem megyek sehova” – jelentette ki a Sky Sports F1 kameráinak Horner. 

„Teljes mértékben elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Annyi sok jó dolog vár ránk, hamarosan bemutatjuk a saját motorunkat 2026-ra, ami egy hatalmas projekt és vállalás volt részünkről.”

„Természetesen mindig megtisztelő, ha szóba hoznak más csapatokkal, különösen olyanokkal, mint a Ferrari, de nem, nem megyek sehova, még az Alpine-ba sem. Ebben a paddockban mindig sok a spekuláció, de 21 éve vagyok itt, és nem áll szándékomban távozni” – mondta. 

fotó: Red Bull Content Pool

Humoros célzást tett Bottas a Cadillac F1-es ülésével kapcsolatban

Egy rövid vicces videóban tett utalást az esetleges jövőjére Valtteri Bottas. Az idén a Mercedes tartalékosaként állandó Formula-1-es üléssel nem rendelkező finnt jó ideje a 2026-ban tizenegyedik csapatként érkező Cadillac egyik potenciális versenyzőjeként emlegetik, és erre játszik rá a finn közösségi oldalán közzétett kisvideó, amelyben a többszörös futamgyőztes egy Cadillac SUV üléseit vizsgálja.

„Ezek tényleg remek ülések! Nem bánnám” – hangzik el Bottastól- A a pilóta kamerázó társa rámutat, hogy „két ülés van”, a finn pedig visszakérdez, hogy „mindkettő szabad?”, majd amikor megkérdezik tőle, hogy „szeretnél beülni?”, a versenyző sokat sejtető, félmosollyal kísért választ ad: „Még nem…”.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

A McLaren F2-es éllovasa veszi át Norris helyét az Osztrák Nagydíj első edzésén

Nem sokkal azt követően, hogy a Ferrari jelezte, hogy Dino Beganovic lehetőséget kap Charles Leclerc autójában pénteken, a McLaren azt jelentette, hogy náluk pedig Alex Dunne ülhet Formula-1-es autóba a Red Bull Ringen. Dunne ezzel először vesz részt F1-es nagydíjhétvége keretein belül hivatalos eseményen, Lando Norris autóját vezetheti az FP1-en. Az ír pilóta idén a Formula-2-ben pallérozódik, és jelenleg két főfutamos győzelemmel vezeti a bajnoki összetettet.

„Jól felkészültem az edzésre, részt vettem korábbi autós teszteken az MCL60-assal, valamint a szimulátorban is töltöttem időt, ami fantasztikus tanulási élménynek bizonyult” – mondta el a 2023-as McLarent korábban Zandvoortban vezető Dunne, aki egyúttal köszönetet mondott Zak Brown vezérigazgatónak és Andrea Stella csapatfőnöknek is. Dunne szerepeltetésével a McLaren letudja az elsőt a kötelezően előírt négy újoncszerepeltetésből a 2025-ös F1-es szezon során.

dunne

Leclerc helyett egy fiatal ül a Ferrariba pénteken

A Ferrari bejelentette, hogy az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén ismét Dino Beganovic ül majd az SF-25 volánja mögé.

A Scuderia akadémiájának növendéke Charles Leclerc autóját veszi majd át a Red Bull Ringen, miután korábban, Bahreinben már debütálhatott Lewis Hamilton helyett. A 21 éves versenyző jelenleg a tizedik helyen áll az F2-es pilóták tabelláján.

A spielbergi váltás azt jelenti, hogy az idei évre kiírt négy kötelező FP1-es fiatalszerepeltetés felét már teljesíti a Ferrari.

f1-ferrari-beganovic

 

IndyCar: Palou visszatért a dobogó tetejére

510239597_1136282288527554_5715896434350036290_n

Újabb győzelmet aratott a bajnokságot idén is domináló Alex Palou: a spanyol pilóta ugyan a második helyről rajtolt, de igazából nem volt meccsben a végső sikerért az IndyCar hétvégi futamán a Road America versenypályán, ám csapatával, a Chip Ganassival együtt remekül osztották be az üzemanyagot, és a szerencse is melléjük állt.

