szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A villanyautóknál az akkumulátor tényleges állapota miatt érdemes a kilométerórán látható adatokat fenntartással kezelni.

Az elektromos autók kilométerórája ugyanúgy visszatekerhető, mint a bármely más gépjárműé, amellyel egyre inkább élnek is eladás előtt – írja a járműtörténeti adatokat gyűjtő carVertical cég.

Adataik szerint Európában a hamisított futásteljesítményű elektromos autók aránya meghaladja a 13 százalékot, ami nagyjából hasonló érték, mint a hagyományos motorú autók esetében. (Magyarországon egyébként egy korábbi felmérésük szerint a teljes autóparkra vetítve 14,1 százalék lehet a visszatekert órájú autók aránya.)

A valós futásteljesítmény az akkumulátor várható élettartama szempontjából kulcsfontosságú adat, de nemcsak a kilométeróra, hanem az akku üzemidejét figyelő rendszer is manipulálható. Ezeket a valótlan értékeket a csalók percek alatt beállítják. A hamisítás leginkább a zömmel külföldről érkező autóknál történik, mielőtt itthon forgalomba helyeznék azokat.

Egy használtan vett elektromos autó esetében pedig korántsem mindegy, mikor kell benne akkumulátort cserélni. Egy ilyen kényszerű kiadás több ezer euróba kerülhet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.