Menü
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
  • MENSTYLE.HU
Stylemagazin.hu

Ne maradj le a legjobb írásainkról!

Kövess minket Facebookon.

bezárom

www.stylemagazin.hu
  • STYLE.HU

    Élni tudni kell

  • DIVAT&STÍLUS
    • Hírek
    • Stílusiskola
    • Celebrity
  • SZÉPSÉG
    • Smink
    • Bőrápolás
    • Hajápolás
    • Illatok
  • KERESD A NŐT
    • Fesztelen mindennapok
    • Lélekhangok
    • Férfi szemmel
    • Szívvonal
    • Férfiszempont
  • STYLELIFE
    • Gasztronómia
    • Otthon & Design
    • Egészség
    • Fitness
    • Stylebusiness
    • Utazás
    • Esküvő
    • Stylekids
    • Style family
  • STYLE LOUNGE
  • STYLENEWS
    • Aktuális
    • Interjúk
    • Mobility
    • Style ART
    • Kultúr-kitérő
    • Rendezvények
  • STYLEHOME
Trendek:
Életstílus
Keresd a nőt! - 18 sorsfordító gondolat, ami növeli az önértékelésedet

18 sorsfordító gondolat, ami növeli az önértékelésedet

Keresd a nőt!
Stylelife - Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

Mi történik a héten? 2025.06.09-15.

Stylelife
Stylelife - A küzdés nem egyenlő azzal, hogy gyenge vagy

A küzdés nem egyenlő azzal, hogy gyenge vagy

Stylelife
Divat & Stílus - Stílusiskola: nyáron is tetőtől talpig farmerban

Stílusiskola: nyáron is tetőtől talpig farmerban

Divat & Stílus
Stylenews - Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Megérni! Megélni! Megéri! – Mini Cooper Cabrio S

Stylenews
Keresd a nőt! - 7 érv kutya vagy cica tartása mellett

7 érv kutya vagy cica tartása mellett

Keresd a nőt!
Rendezvények - JLo-láz Budapesten: közös táncra hívják a rajongókat

JLo-láz Budapesten: közös táncra hívják a rajongókat

Rendezvények
Egészség - 8 tipp, hogy a nyári melegben is jól menjen az edzés

8 tipp, hogy a nyári melegben is jól menjen az edzés

Egészség
Keresd a nőt! - Pozitív gondolataink formálják sorsunkat

Pozitív gondolataink formálják sorsunkat

Keresd a nőt!
Stylenews - Hogyan lesz felejthetetlen egy lánybúcsú?- Így szervezd, hogy az összes barátnő ott legyen

Hogyan lesz felejthetetlen egy lánybúcsú?- Így szervezd, hogy az összes barátnő ott legyen

Stylenews
Gasztronómia - Grillezett barack saláta kecskesajttal és karamellizált dióval

Grillezett barack saláta kecskesajttal és karamellizált dióval

Gasztronómia
  1. STYLENEWS
  2. Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az...

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít

  • 2025. május 05.
  • Komment

Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt, ami látványosan kihat a vásárlási szokásokra is – derül ki az EY legfrissebb, több mint 20 000 résztvevővel készített nemzetközi felméréséből. A kutatás szerint egyre kevésbé számít az elismert mákanév, mindennél fontosabbá vált az árazás.

  Megosztás Küldés

A magas infláció és a bizonytalan gazdasági helyzet hatására az emberek több mint felét kifejezetten nyugtalanítják a növekvő megélhetési költségek. A nemzetközi felmérésben résztvevő válaszadók 47 százaléka aggodalommal tekint országa gazdasági helyzetére is, különösen az Y és a Z generáció tagjai. A vásárlók négyötöde számára már a termék ára a legfontosabb tényező a vásárlásnál, és a korábbiaknál jobban odafigyel arra, hogy milyen árut kap a pénzéért.

 

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít - STYLENEWS -  - fogyasztói szokások 2025, gazdasági válság és vásárlói döntések, infláció vásárlási szokások, márkahűség csökkenése, tudatos vásárlás trendek,

A folyamatos áremelkedés következtében tízből nyolc fogyasztónak megváltoztak a vásárlási szokásai. A válaszadók kétharmadának már ugyanúgy megfelelnek saját márkás termékek, mint a neves gyártók kínálata. Sőt a fogyasztók 30 százaléka egyáltalán nem figyeli a márkaneveket bevásárláskor. Az ismert cégek termékfejlesztéseit – például új összetevők vagy receptúra bevezetését – a válaszadók 42 százaléka inkább költségcsökkentési megoldásnak, semmint valódi innovációnak tartja. A megkérdezettek döntő többsége szerint a márkák üzenetei nem illeszkednek saját elvárásaikhoz, és 54 százalékuk kizárólag akkor vásárol ismert terméket, ha az leértékelve kapható – vagyis a kedvezmények gyakran felülírják a márkahűséget.