Az egész futam a spórolásról szólt, végül hat autónál is kiürült a tank a kockás zászló után, nekik ott félre kellett állniuk, Santino Ferrucci pedig víz helyett egy sört kapott a szurkolóktól, hogy közben fel tudjon frissülni.

A versenyen Palou végig okosan és taktikusan autózott, majd Josef Newgarden baleseténél a szerencse is kisegítette, mert így előnybe került a bokszkiállásoknál – a végén Scott Dixon vezetett, de nem tudott végigmenni annyi üzemanyaggal, két körrel a vége előtt kellett kiállnia, így hullott a győzelem Palou ölébe.

A listavezető mögött Felix Rosenqvist és az említett Ferrucci állhatott még fel a dobogóra, a top ötbe pedig Kyle Kirkwood és Marcus Armstrong fért még be.

A bajnokságban így kilenc fordulót követően Palou 93 ponttal vezet Kirkwood előtt.

A futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi Racing 1:53:30,5
2. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing +2,1
3. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises +17,9
4. Kyle Kirkwood Andretti Global +19,1
5. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing +19,6

Perez: Lépésről lépésre kell haladnia Colapintónak

Sergio Perez dicsérő, de óvatos szavakkal beszélt Franco Colapintóról, aki Imolától kezdve Jack Doohan helyét vette át az Alpine csapatánál. A mexikói pilóta egy közösségi médiában közzétett beszélgetésben szólalt meg az argentin tehetség kapcsán.

„Szerintem Franco nagyon jó munkát végez. Nagy jövő áll előtte, de az F1-ben lépésről lépésre kell haladni, mert hosszú az út, amit be kell járni” – fogalmazott Perez.

A tapasztalt versenyző szerint Colapinto tudja, mire vállalkozott: „Biztos vagyok benne, hogy jó döntéseket fog hozni a karrierje során.”

Colapinto kapcsán nemrég Flavio Briatore is megszólalt, aki cáfolta az esetleges leváltásáról szóló pletykákat, és kijelentette, hogy az Alpine vezetése elégedett az argentin eddigi teljesítményével.

 

Alonso: „Nem mindig a legtöbbet nyerő a legjobb”

A kétszeres világbajnok szerint a paddockban sokkal árnyaltabban látják a versenyzők teljesítményét, mint azok a rajongók, akik nem követik közelről az F1-et, és csupán statisztikákból ítélnek.

Fernando Alonso kifejtette, hogy az eredménylisták nem mindig tükrözik pontosan, ki a mezőny legjobbja: „Látsz versenyzőket, akik frusztráltak az ötödik helyezéseik miatt, miközben sosem estek ki a Q1-ben, vagy nem füstölt el alattuk 12–13 motor egy idényben.”

Az Aston Martin versenyzője úgy látja, sokan kizárólag a győzelmek számából indulnak ki: „A paddockban bárkit megkérdezel, egy pillanat alatt felsorol egy top 5-ös listát. De kint, az új rajongók vagy azok, akik csak felületesen követik az F1-et, a győzelmeket látják, és azt feltételezik, hogy aki a legtöbbet nyer, az a legjobb – mindeközben a paddockban nem mindenki ért ezzel egyet.”

„Mentálisan is erősnek kell lenni. Ez a sport extrém ebből a szempontból, és a vezetésen túl rugalmasnak is kell lenned, a morált pedig mindig fenn kell tartani. Természetesen mindannyian bizonyítani akarunk, de vannak időszakok, amikor az autó egyszerűen nem teljesít.”

Túlerőlteti? Russell teóriája Hamilton küszködésére

George Russell szerint elképzelhető, hogy túlságosan is kompenzálni akarja a teljesítmény hiányát, ezért küszködik Lewis Hamilton a Ferrarinál. A hétszeres F1-es világbajnok eddigi kalandja vörösben a Kínai Nagydíj sprintjén aratott váratlan győzelemtől eltekintve nem épp diadalmenet, a nyilatkozataiban is érződik, hogy nem érzett rá az SF-25-ösre. Volt mercedeses csapattársa, az őt a három közös idényükből kettőben is legyőző Russell ennek kapcsán fogalmazott meg egy teóriát:

„Úgy gondolom, amikor egy hétszeres világbajnok vagy, bármi, ami kevesebb a győzelemnél, kudarcnak érződik, és talán túlzottan is hajtod magad és a csapatodat, hogy megpróbálj a potenciálon túlmutató eredményeket elérni, és ez valószínűleg kontraproduktív. Szóval nem tudom. Az biztos, hogy amit tavaly láttam, hogy amikor a legjobbját hozta, akkor igazi ellenfelem volt és lenyűgözően vezetett” – tette hozzá a brit, akit a MotorsportWeek.com idézett.

f1-russell-hamilton-2025

Magyar sikerek: Michelisz győzelemre, Molnár dobogóra váltotta pole-ját

Remekeltek több szériában is a magyar versenyzők szombaton. A TCR World Tour monzai állomásán Michelisz Norbert az első két forduló kisebb-nagyobb küszködése után megszerezte idei első pole-ját, amelyet rajt-cél győzelemre is váltott az első versenyen: ez volt a kétszeres bajnoki címvédő első sikere a 2025-ös idényben. A versenyen egyébként sokan defektet kaptak, köztük Michelisz csapattársa, Mikel Azcona, valamint a Lynk & Co bajnokaspiránsa, Santiago Urrutia is. Mindezek után Yann Ehrlacher és Thed Björk futott be még dobogós helyen, így Norbi minimálisan közelített csak a francia bajnoki éllovasra – igaz, viszont feljött már közben az összetett ötödik helyére. Folytatás vasárnap a fordított rajtrácsos viadallal.

Mindeközben a brit Formula-4-ben is magyar rajtelsőségnek tapsolhattunk az Oulton Parkban: a bajnokságot vezető Molnár Martin karrierje első formulaautós pole-pozícióját jegyezte. A szombat délutáni első futamon aztán riválisa, Fionn McLaughlin a rajtnál elkapta és be is húzta a győzelmet, így csökkentette a hátrányát a táblázaton. A Virtuosi Racing színeiben szereplő Molnár a második helyével viszont továbbra is tartja azt a mintázatot, hogy minden helyszínen szerzett legalább egy pódiumot – és ehhez még hozzátehet majd a vasárnapi két versenyen, amelyek közül az utolsót ugyancsak az élről kezdhet majd meg.

tcr-michelisz-monza-1

Formula-E: Ütközés az élen, Ticktum először győzött

Meglepetésre Dan Ticktum és a bajnokságban a sereghajtók közé tartozó Cupra Kiro diadalát hozta a Formula-E jakartai versenye. Ticktum és csapata ezzel első futamgyőzelmét aratta az elektromos világbajnoki sorozatban, a korábban a botrányairól elhíresült brit pilóta ráadásul csaknem négy év után, a 2021-es oroszországi Formula-2-es forduló óta először állhatott fel a dobogó legfelső fokára egy verseny után.

Ticktum sikeréhez kellett, hogy az utolsó körök kisebb káoszt hozzanak a Jakarta ePrix-n, amelyen sokáig a pole-ból induló Jake Dennis és az őt üldöző Nyck de Vries tűnt esélyesnek. Csakhogy amikor az F1-et is megjárt korábbi bajnok megelőzte ellenfelét, túl korán vágott keresztbe előtte, így összeért és megsérült a két autó, és végül pontot sem szereztek.

Később Jake Hughes is leállt, Stoffel Vandoorne pedig nagy tempónál szenvedett balesetet műszaki hiba miatt – mindezek után került az élre Ticktum, aki maga mögött tudta tartani Edoardo Mortarát, míg a dobogót büntetések után Nico Müller tette teljessé. A bajnokságot vezető Oliver Rowland tizedik lett a Nissannal, de így is megerősítette vezetését a vb-tabellán: előnye 69 és 72 pont a Porsche duója, Pascal Wehrlein és Antonio Felix da Costa előtt, miközben már csak négy futam – kettő Berlinben és kettő Londonban – van hátra az évadból.