„Az elmúlt évek folyamatos társadalmi és gazdasági sokkhatásai jóval tudatosabbá tették a fogyasztókat. Mindenhol a kedvező ár-érték arányt keresik, és emiatt gyengül a márkák iránti elköteleződésük. A gyártóknak és forgalmazóknak sokkal személyesebb kapcsolatot kell kialakítaniuk a vásárlókkal, fel kell mérniük, és meg kell érteniük a megváltozott igényeket. Ebben jelentős segítséget adhatnak a globális és a hazai trendeket és innovációkat is jól ismerő szakértők” - emeli ki László Roland, az EY üzleti tanácsadási szolgáltatások partnere.

A felmérés arra is rávilágít, hogy a hagyományos kiskereskedelem, vagyis a bolti értékesítés ma már nem a márkák egyetlen meghatározó piaca. A digitális és közösségi média csatornák alapjaiban változtatták meg, hogyan fedezik fel és kedvelik meg a fogyasztók a termékeket. A vásárlók könnyedén váltogatnak a fizikai üzletek és az online felületek között, miközben egyre szívesebben kerülik meg a hagyományos márkakommunikációs csatornákat. A cégek számára emiatt egyre nagyobb kihívást jelent, hogy folyamatosan észrevehetőek legyenek.

 

Többet várunk a márkáktól

Miközben sokan hátat fordítanak a márkáknak, a válaszadók csaknem fele nyitott lenne egy prémium kategóriás termék újbóli kipróbálására, ha az jobb ízt vagy minőséget nyújt. Emellett a fogyasztók egyharmada hajlandó lenne többet fizetni olyan fejlesztésekért, amelyek érezhetően jobbá teszik a kínálatot.

 

„A felmérésünk szerint a vevők 58 százaléka már márkaváltónak számít. Tehát egyáltalán nem elkötelezettek egy-egy termék vagy szolgáltatás iránt. Ezek a vásárlók könnyebben elcsábíthatóak, ugyanakkor el is pártolhatnak az adott cégtől, ami egyszerre jelent hatalmas kockázatot és lehetőséget. Most kritikusan fontos, hogy a megfelelő kereskedelmi, marketing és értékesítési stratégiát állítsák fel a döntéshozók. Ebben pedig jelentős támogatást adhat egy tapasztalt tanácsadó cég” – mondta el Palincsár László, az EY Customer & Growth területének igazgatója.

  • fogyasztói szokások 2025 gazdasági válság és vásárlói döntések infláció vásárlási szokások márkahűség csökkenése tudatos vásárlás trendek

Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is!

  Megosztás Küldés

Szólj hozzá a cikkhez

Stylemagazin.hu

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít

2025. május 05.

Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít

2025. május 05.
Kapcsolódó cikkek
Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít - Stylenews, divat, életmód, stílus
Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
  • Stylenews
Heti top 10A hét legjobb írásai
Mitől vagy szexi egy férfi szemében? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Mitől vagy szexi egy férfi szemében?
  • Keresd a nőt!
7 kellemetlen jelzés az életedben, ami megmutatja, hogy nem a helyeden vagy - Napi Gondolat, divat, életmód, stílus
7 kellemetlen jelzés az életedben, ami megmutatja, hogy nem a helyeden vagy
  • Napi Gondolat
Hogyan szeress egy nőt, akit megtört a múlt? - Keresd a nőt!, divat, életmód, stílus
Hogyan szeress egy nőt, akit megtört a múlt?
  • Keresd a nőt!
Ha a nő kezdeményez, akkor a férfi csupán megadja magát?
Egy erős nő is lehet nőies
Pozitív gondolataink formálják sorsunkat
10 film a megismételhetetlen nyári szerelemről
Falakat bontani gyorsan nem tudok
Milyen csillagkép alatt születtél? 2. rész
8 tipp, hogy a nyári melegben is jól menjen az edzés

@StyleHu követése

Kövess minket Instagramon

RSS csatornáink
Legfrissebb cikkek
Divat & Stílus
Szépség
Életmód
Otthon & Design
Stylelife

DIVAT&STÍLUS

  • Hírek
  • Stílusiskola
  • Celebrity

SZÉPSÉG

  • Smink
  • Bőrápolás
  • Hajápolás
  • Illatok

KERESD A NŐT

  • Fesztelen mindennapok
  • Lélekhangok
  • Férfi szemmel
  • Szívvonal
  • Férfiszempont

STYLELIFE

  • Gasztronómia
  • Otthon & Design
  • Egészség
  • Fitness
  • Stylebusiness
  • Utazás
  • Esküvő
  • Stylekids
  • Style family

STYLE LOUNGE

STYLENEWS

  • Aktuális
  • Interjúk
  • Mobility
  • Style ART
  • Kultúr-kitérő
  • Rendezvények

STYLEHOME

  • kapcsolat
  • jogi nyilatkozat
  • impresszum
  • adatvedelem
  • rss
© Stylemagazin.hu Copyright 2007-2025 | WebSite NetSolution Media Zrt.