A futam végeredménye:

1. Dan Ticktum Cupra Kiro  
2. Edoardo Mortara Mahindra 0.371
3. Nico Müller Andretti 2.936
4. Antonio Felix da Costa Porsche 4.316
5. Nick Cassidy Jaguar 4.833
6. Taylor Barnard McLaren 5.741
7. Sam Bird McLaren 6.060
8. Sébastien Buemi Envision 7.513
9. Robin Frijns Envision 7.745
10. Oliver Rowland Nissan 10.142
11. Pascal Wehrlein Porsche 13.128
12. Mitch Evans Jaguar 14.387
13. Lucas di Grassi Lola Yamaha Abt 14.965
14. Norman Nato Nissan 15.241
15. David Beckmann Cupra Kiro 16.011
16. Jean-Éric Vergne DS Penske 20.541
17. Jake Dennis Andretti 33.034
18. Zane Maloney Lola Yamaha Abt 34.737
  Nyck de Vries Mahindra Kiesett
  Stoffel Vandoorne Maserati Kiesett
  Jake Hughes Maserati Kiesett
  Max Günther DS Penske Kiesett

fe-ticktum-jakarta

Antonelli tanára: Kimi a versenyzés mellett sem hanyagolta az iskolát

Büszkén beszélt Andrea Kimi Antonelliről a pilóta középiskolai osztályát vezető Alessandra Regina. Mivel a Mercedes versenyzője még csak 18 éves, most esedékesek számára a középiskolát lezáró vizsgák: miután megszerezte karrierje első F1-es dobogóját a Kanadai Nagydíjon, egyből haza is utazott emiatt a versenyzői pályafutása mellett a tanulásra is koncentráló olasz. Erre pedig büszke tanárnője is:

„Bár Kimi Antonellinek mindig is sok sportbeli kötelezettsége volt, sosem tévesztette szem elől az iskolát és a célt, hogy letegye a záró vizsgáit. Nagyon boldogok és büszkék vagyunk, hogy Kimi az osztálytársaival együtt teljesítette a vizsgáit. Nagyon alázatos fiú, és az osztálytársai támogatják őt” – fogalmazott az ANSA hírügynökségnek, kihangsúlyozva, hogy remek a kapcsolata a Formula-1-es pilótának a társaival, akiket pár hete az imolai hétvége csütörtökjén meg is hívott a paddockba.

Antonelli korábban elmondta, hogy hálás azért, hogy a Bologna közelében található iskolája minden segítséget megadott neki, tanárnője pedig kiemelte, hogy még az F1-es futamok közben is figyelmet fordított a tanulására az ifjú olasz: „Amikor nagydíjakra utazott, felhívott vagy írt, hogy kérdéseket tegyen fel, vagy egyenesen órára jött a reptérrel, hogy valamit újra elmagyarázzanak neki, aztán pedig megcsinálta a teszteket.”

f1-antonelli-mercedes-1

MotoGP: Vinales révén KTM-vezetéssel indult a mugellói hétvége

Némi meglepetésre Maverick Vinales elsőségével zárult a MotoGP Olasz Nagydíjának pénteki edzésnapja. Azok után, hogy a délelőtti tréningen még ezredre azonos idővel végzett elsőként az apriliás Marco Bezzecchi és a KTM-es Pedro Acosta, a délutáni gyakorláson utóbbi Tech3-s márkatársa 1:44,634-es kört repesztve maga mögé utasította a Ducati-armadát, ami erős utalás arra, hogy előreléphetett az aragóniai teszten is próbálgatott aerodinamikai fejlesztésekkel az osztrák gyártó

Őt ugyanis Francesco Bagnaia, Marc Marquez és Alex Marquez, azaz a vb-összetett első három helyezettje követte a sorban, majd az ötödik helyen jött az a Fabio Quartararo a Yamahával, aki az edzés első felében bukott és a kificamított vállát is vissza kellett rakniuk az őt ellátó sportbíróknak. Bezzecchi és Acosta ezúttal hatodik és nyolcadik lett, közéjük a másik yamahás, Alex Rins fért be, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be a VR46-os duó, Franco Morbidelli és Fabio di Giannantonio jutott be – a többieknek már az időmérő első szakaszában is lesz jelenésük szombat délelőtt.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'44.634  
2. Francesco Bagnaia Ducati 1'44.744 0.110
3. Marc Márquez Ducati 1'44.780 0.146
4. Álex Márquez Gresini Ducati 1'44.787 0.153
5. Fabio Quartararo Yamaha 1'44.945 0.311
6. Marco Bezzecchi Aprilia 1'44.995 0.361
7. Alex Rins Yamaha 1'45.084 0.450
8. Pedro Acosta KTM 1'45.100 0.466
9. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'45.144 0.510
10. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'45.279 0.645
11. Miguel Oliveira Yamaha 1'45.404 0.770
12. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'45.405 0.771
13. Jack Miller Pramac Yamaha 1'45.441 0.807
14. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'45.486 0.852
15. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'45.610 0.976
16. Joan Mir Honda 1'45.652 1.018
17. Johann Zarco LCR Honda 1'45.881 1.247
18. Brad Binder KTM 1'45.898 1.264
19. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'45.998 1.364
20. Takaaki Nakagami Honda 1'46.068 1.434
21. Lorenzo Savadori Aprilia 1'46.341 1.707
22. Somkiat Chantra LCR Honda 1'47.327 2.693

motogp-vinales-mugello

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Jelentős nyereséget könyvelhetett el a Mercedes F1-es csapata

A Mercedes közel 120 millió fontos adózás utáni nyereségről számolt be 2024-re, Lewis Hamilton utolsó szezonjára.

Pénzügyileg erős évet zárt a Mercedes, a csapat 120 344 000 font adózás utáni nyereséggel büszkélkedhet az Egyesült Királyságban a Companies House-on közzétett, nyilvánosan elérhető és a törvény által előírt dokumentumok szerint.

Ez 36 498 000 fonttal növekedést jelent a 2023-as, 83,846 millió fontos adózás utáni nyereséghez képest, a csapat pedig azt állítja a Toto Wolff csapatfőnök és vezérigazgató által aláírt dokumentumokban, hogy „a szponzorációból és licenszelésből származó magasabb kereskedelmi bevételek 2024-ben a bevételek több mint 60%-át tették ki”.

f1-mercedes-2025-kanada

 

Piastri: Alacsony feszültségű a kapcsolatom a mérnökömmel

Oscar Piastri elmondta, hogy a versenymérnökkel, Tom Stallarddal való „alacsony feszültségű” kapcsolata hogyan segíti az F1-es bajnoki címért folytatott küzdelmét.

„Tom és én nagyon jól kijövünk egymással, és már a harmadik közös évünkben vagyunk, így azt hiszem, sok ki nem mondott dolog egy kicsit természetesebben zajlik" – idézi Piastri szavait a Racingnews365.com.

„A helyünkön vagyunk, jó munkát végeztünk, nem csak én és Tom, hanem a körülöttem lévő többi mérnök is tett egy lépést feljebb idén, és kitalálják, hogyan tudunk minden szempontból nagyobb teljesítményt elérni.”

„Ez azzal is összefügg, hogy hogyan kommunikálunk a pályán, és az én oldalamról mindig eléggé alacsony feszültségű, de Tom részéről is eléggé nyugodt a kommunikáció. Mindketten elég jól kommunikálunk, és így amikor mégis ki kell tennünk a könyökünket, vagy határozottnak kell lennünk egymással vagy más emberekkel, akkor megtehetjük, és ez egy jó kapcsolat."

f1-piastri-mclaren

fotó: McLaren

Hat F1-es pályának adna „megkülönböztetett státuszt” Verstappen

Max Verstappen sosem titkolta, hogy nem híve a Formula-1-es versenynaptár utóbbi években tapasztalt átalakulásának: sem annak, hogy egyre több, immár 24 futamot rendeznek egy szezonban, sem annak, hogy olyan helyekre látogat el a száguldó cirkusz, ahol nincsenek komoly gyökerei a sportágnak. A négyszeres világbajnok reméli, ez utóbbi változni fog – hat pályát azonban így is védett státuszba tenne:

„Végső soron reméljük, hogy azokban az országokban is kialakul az autósportos kultúra” – utalt az újonnan csatlakozó országokra a Formule1 Magazine-nak nyilatkozva. „De ha rajtam állna, nagyon másképp nézne ki a naptár, és kevesebb is lenne a verseny. Azok a pályák, amelyek szerintem megkülönböztetett státuszt érdemelnék és pusztán sportszakmai szempontból mindig a naptárban kellene szerepelniük: Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Suzuka és Brazília.”

Nos, Verstappen vágya nem fog teljesülni: Imola már jövőre sem kapott helyet a kalendáriumban, saját hazai pályája, Zandvoort az utolsó F1-es nagydíjat fogja rendezni 2026-ban, míg Spa ugyan marad, de elsőként csatlakozik a rotációs rendszerhez, azaz néhány év múlva már csak kétévente láthatunk Belga Nagydíjat.

Egy szintén a holland által kedvelt pálya viszont nem fog visszatérni az F1-es körforgásba: a 25 kilométeres, rettegett Nordschleife, ahol nemrég GT-autóval tesztelt Verstappen. „Ez nem fog megtörténni a jelenlegi Formula-1-es autókkal, attól tartok. GT3-as tempóval rendben van és megcsinálható. Láttam régebbi felvételeket, arról is, amikor az F1 a Nordschleifén versenyzett. Egy dolog biztos: az F1 biztosan nem fog újra ott menni. Messze túl veszélyes” – fogalmazott a Red Bull pilótája.

f1-verstappen-imola

Teszt és szabadedzések várnak a Red Bull 17 éves F1-es reménységére

Hamarosan Formula-1-es autóba ülhet a nemrég korengedménnyel FIA-szuperlicenszt is kapó Arvid Lindblad – számolt be értesülései alapján a RacingNews365.com szakoldal. Lindblad a tél során már vezetett Imolában egy korábbi AlphaTaurit, és sajtóhírek szerint a jövő héten Imolában újabb korábbi autós, azaz TCP-tesztet szervez neki a Red Bull a faenzai testvércsapat 2023-as versenygépével. Ennél is érdekesebb, hogy állítólag hamarosan F1-es nagydíjhétvégén is debütálhat: a Racing Bullsnál kaphat kétszer is lehetőséget első szabadedzésen (a szabályok értelmében idén már négy alkalommal kell fiatal újoncot beültetniük a csapatoknak az FP1-eken). Sőt, a Motorsport.com portál szerint az is elképzelhető, hogy a Red Bullnál, azaz a nagycsapatnál is autóba ülhet egy szabadedzésen.

Lindblad néhány hete kapta meg az F1-es szuperlicenszet, miután az FIA pozitívan bírálta el a Red Bull kérelmét: a tavalyi szabálymódosítás értelmében már 18 éves kor előtt, 17 évesen is megkaphatja egy pilóta az engedélyt, ha a szuperlicenszpontokat egyébként összegyűjtötte, és ha képességei és az érettsége erre alkalmassá teszi a Szövetség megítélése alapján. Lindblad pedig ebbe a kategóriába esett, hiszen idén már több győzelmet is aratott a Formula-2-ben, amelynek összetettjében a harmadik helyet foglalja el.

lindblad

Gigabevásárlást tart a Cadillac F1-es csapatának tulajdonosa

A TWG Global, a Cadillac F1-es csapatának tulajdonosa több sajtóbeszámoló szerint történelmi összegért megvásárolná a Los Angeles Lakerst.

A vásárlás során a Lakers értéke valószínűleg 10 milliárd dollár lesz, ami a legnagyobb eladás egy profi sportcsapat esetében.

A Lakers az NBA (amerikai profi kosárlabda-bajnokság) történetének második legsikeresebb csapata, amely fennállása során 17 bajnoki címet nyert.

A TWG konglomerátum hatalmas sportportfólióval rendelkezik, a Cadillac és a Lakers részvényei mellett a Los Angeles Dodgers elsődleges tulajdonosa, valamint kisebb tulajdonrésszel rendelkezik a Chelsea és az RC Strasbourg labdarúgó-csapatokban.

cadillac4

Videó: Leclerc utálta, ahogy Hamilton megautóztatta az F80-as Ferrarival

A Ferrari F80-as sportautót kapta meg egy-egy körre Charles Leclerc és Lewis Hamilton, a két F1-es pilóta pedig a látottak alapján jól szórakozott:

Nem aggódik a Mercedes-motorok megbízhatósága miatt Wolff

A Mercedes motorjai az F1-es hibrid éra egyik legjobb erőforrásainak számítottak – és számítanak is –, mostanában viszont egyre több probléma adódik a németek által gyártott motorokkal. Barcelonában Andrea Kimi Antonelli autójában voltak gondok az erőforrással, majd Monacóban Fernando Alonso Aston Martinjában adta meg magát a Mercedes-motor. Montrealban Alexander Albon is hasonló problémákkal küzdött a Williams-Mercedesben. 

Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatának csapatfőnöke ezen esetek ellenére nem aggódik a különösebben a megbízhatósági problémák miatt.

„A motorjaink tökéletesek és erősek voltak a hibrid éra bevezetésétől kezdve. Most itt van az utolsó év, mindenki a következő évre koncentrál. Hywel (Thomas, a Mercedes AMG erőforrásrészlegét irányító szakember – a szerk.) és csapata teljes mértékben urai a megbízhatósági problémáink helyzetének” – idézi Wolffot a Motorsport Week. 

„Ha statisztikailag megnézzük az elmúlt éveket, minimális problémáink voltak csak. Most meg kell vizsgálnunk, mi történt. Nem tudom, mi történt Alexszel, de biztos vagyok benne, hogy megértjük, és tanulunk az esetből.” 

Hadjar: 70 körön keresztül nem tudok harcolni az autóval

Az idei szezon egyik legjobban teljesítő újonca, Isack Hadjar három remek versenyhétvége és pontszerzés után szenvedett a Kanadai Nagydíjon. Az időmérőt követően feltartásért rajthelybüntetést kapott, a futamon pedig nem találta a ritmust, és csupán a 16. helyen végzett. A Racing Bulls fiatalja elsősorban a gumikopással és az önbizalomhiánnyal küszködött Montrealban. 

„Minden rossz volt” – idézi a csalódott Hadjart a Motorsport. „Gumikopást tapasztaltam a közepes keveréken. A bal első gumit nagyon hamar és hirtelen túlterheltük, és a tempó is nagyon gyenge volt. Végül elég könnyű volt megelőzni engem, esélyem sem volt. Ennyi.”

„A hétvége elejétől kezdve küszködtem az autó kezelésével. Alacsony volt az önbizalmam, még az időmérőn is. A kilencedik hely rendben volt, de azt az utolsó kört úgy futottam meg, hogy harcoltam az autóval. Ezt 70 körön keresztül nem tudom megcsinálni” – magyarázta a francia. 

A kanadai gyenge teljesítmény ellenére még mindig nagyszerűen áll az újonc a bajnoki összetettben, ahol jelenleg a tizedik helyet foglalja el. A francia fiatal jócskán több pontot zsebelt be idén, mint eddigi két csapattársa (Yuki Tsunoda és Liam Lawson) összesen.

Newey korábbi kollégáját szerződtette az Aston a fő gyengeségnek tartott F1-es területre

Leszerződtette a Red Bullnál korábban Adrian Newey mellett dolgozó Giles Woodot az Aston Martin – számolt be róla a The Race. Wood előbb a McLarennél, majd a Sebastian Vettel nevével fémjelzett első sikerkorszak során a Red Bullnál töltötte be a szimulációs és elemzési részleg vezetőjének posztját, most pedig az Astonnál nevezték ki szimulációs és járműmodellezési igazgatónak a szakembert, aki az előző években az F1-től távol, az Apple-nél tevékenykedett.

Wood érkezésének kulcsszerepe lehet, hiszen az őt remekül ismerő Newey néhány hete a Monacóban megejtett első astonos megjelenése során épp a versenyzői szimulátor működését nevezte meg a silverstone-i istálló fő gyengeségeként: elmondása szerint jelenleg még nem korrelálnak az új eszközben és a pályán látott adatok, ezért „két évig vakon lesz az istálló” – jóllehet, Andy Cowell csapatfőnök igyekezett kisebbíteni az ezzel kapcsolatos aggályokat.

A The Race emellett arról is írt, hogy egy másik gyenge pontnak számító területen is erősített nemrég az Aston, ugyanis áprilisban munkába állt vezető aerodinamikusként Gioacchino 'Jack' Vino. A szakember a Toyotánál kezdte a munkát az F1-ben, majd megfordult a Red Bullnál és a Renault-nál is, mielőtt 2012-ben a Mercedeshez került, ahol szintén aerodinamikai főnökké lépett elő az évek során, és amely posztról tavaly novemberben távozott.

f1-aston